Styring av Sony receiver via rs-232

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Styring av Sony receiver via rs-232

Jeg har akkurat kjøpt ny Sony receiver og gjorde et google-søk for å finne skript/software for 2-veis kontroll av burken fra PC. Merkelig nok fant jeg veldig lite. Det meste var IR sendere/mottakere, S-link/controll A1 etc.

Siden rs232 er betydelig enklere å forholde seg til så må det da finnes stoff og kanskje god ferdig programvare som lar seg integrere med HTPC-applikasjoner?

Jeg tenker på to-veis utveksling av volum/mute (slik at jeg kan mute fra PC eller bruke Replaygain opp mot receiver volum), henting av forsterkervolum for visning som en grafisk bar,og muligheten til å automatisk svitsje til surround ved tv/film og vanlig stereo ved musikkspilling.

-k

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Pioneer forsterker med RS232 port og tenker det samme. Tanken var å bruke Girder sammen med en PDA som kjører netremote og WIFI mot PC. Synes hele Girder-opplegget ble så håpløst at jeg regner med at jeg rett og slett bare innfører et ledd til, nemlig en IR-blaster av typen USB-UIRT. PDA-en sender dermed signaler via WIFI til PC-en som igjen sender IR-signaler til forsterkeren. Du mister effektene av toveis kommunikasjon, men er noe enklere å sette opp. Desverre er det heller ikke alle komponenter med RS232 som støtter toveis kommunikasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,