Hva er galt ??? Digitallyd..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er galt ??? Digitallyd..

Jeg har kobla opp min nye anlegg. H/K 435 forsterker/reciveren med Pioneer 645 dvd opptaker.
    Har kobla HDMI kabel fra dvdopptaker til tv, Digitalcoax fra dvdopptaker til coax1 på forsterker. Har også kobla Analog(rødoghvit) fra dvdopptaker til forsterker dvd in. (sånn sto det at jeg skulle gjøre det i manualen)

Problemet mitt er, at jeg for ikke ikke satt surround til digitallyd
    for ikke satt den til DolbyDigital eller DTS... Dette er ganske frusterende, skjønner ikke hva som er galt. For bare valgt Dolby Pro, DolbyProII og Logic .
    Den skal jo liksom bytte til digitallyd automatisk når det er dvd filmer som støtter det. Har prøvd masse forkjellige filmer.

DvdOpptakeren er også instilt på digital, så prob er vel med reciver?
    Jeg har prøvd å gå inn på instillings menyen på H/k435, men jeg for ikke valgt digital, den bare slår seg automatisk til ANALOG lyd

Så på panele i front på forsterker/reciveren står det DVD/ANALOG

En ting til jeg lurer på er, er det nødvendig med all den tilkobling jeg har gjort mellom reciver å dvdopptaker? Trudde det holdt med HDMI til tv, og coax til reciver?

Håper noen kan hjelpe meg med dette prob, slik at jeg endelig kan nyte film med ordentilig digital surround lyd .

Hjeeeeeelp!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    Jeg har kobla opp min nye anlegg. H/K 435 forsterker/reciveren med Pioneer 645 dvd opptaker.
    Har kobla HDMI kabel fra dvdopptaker til tv, Digitalcoax fra dvdopptaker til coax1 på forsterker. Har også kobla Analog(rødoghvit) fra dvdopptaker til forsterker dvd in. (sånn sto det at jeg skulle gjøre det i manualen)

Problemet mitt er, at jeg for ikke ikke satt surround til digitallyd
    for ikke satt den til DolbyDigital eller DTS... Dette er ganske frusterende, skjønner ikke hva som er galt. For bare valgt Dolby Pro, DolbyProII og Logic .
    Den skal jo liksom bytte til digitallyd automatisk når det er dvd filmer som støtter det. Har prøvd masse forkjellige filmer.

DvdOpptakeren er også instilt på digital, så prob er vel med reciver?
    Jeg har prøvd å gå inn på instillings menyen på H/k435, men jeg for ikke valgt digital, den bare slår seg automatisk til ANALOG lyd

Så på panele i front på forsterker/reciveren står det DVD/ANALOG

En ting til jeg lurer på er, er det nødvendig med all den tilkobling jeg har gjort mellom reciver å dvdopptaker? Trudde det holdt med HDMI til tv, og coax til reciver?

Håper noen kan hjelpe meg med dette prob, slik at jeg endelig kan nyte film med ordentilig digital surround lyd .

Hjeeeeeelp!
    Prøv først og ta bort de analoge kablene.Da bør receiveren automatisk velge digital.Hvis ikke kan det være du må inn i menyen på receiveren og stille noe der. På min Denon måtte jeg velge hvilke kilder som skulle ha de forskjellige signalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller du må inn i menyen til dvd-spilleren på audio og velge bitstream og muligens også aktivere coax-utgang.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men fjern uansett først de analoge (hvit og rød) kablene. Trenger ikke 2 koblinger fra dvd til receiver

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe fant ut av det. Det var bare jeg som ikke hadde kobla coax ordentilig fast til dvd spilleren Nå funker det endelig perfekt.
    Takk for alle svar.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare vekker opp denne tråden litt.

Har en JVC DVD spiller og en Denon 2807. Har koplet med digital Coax og assigned Denon forsterkeren til den ingangen. Lyd og alt er fint.

Men så kommer problemene. Skulle sette på en DVD film og kose meg med noen eksplosjoner, satt på Swordfish.
    Ingen lyd...
    Etter mye om å men så fant jeg ut av at Denon ikke likte settingene i DVD spilleren å måtte endre digital output fra "Dolby Digital/PCM" til "Only PCM".
    Ok... Så fikk jeg DVD plata i posten jeg har ventet lenge på Rammstein Volkerball.
    MMmmm... DTS 5.1. Skal bli digg...
    Neida, **** ingen lyd igjen. På DVD'en er det to lyd sport. Standard Stereo (som fungerer) og DTS 5.1 som er dødt.

Forslag?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må inn på innstillingene på DVD spilleren din igjen, og stille den slik at den tar DD og DTS, men ikke PCM. Har trøblet litt med det samme på min JVC også. Sjelden jeg har plater med PCM lyd på, så stort sett går det greit.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet alle settingene uten suksess, dette er valgene:

Only PCM
    Dobly Digital/PCM
    Stream/PCM

Håper ikke det er spilleren, for det er et prosjekt å finne en Sort DVD spiller som også skal være sonefri... :S Liker ikke at det meste går i sølv for dagen

Spilleren er av type XV-N30
    JVC XV-N30 Review and User Opinions. DVD Players/Recorders Reviews by Digital Trends.
    Lite avvik i specs da den er med optisk utgang, og det er det ikke på min.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 696 finnes i sort, og den banker den JVc'en på de fleste kriterier. Tror min heter 33, ikke 30, og junior har en Pioneer 380, og den er mye bedre på det meste.

Min DVD er pt innstilt på stream/PCM, og da spiller den både DTS og DD.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøvelåne en annen spiller først og så får jeg evt lete etter ny dersom det er problemet :S

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg Har en Pioneer dvd/hdd 530 opptaker

Bruker kun digital lyd :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Jeg Har en Pioneer dvd/hdd 530 opptaker

Bruker kun digital lyd :-)
    oookej?
    Bruker også digital lyd, ikke det som er problemet. Men at den ikke fatter DTS.
    Må si at igjen så har DENON gjort det mindre bra. Om DTS finnes i flere standarder er uvisst for meg, men at de ikke klarer å være "bakoverkompatible" om dette er tilfelle må være rett å slett ræva.
    Til og med min gamle forsterker som kom når AC3 var hot hadde auto-sense om det var PCM, DTS eller Dolby Digiltal den sendte på...

Offtopic: Snakka med HifiKlubben om at fjernkontrollen var så dårlig og at man måtte omtrent ha gull i skarpskytter for å treffe, så svarte de med "Oh, det har jeg aldri hørt om på disse kontrollene. Men vi har en universialkontroll som skal være mye bedre bredde på og den kan du få for kun 1000 kroner! ".

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal sette DVD-spilleren til Stream/PCM. Når du da velger DTS-sporet, bør du få DTS på 2807. (Husk at du ikke får dette i menyer, men må starte selve filmen). Hvis dette ikke fungerer, kan jeg garantere deg at det er JVC-spilleren som sliter - AVR2807 har ingen problemer med å takle DTS!

Det finnes vel forøvrig også en god del Denon DVD-spillere som finnes i svart, og kan gjøres sonefrie?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Junior har en Denon AVR1905, og som sagt Pioneer DV380, og det er ingen problemer der med Hverken DTS eller noen andre formater. Ville enten prøvd annen DVD som jeg vet at er i orden, eller prøvd din DVD på en annen receiver.

Vil sette en tier på at det er DVD spilleren som er problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Junior har en Denon AVR1905, og som sagt Pioneer DV380, og det er ingen problemer der med Hverken DTS eller noen andre formater. Ville enten prøvd annen DVD som jeg vet at er i orden, eller prøvd din DVD på en annen receiver.

Vil sette en tier på at det er DVD spilleren som er problemet.
    Da kan du legge den 10'ern et annet sted =)

Fant fram Istid 2, den leveres kun i DTS 5,1 lydspor... Alt var dødt, satt den over i STEAM/PCM, dødt... Prøvde 5ch stereo tilbake til surround... Forsterekren sier fortsatt "PCM" på input.

Kikket nøye over fjernkontrollen og fant "input", testet den og viste seg at den var låst på PCM og ved å gå til AUTO så kom lyden. Testet så Rammstein videoen igjen... LYD! =)

Flaut, men igjen også rart at forsterkeren stor låst på PCM når jeg fikk den. Anyway, floken løst og takk for alle innlegg. Nå kan jeg nyte filmer og konserter i DTS!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problem solved.

Forj****** med den tier'n, men det går vel greit. :-)

Hadde en kompis som hadde kommet borti "multichannel input" knappen på receiveren sin, og han var på vei til å resirkulere den. Så det er fort gort å komme borti knappene, og vanskeligere å finne ut hva som er galt når en ikke vet at en har rørt dem...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •