valg av brukt surround reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av brukt surround reciever

hei.

er på jakt etter en brukt surround reciever til maks 1500kr
    ja jeg vet det er lite penger, men i militæret er det alt jeg har å rutte meg

har funnet 1 som virker grei?

marantz
    FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt

mvh
    stian

Newcomer Aftensvermer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz er ett kvalitetsmerke, og du slipper å se at de "briefer med 150x7 watt" osv. Har jo både DTS og DD, og ser den har fått bra omtaler. Til 1500 kr, er det ikke lett å finne en kvalitetsreciever (ihvertfall ikke ny).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett litt på nettet og det virker som denne fikk ganske bra kritikk ja.

noen andre som har noen formening? eventuelt vet av andre som selger enten surround reciver eller ren stereo forsterker til maks 1500?

ska ldrive litt store høytallere da :/ så det må være litt guffe i den fra før pluss inngang for effektforsterker.

mvh
    stian

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    har sett litt på nettet og det virker som denne fikk ganske bra kritikk ja.

noen andre som har noen formening? eventuelt vet av andre som selger enten surround reciver eller ren stereo forsterker til maks 1500?

ska ldrive litt store høytallere da :/ så det må være litt guffe i den fra før pluss inngang for effektforsterker.

mvh
    stian
    Virker som et bra kjøp,men du kan jo allikevel prute! Maratz har vel aldri vært kjent for de helt store kraftreservene så om du har effektforsterker i tillegg så er nok det en fordel.Vær også obs på at M har en relativt "snill" lyd kontra f.eks HK som det er mere trøkk og imponatorfaktor i (som oftest i hvertfall). dersom du har store høyttalere og skal spille skikkelig høyt så MÅ du ha en ekstra eff.forst. Denne vil f.eks gå dårlig sammen med Cerwin Vega.
    Til den prisen så ville jeg gått for den ja.Er som regel driftsikkert kjøp dette.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan blir eldre rotel recivere i forhold til marantzen? har også en 5x75watt reciever fra rotel på hånden nå, husker ikke nummeret på den, lå en annonse hær i går men eieren tok den bort i dag.

rotel har vell mere kraft enn marantz såvidt eg har forstått?

rotel recieveren er rundt 3 år eldre enn marantzen da :/

mvh
    stian

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den Rotel'en Dolby Digital og DTS dekoding. Hvis ikke ville jeg gått for Marantz.

Både Rotel og Marantz leverer gode produkter.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville gått for marantzen. jeg har selv en marantz sr4600, som jeg tror er noenlunde lik, bare at den har syv kanaler...
    den annonsen der er uansett et godt kjøp!

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Virker som et bra kjøp,men du kan jo allikevel prute! Maratz har vel aldri vært kjent for de helt store kraftreservene så om du har effektforsterker i tillegg så er nok det en fordel.Vær også obs på at M har en relativt "snill" lyd kontra f.eks HK som det er mere trøkk og imponatorfaktor i (som oftest i hvertfall). dersom du har store høyttalere og skal spille skikkelig høyt så MÅ du ha en ekstra eff.forst. Denne vil f.eks gå dårlig sammen med Cerwin Vega.
    Til den prisen så ville jeg gått for den ja.Er som regel driftsikkert kjøp dette.
    Vet ikke om jeg er helt enig med deg her. Jeg har Marantz Sr4500 og jeg opplever den som meget strømsterk i forhold til andre recievere i samme klassen. I tillegg har den en ganske åpen og fin lyd, i forhold til H/K syntes jeg. Men er nok mer "rå kraft" i H/K.

Dette tror jeg er et godt kjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •