Hodetelefonforsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefonforsterker

Har i det siste fått øynene opp for hva et par hodetelefoner kan få til bare du putter dem i noe annet enn en bærbar kilde.

Har planer om å kjøpe hodetelefonforsterker. Er det noen som har forslag til hva jeg bør gå for? Åpen for både kit og ferdig bygget? Hvor finner man dette? Pris?

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Head-Fi er stedet for hodetelefonnerder, og du finner uendelige mengder informasjon om hodetelefonforsterkere der. Jeg har inntrykk av at HeadAmp er flavour of the month, men det finnes minst et dusin veldig gode forsterkere å velge mellom. Jeg har ikke oversikt over hva du får i hifibutikkene i Norge for tiden.

Selv har jeg Porta Corda og Corda HA-2 mkI fra Meier Audio som jeg bruker med Sennheiser HD600 og Etymotic ER4P med godt resultat. ER4P får god lyd overalt, mens HD600 stort sett må ha hodetelefonforsterker.

Såvidt jeg vet er det helt trygt å handle med de små hodetelefonprodusentene som får god omtale på Head-Fi, og min erfaring med Meier er veldig positiv etter at jeg handlet der i 2003.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Little-Tube Forums: Little Dot II++ Tube Amplifier

syns den såg interesant ut. ta et søk på headfi

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdaget nettopp at HiperLAN selger Corda fra Meier i tilfelle de er interessante og du foretrekker norsk leverandør.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for respons, men det er vel stort set noe over mitt budsjett... Så Noe på Ornec til 93euro. Er dette noe vits, eller er det da like greit å koble rett i receivern?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justice
    Takker for respons, men det er vel stort set noe over mitt budsjett... Så Noe på Ornec til 93euro. Er dette noe vits, eller er det da like greit å koble rett i receivern?
    Dersom du tenker på T-100, så tviler jeg på at det er noe vits. Et raskt søk ga ingen glødende omtaler (dvs, det var lite omtaler), den er ikke på lager nå, og frakt blir ca €70.

Jeg har inntrykk av at folk gjerne strekker seg litt lenger når de kjøper hodetelefonutstyr, siden et par tusenlapper ekstra kan gi en lyd som gjerne ville kostet det flerdobbelte dersom man skulle ha vanlig stue-anlegg.

Nå har du i det minste spesifisert litt mer; helst rør og helst under 1000 kr om jeg forstår deg riktig. Mulig du kan gjøre gode kjøp i bruktmarkedet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om du har en kapabel receiver burde du ikke ha behov for en egen headamp.

mingda og g&w sine skal være ok. men koster mer...du får ikke rare greierne for under 100 euro. kjøpte selv en bada ph1 fra kina. veldig fin og solid men grusom lyd, koblet discman som kilde og det låt dårligere enn koblet rett i discman

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg at jeg legger det på hylla foreløpig. Finnes det eventuelt noen gode selvbygger-kit? Hørt at det er ganske "stort" innenfor "Head-Fi"....

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis

mingda og g&w sine skal være ok. men koster mer...du får ikke rare greierne for under 100 euro. kjøpte selv en bada ph1 fra kina. veldig fin og solid men grusom lyd, koblet discman som kilde og det låt dårligere enn koblet rett i discman
    Hmm kan det være noe i ordtaket dritt inn = dritt ut ???

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio-gd Compass DAC, hodetelefonforsterker og forforsterker. Anbefales på det varmeste.

:arrow: Compass

EDIT: skal du ha noe under 100 EUR, ville jeg holdt meg til receiveren, ja.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Boyier, Head-direct og Little-tube er slett ikke ille på frakt. Men en god head amp bør vel koste over $200 før det begynner å låte bra, i hvert fall rør-ampene. (Så kommer nye rør til 3-500 kroner i tillegg.) Enig med Bhrsrk i at Head-Fi.org er stedet å snuse for å unngå de største tabbene og med einis i at man får lite lyd for under 100 euro.

Har en Little Dot MKIII som kom på $245 tilsendt, før fortolling (kjøpt fra little-tube.com). Beyerdynamics DT770 er de mest tungdrevne jeg har, men LD`en driver alt fra 8 Ohm og oppover mot 600. Fire graderinger på innstillingen i forhold til hvor tungdrevne hodetelefonene er. Og så kan man tweake lyden etter smak og musikktype med rørbytte.

HiFiMAN EF2 USB Headphone Amplifier fra Head-direct til $189 før frakt og fortolling synes å være et godt kjøp og roses høyt hos de hardest angrepne på Head-Fi.org.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    OOopsss...
    Slik kan man ta feil
    Hvordan tror dere en hodetelefonutgang i en receiver (eller nær hva som helst annet med effektforsterker for høyttalere) er laget?
    Hint: El chipo grande!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv 2 stykker i bruk.

en fra Creek, OBH-21 SE kjøpt fra thecableco.com (og ble da nesten halveprisen etter hva man må betale her hjemme).

Den andre er Argon sin hos Hifi Klubben, og gir veldig mye for pengene)

Begge er gode, men Creek sin er utrolig bra. Men maks volum kommer veldig ann på hva som kommer inn av signaler og hvor tunge hodetelefonene er å bruke. Creek sin har RCA utganger også, noe som er veldig praktisk da jeg bruker min til PCen, da går signalet mitt slik: PC-->Creek-->PC høytallere. Den har også 2 hodetelefon utganger, og kan dra 2 stk headsett like bra, merker ingen forskjell om man drar ut det ene (heller ikke noe støy).

Fordelen med Argon sin er at den har en velger bakpå som sier om det er tung eller lett drevne headset som brukes. De jeg har er lette, men bruker full styrke uansett, har da heller volumet litt lavt for å kunne dra på når det ønskes.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

keces 152 da

Denne er innenfor budsjettet mitt, men spørs hva du har hodetelefoner.
    Keces 152 da på ebay
    user review at head-fi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •