Yamaha RXV-2600-cdspiller-forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RXV-2600-cdspiller-forsterker

Heisann, har et par spm.

Har nå en Rxv2600 receiver.... Får snart en ny cd-spiller, og i den forbindelse lurer jeg på hva jeg eventuelte bør kjøpe i tillegg. Er det en vanlig integrert forsterker som jeg bør kjøpe og koble til preout på yamaha´en? Ønsker å bruke anlegget til både musikk og hjemmekino. Og skal front høytaler kablene fortsatt stå i yamaha´en? Har ikon 6 som front nå..... Vil det lønne seg å b-wire disse? . Er litt ny på dette her, så alle svar mottas med takk....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil da tro en 2600 bør kunne spille musikk i to kanaler også. En dyr 2 kanaler kan kanskje gi litt bedre lyd, men prøv med 2600 først du så skal du nok se du blir fornøyd... 2600en drar vel Ikon 6`ene nokså greit, gjør den ikke?

Hva slags CD spiller har du kjøpt da?

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv RXV2600..

Start med din RXV2600, dine høytalere og din nye CD spiller. Sett opp det du har å nyt dette en stund. Så når du har blitt vannt til utstyret ditt, så kan du se om du har lyst til å prøve å koble opp en effekt forsterker til høytalerene dine, slik att du har noe å sammenligne med. RXV2600 er en ganske kraftig sak, så det er slett ikke sikkert att du vil få noe effekt av å koble opp en ekstra forsterker, iværtfall hvis du kjører i stereo.
    Jeg har min RXV2600 koblet opp i ett 7.1 oppsett, å da tærer det kansje litt mer på kreftene til forsterkeren enn att man kjører kun i stereo. Jeg har derfor kjøpt til en ekstra effektforsterker til mitt oppsett, slik att Yamaha'n bare behøver å drive Senter og de 4 surround høytalerene. Jeg har ikke fått testet så mye enda, siden jeg holder på med å ferdigstille kinoen min i disse dager.
    Mitt råd er iværtfall att du venter med å kjøpe en ekstra forsterker till du har fått testet ditt oppsett en periode, slik att du da lettere kan høre om det ble noe forskjell med og uten ekstra forsterker.
    Lykke til med Yamaha'n, det er en knall bra kino forsterker

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gode erfaringer med RX-V2600 både til musikk og til film. Effektforsterker eller en integrert forsterker til frontene kan du heller vurdere siden. Jeg har tenkt tanken, men jeg er i grunn svært fornøyd med lyden jeg har.

Med RX-V2600 har du muligheten til å bruke forsterkerene til surround back til å bi-ampe frontene dine. Det kan nok gi et løft i kontrollen over bassen. Først og fremst vil du oppleve mere kontroll når du spiller i stereo. Det er en god ide å ha kontroll over bassen til Ikon 6, fordi de har en svært detaljert diskant som ellers blir for fremtredende.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cdspiller-biampe

Takk for raske svar. Har kjøpt den nye cd-spilleren fra abrahamsen. Gleder meg til å koble opp den. Skal prøve før jeg kjøper noe mer, kanskje det holder med 2600. skal jeg bare bruke vanlige stereo-signal kabler mellom abr og 2600 da?

Ang bi-amping.... dvs 2 forsterkere? b-wire er vel noe helt annet.
    tror at 2600 kan brukes til b-wiring, da jeg ikke bruker et 7.1 oppsett, men et 5.1 oppsett. spm er om dette vil bli noe bedre.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ftonnes
    Takk for raske svar. Har kjøpt den nye cd-spilleren fra abrahamsen. Gleder meg til å koble opp den. Skal prøve før jeg kjøper noe mer, kanskje det holder med 2600. skal jeg bare bruke vanlige stereo-signal kabler mellom abr og 2600 da?

Ang bi-amping.... dvs 2 forsterkere? b-wire er vel noe helt annet.
    tror at 2600 kan brukes til b-wiring, da jeg ikke bruker et 7.1 oppsett, men et 5.1 oppsett. spm er om dette vil bli noe bedre.
    Det du skriver om her er bi-amping. Bi-wiring er bare separate kabler til diskant og bass fra samme utgang på forsterker, og er bare tøys.

Med en så god CD-spiller som du har kjøpt bør du sørge for å finne en godt skjermet analog signalkabel med gode termineringer. Regner med at du vil bruke DAC'en i CD-spilleren. Kvalitet koster ikke nødvendigvis mye penger, så blakk deg ikke på kabel.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg har gode erfaringer med RX-V2600 både til musikk og til film. Effektforsterker eller en integrert forsterker til frontene kan du heller vurdere siden. Jeg har tenkt tanken, men jeg er i grunn svært fornøyd med lyden jeg har.

Med RX-V2600 har du muligheten til å bruke forsterkerene til surround back til å bi-ampe frontene dine. Det kan nok gi et løft i kontrollen over bassen. Først og fremst vil du oppleve mere kontroll når du spiller i stereo. Det er en god ide å ha kontroll over bassen til Ikon 6, fordi de har en svært detaljert diskant som ellers blir for fremtredende.

Leste nok innlegget ditt litt for fort... Var samme tanke som jeg hadde. Har du noen høytalerkabel som er å anbefale til å b-ampe 2600? Tror de bør være godt isolert, er mye kabler bak forsterkeren/tv.......

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du skriver om her er bi-amping. Bi-wiring er bare separate kabler til diskant og bass fra samme utgang på forsterker, og er bare tøys.

Med en så god CD-spiller som du har kjøpt bør du sørge for å finne en godt skjermet analog signalkabel med gode termineringer. Regner med at du vil bruke DAC'en i CD-spilleren. Kvalitet koster ikke nødvendigvis mye penger, så blakk deg ikke på kabel.
    Ja, vil ikke det gi det beste lydbildet?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv Biltema's 4kvmm høyttalerkabel. Bak forsterker har jeg ryddet litt slik at strømledninger og høyttalerkabler ikke ligger oppå hverandre. Fungerer som bare det.

Jeg er en av dem som mener at det er lite å hente på å bruke mye penger på høyttalerkabler. Bruk heller penger på forsterkere, signalkilder og høyttalere.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vil ikke det gi det beste lydbildet?
    Jo absolutt, men spør noen andre om råd til analoge signalkabler. Det har jeg ikke satt meg noe særlig inn i.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo absolutt, men spør noen andre om råd til analoge signalkabler. Det har jeg ikke satt meg noe særlig inn i.
    Den er god, det skal jeg gjøre.

Men du tror det vil bli bedre med b-amping på frontene, vet du om det er noen spes instillinger som bør gjøres på yamaha´en?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er god, det skal jeg gjøre.

Men du tror det vil bli bedre med b-amping på frontene, vet du om det er noen spes instillinger som bør gjøres på yamaha´en?
    Jeg har ikke prøvd selv, og nå kjører jeg 7.1, så surround back er i bruk. Tipper du finner det du trenger i manualen. Jeg ville prøvd det hvis jeg var deg, men det er ikke sikkert at det er noen gevinst i det. 2600 er ganske så sterk.

Edit: Se side 19 og 95 i manualen!

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prøvd selv, og nå kjører jeg 7.1, så surround back er i bruk. Tipper du finner det du trenger i manualen. Jeg ville prøvd det hvis jeg var deg, men det er ikke sikkert at det er noen gevinst i det. 2600 er ganske så sterk.

Edit: Se side 19 og 95 i manualen!

Den er god. Takk for gode svar. Skal prøve det ut, og høre om jeg merker noen forskjell.

Hva er forskjell på:
    1 Pair output XLR (balanced)
    1 Pair output RCA (singel)

Er det rca jeg må bruke?(fra cdspiller til forst)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke det er balanserte innganger på Yamaha'en, men nå er jeg på dypt vann. Hehehe... :blush:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp noe rimelig Kimber, både signal- og høyttalerkabel. Det finner du her: