vurdering av receivere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vurdering av receivere

etter en stund med leting sitter jeg igjen med følgende 3 receivere jeg tenker å kjøpe på fredag.
    Harman/Kardon AVR 245, Denon AVR-2307 eller Pioneer VSX-1016V-K.

Har noen synspunkter på hva de hadde valgt? er ute etter god kino lyd og at det er guffe nok til å spille CD er også.

Så hva bør jeg velge?

Newcomer hcn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke høyttalere har du ?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg vet no spes om disse konkrete modeller ville jeg tro at Harman Kardon leverer bra med trøkk da, om det er til party å heftige filmer. Men den kan låte noe lyst om du har høytelere som har en ivrig diskant. Ellers måtte det bli Denon som er min favoritt da.
    Du går vel ikke veldig feil om du tar litt hensyn til lydtypen og høytalerne den skal matches til.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Uten at jeg vet no spes om disse konkrete modeller ville jeg tro at Harman Kardon leverer bra med trøkk da, om det er til party å heftige filmer. Men den kan låte noe lyst om du har høytelere som har en ivrig diskant. Ellers måtte det bli Denon som er min favoritt da.
    Du går vel ikke veldig feil om du tar litt hensyn til lydtypen og høytalerne den skal matches til.
    Enig med Leikis her. Denon har meget habile produkter, men det avhenger jo litt av høyttalerene. Med JBL eller Klipch ville jeg nok vurdert HK. Har du derimot Dali eller B&W er Denon et bedre alternativ. Pioneer er en god all-rounder med meget bra romkoreksjon, men leverer nok noe mindre power enn de andre to.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Jeg har ikke testet de andre modellene du snakker om, men min pioneer 1016 holder jeg på å "kjøre inn".

Se denne tråden for utfyllende informasjon/bilder:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-70c2-m-m.html

dvs. det er mine inntrykk av recieveren pioneer 1016, som jeg fremdeles holder på å utforske mer på det tekniske. Har ikke stillt manuellt på noe EQ elns. enda, men den spiller fint.. Spesiellt diskant/mellomtone var veldig bra, synest jeg. Var mer bass i min gamle sony, men pioneer'en har mer "kontroll", da spesiellt i høyere volumer.

Jeg kan seff. forsterke bassen på gitte frekvenser og sådan jukse til mer bass, men jeg tror jeg lar den være slik den er, da jeg nå har mcacc på alle høyttalere, ikke mcacc på de øvrige og la fremme være referanse.

Har ikke hatt den lenge nok til å utforske mye, men jeg tror man kan få mye gromlyd ut av 1016.

1016 er i praksis samme som 2016, da utenom upscale av hdmi, samt litt mindre avansert mcacc.

her er lyd og bilde sin test av bla.a. 2016:
    Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Husk at 1016 og 2016 er det samme for deg, om du ikke bruker oppskalering av hdmi.. Med unntaket av den litt mer avanserte mcacc'en.

Differansen i pris er 5500kr vs 9500kr. Forsterkerdelen er den samme, såvidt jeg vet, så du kan nesten si at testen 2016 er en god representant for 1016 også. (mcacc på 2016 vil gi litt bedre lyd, mest sannsynlig, men husk samtidig den syke differansen i pris, som neppe her kommer tilgode, med mindre du trenger oppskalering).

Les den andre tråden min og testen, lån gjerne en reciever.
    Mine høyttalere har 103db følsomhet, som gjør at jeg kunne fått power med 10w forsterker også :P

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindre1
    etter en stund med leting sitter jeg igjen med følgende 3 receivere jeg tenker å kjøpe på fredag.
    Harman/Kardon AVR 245, Denon AVR-2307 eller Pioneer VSX-1016V-K.

Har noen synspunkter på hva de hadde valgt? er ute etter god kino lyd og at det er guffe nok til å spille CD er også.

Så hva bør jeg velge?
    For meg hadde det vært et enkelt valg hvertfall. H/K 245.. Har fått lyttet endel på den i det siste og må sies at jeg er meget positivt overrasket. denon og pioneer eier bare ikke krefter iforhold.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høytalerne

har mission m72 til front. pioneer aktiv sub + noen eldre jamo til bak høytalere.
    etter deres svar og dømme så heller jeg nå mot H/M eller denon, siden de virker kraftigere. men ser ut til at pioneer er den med mest tekniske finesser, men så hvar det om alt av det blir brukt da.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sindre1
    har mission m72 til front. pioneer aktiv sub + noen eldre jamo til bak høytalere.
    etter deres svar og dømme så heller jeg nå mot H/M eller denon, siden de virker kraftigere. men ser ut til at pioneer er den med mest tekniske finesser, men så hvar det om alt av det blir brukt da.
    Hei,
    Jeg tror ikke noen av de recieverene vil gi deg hodebry med effekt til de høyttalerene der.

Bare vær obs på at pioneer bør helst ha 6-8ohms høyttalere.

Jeg får mye lyd ut av anlegget nå, spesiellt etter jeg endret mcacc til frontmcacc, så den ikke demper fronthøyttalerene mine (pga. de mindre gode mission bakhøyttalerene mine).
    Jeg har:
    Infinity SM255 fremme
    Mission 70C2 senter
    Mission bak (bokhylle stil)

Senterkanalen er knas, men mission bokhylle-stilen som jeg kjører bak, mangler alt av lave frekvenser, som gjør at en mcacc-all vil begrense dynamikken fremme.

jeg kjørte samme anlegg på sony str-db925qs (målt til 68.2w rms per kanal i 8 ohm). Sonyen hadde mindre støy, men den hadde litt mindre guffe også.

ps. på pioneer kan du biamp/biwire, så du får mer effekt til frontkanalene. (sb kanalene).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg drive et par cw hp 215 med to zapsolute monotrinn på tilsammen 78w og en ec 4.5?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av combo30
    Kan jeg drive et par cw hp 215 med to zapsolute monotrinn på tilsammen 78w og en ec 4.5?
    Du klarer sikkert å lage lyd, men tror neppe den vil være noe bra.
    vet ikke hva ec 4.5 er for noe, men å kjøre 215 på 78w blir nok litt vel lite... Er flere som sliter med å drive 215 skikkelig, på mye høyere effekter enn det der.

jeg ville vurdert hypex moduler fra ELTEK AS
    400 eller 700w

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •