Effektforsterker på JBL 890

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker på JBL 890

Hei.

Har kjøpt meg en H/K 970 og et sett med JBL Studio L890, han på HiFi Centeret sa at 970 ikke hadde noe problem med å drive disse, noe jeg med mine få kunnskaper også syntes.

Er det noen andre som har noen tanker om dette?

Er det en mulighet for å bruke en effektforsterker? Vis man da bruker det, blir det slik at man har 4 kanaler, litt usikker på dette da jeg ikke har mye erfaring rundt dette.

Takker for svar

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har noen utganger bak på forsterkeren din som heter pre out, og du kan koble en ekstern effektforsterker til denne. Dersom du velger å bruke denne eksterne effektforsterkeren til et par høyttalere og den innebygde til et annet par regner jeg med at det skal gå bra.

I utgangspunktet tror jeg ikke du trenger noen ekstern effektforsterker til den H/K forsterkeren. Det er en relativt følsom høyttaler, og den forsterkeren er strømsterk. Uansett vil du nok merke en ekstra effektforsterker, men den må være rimelig kraftig for at du skal få mye mer ut av de høyttalerne. Har hørt TL260 på den forsterkeren, og det var slett ikke galt, og de er STOOOORE.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay, så forskjellen på 970 å en effektforsterker er at 970 kan motta signal fra dvd spiller ol. og så gjøre det om til lyd, mens en effektforsterker bare kan motta pre out, men at du får mere effekt for pengene på en effektforsterker.

Jeg prøver nok å kjøre med oppsettet som jeg ble anbefalt uten å kjøpe til noen komponenter, etter at jeg har fått pleid hifi interesse så finner jeg kansje ut om det trengs noe mer

Takker for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •