Pioneer AX4-ASi: Endelig fornøyd!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Pioneer AX4-ASi: Endelig fornøyd!!!

Jeg har vært eier av Pioneers AX4-ASi i ca 3 måneder+ nå. Og har egentlig aldri vært 100% fornøyd. Spesielt på spilling av musikk så syntes jeg ikke lyden har vært som den burte.

Jeg bruker PSB Image T65 som front høytallere.

Jeg hadde først Tandberg 4025 som CD-spiller, denne byttet jeg med Cambridge Azur 640 v2, får jeg var lei den elendige fjernkontrollen til Tandbergen.

Så forrige uke skjedde det ting, Cambridgen min kranglet av og til, skuffen ville ikke ut, så når jeg var å leverte den på Hifiklubben for reperasjon, spurte jeg pent om å bytte til en Denon, Denon DCD-700 AE. Når jeg fikk koplet den opp så hørte jeg en liten forbedring i bass-området.

Så oppdaget jeg at det var mulighet for bi-amping av frontene. Så jeg koplet vekk senter høytalleren bak for å teste for moro skyld. Da ble det også bedre, speiselt i bass-området, hvor det ble litt mindre skurr.

Før jeg fant ut at jeg kunne bi-ampe, hadde jeg bestilt nye høytaller kabler til frontene, heldigvis greide ikke Hifi Klubben å splitte opp den ene paret med kabler, slik at jeg kjøpe 2 sett (tenkte å ha til senter forran også).

Når jeg koplet opp de to settene med høytaller kabler, QED XT 400 (QED XT400 Kabel, skjedde underet.

Lydbildet ble enormt. Bassen ble stram, mellomtonen klar for fin, og diskanten luftig. Hele lydbildet ble forandret fra 2 høytallere til en vegg med lyd. En vegg med klar og detaljert lyd.

Starten på "Glass Prison" fra Dream Theater har en meget dyp bass, denne satt som ett skudd, jeg hørte til og med når John Myang slå en ekstra gang på strengen . James LeBries stemme druknet ikke mer i lyd, den har 100% klar og fin. Min personlige favoritt låt ble enda bedre

I Bruce Dickinsons "Jerusalem" kom det frem gitar toner jeg aldri har hørt før.

Begge disse låtene er av mine absolutte favoritter, og jeg har hørt de på forskjellige formater hauger av ganger.

Nå gleder jeg meg virkelig til helgen da jeg kan sette meg ned i ro og fred å se litt action film.

Edit: Til året så bytter jeg også høytallere, tipper da det blir B&W sine 703, det kan jo også bli moro

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes bra ut! Gratulerer

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke høyttalerkabler brukte du før, siden forskjellen var slik en revolusjon? :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en meget godt følelse å ha oppnådd noe helt selv og vær så godt fornøyd

Hvilke kabler er det snakk om?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry glemte å skrive det inn hvike kabler jeg kastet ja.

Monster MCX står det på kabelen. En ferdig terminert type som kostet 900+ for ett par 4 meter kabel, og 800+ for ett par 3m kabel.

Jeg fikk ett mye bedre lydbilde med de kablene når jeg først satte dem inn, byttet da ut Cat 7 datakabler, (alle ledere tvunnet sammen for 4.8 kvadrat), som igjen var mye bedre enn de normale skolissene som jeg brukte i starten.

En ingen av gangene var forskjellens å stor som nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en pioneer ax2-as og PSB Image T65 selv, og har følt det samme som deg, att de burde ha mer å gi, må prøve å Bi-ampe høytalerne mine i morgen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •