Forsterker til Klipsch RF-25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Klipsch RF-25

Skal mest sannsynlig kjøpe meg et par Klipsch RF-25 høytalere!

Og har også planer om å kjøpe meg ny forsterker etterhvert! Har lurt litt på Cambridge Azur 640A V2, men vil den være en forsterker som kommer til fungere greit sammen med Klipsch høytalerne? Eller er det noe andre alternativ i rundt den prisklassen som vil være bedre?

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Cambridge på Klipch. Har hørt noen Rotel på Klipch og det synes jeg låt bra. Men er vel andre her som kan mer om detaljer. Rotels 06 serie skal jo være bra: Rotel manufactures home theater, hi fi and multi-room audio systems for audiophiles and videophiles including stereo receivers, surround sound processors, DVD players, multi-channel amplifiers and custom installations.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg selger en forsterker som jeg har brukt på Klipsch RF-3 med meget godt resultat. Skal ha 2 lapper for den og lydmessig så er den bedre for mine ører enn Cambridge 640. Hadde begge to til vurdering samtididg. Forsterkeren er 2x80w i 8 ohm, 4 mnd gammel og i sølv. Ta den under vurdering før du kjøper.

Se etter jungson integrert på recivere selges.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med rør?
    Sjekk ut Ming-da..
    Audiofoni AS

Audiofoni AS
    Ikke den store effekten i de, men siden Klipsch er såpass effektive så får du ganske bra volum. Men, oppløsningen og synergien mellom de vil være det mest utrolige;-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ihvertfall prøvd rør, mange som sier Klipsch er best med det, har ikke hørt det selv, men kan godt tro det da Klipsch kan være vanskelige å matche med transistorer ihvertfall. Du kan kanskje få lånt en hjem for prøvelytting?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalerne er nå kjøpt! Var litt mere fart i RF-25 enn Mission 733 høytalera som ble bytta ut!
    Men blir å bruke den Gamle Kenwood KA-3020 SE forsterkeren så lenge! Er jo ikke akkurat mest effekt i den (2x35W? 8ohm)! :???:
    Den skal byttes ut en eller annen gang på nyåret! Så takker for tipsene som har kommet hittils Men vil gjerne høre event andre meninger/erfaringer!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pratet med en på hifisentralen som brukte ming da mc84a på 13watt til rf5. hadde mer enn nok kontroll mente han, og med litt småjusteringer og 20+ sett rør syns han den matchet fabrikkjusterte rørforsterkere til 15-20k

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ja, om du vil prøve den som jeg selger så er ikke det noe problem. Hva slags musikk hører du på? Hvor bor du? Kan også ringes på 90718015.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en Cambridge 640 V2 forsterker på meg! Lyden synes jeg er ganske bra og fint "punch" i bassen! Men kan ikke si jeg er helt fornøyd med den alikevel! Når jeg spiller med volumkontrollen på ca litt før halvveis så etter en liten stund kan forsterker gå i protect... Tror kanskje den blir litt for varm!!

Trenger forsterkeren innspillingstid som høyttalere eller er den rett å slett ikke strømsterk nok? :???: Den er jo på ca 2x70 watt... men watt er jo ikke alltid "watt". Mange måter og måle på!

Har mulighet og få byttet den i noe annet fra HiFi-klubben! Men vet ikke helt hva som kan passe! Har ikke lyst på Denon! Men har lurt litt på Thule IA60 Er jo noe dyrere da!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en NAD C352 på meg! Og etter det lille jeg har fått testa så virker det veldig bra!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •