Pioneer kutter ene kanalen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer kutter ene kanalen

Jeg har en gammel Pioneer-forsterker som jeg spiller musikken som kommer fra pcen med. Mellom dem er den vanlige minijack-audio. Problemet er at forsterkeren plutselig kutter ut å spille på den ene kanalen. 90 % av tilfellene er det på høyre høytaler, men til tider er det den til venste kutter ut å spille. For å få tilbake lyden har jeg da tre muligheter.
    1. Skru av og på forsterkern
    2. Ta inn og ut audio-pluggene fra forsterkern (MÅ ta ut begge uansett hvilken høytaler det kommer lyd fra)
    3. Sette lyden på pcen overdrevent høyt (driverne til lydkortet tillater at jeg får så høyt volum at det skurrer).

På forsiden av forsterkern har jeg "Output Power"-skala som viser hvor høyt jeg spiller. Og hvis den ene kanalen kutter ut, så lyser ikke skalaen for kanalen det gjelder.

Noen som har en anelse hva det kan være?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fejajji
    Jeg har en gammel Pioneer-forsterker som jeg spiller musikken som kommer fra pcen med. Mellom dem er den vanlige minijack-audio. Problemet er at forsterkeren plutselig kutter ut å spille på den ene kanalen. 90 % av tilfellene er det på høyre høytaler, men til tider er det den til venste kutter ut å spille. For å få tilbake lyden har jeg da tre muligheter.
    1. Skru av og på forsterkern
    2. Ta inn og ut audio-pluggene fra forsterkern (MÅ ta ut begge uansett hvilken høytaler det kommer lyd fra)
    3. Sette lyden på pcen overdrevent høyt (driverne til lydkortet tillater at jeg får så høyt volum at det skurrer).

På forsiden av forsterkern har jeg "Output Power"-skala som viser hvor høyt jeg spiller. Og hvis den ene kanalen kutter ut, så lyser ikke skalaen for kanalen det gjelder.

Noen som har en anelse hva det kan være?
    Er du sikker på at ikke du har koblet på en forsterket utgang?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Er du sikker på at ikke du har koblet på en forsterket utgang?
    Jeg har den koblet på AUX hvis det er det du mener?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •