Vill&gal (uhørt spontanbestilling) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    oops

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Bra observert Hellnoob, rart de ikke sendte den før
    Jæ..ig effektive disse kinaputtene og de lager urovekkende mye bra kopier for tiden til en nesten latterlig pris. Noen som kan si noe om at dette IKKE er kopier forresten ?

Utviklingskosnader kan umulig dekkes av slike priser, bare ren "Copy & Paste"

/L
    En kollega av meg var på ei messe i asia (husker ikke nøyaktig info). Vi driver litt med Crestron automasjonsutstyr på jobb, og jeg reagerte på en katalog han hadde med seg. Nå husker jeg ikke "merket" på utstyret, men produktene var prikk-like crestron CP2, crestron CP2E, crestron MP2 og andre produkter. De hadde en latterlig lav pris i forhold til originale crestron produkter. Disse folkene hadde en schwær stand på messeområdet.

Jeg snakket med gutta på Crestron kontoret i belgia, og de hadde ikke hørt om "produktet", og de kunne garantere at dette ikke var noe som var blitt laget på lisens fra Crestron :-D.

You said it, copy & paste!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg snakket med gutta på Crestron kontoret i belgia, og de hadde ikke hørt om "produktet", og de kunne garantere at dette ikke var noe som var blitt laget på lisens fra Crestron :-D.

You said it, copy & paste!
    Visstnok produseres "kopier" av og til i samme fabrikk med de samme delene og av de samme folkene som produserer de ekte varene, noe som delvis skal være grunnen til at f.eks tekstilprodusenter har flyttet mer av produksjonen til Øst-Europa.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bhrsrk
    Visstnok produseres "kopier" av og til i samme fabrikk med de samme delene og av de samme folkene som produserer de ekte varene, noe som delvis skal være grunnen til at f.eks tekstilprodusenter har flyttet mer av produksjonen til Øst-Europa.
    Det overrasker vel neppe noen at enkelte lokkes av denne muligheten til å skumme litt av fløten, men å møte opp på en megastor AV-messe med en stor stand er vel å "dra an litt langt" :-?

DrE

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ornec er egentlig basert i England, og importerer fra Kina. Om det skulle være kopier, ville det vært litt rart å velge å lage en kopi av noe så fantastisk ukjent som merket G&W. (prøv google) Å kunne si at dette IKKE er kopier blir vanskelig, men utfra det, finner jeg det høyst usannsynlig. Det de ikke er, er CE merket, altså sjekket strømmen på, bl.a. en overspenningstest. (er usikker på dette, har ikke lest så mye om det.) Men NYsound vet jeg tester produktene et par dager før de sendes, vet ikke hvordan det er med Ornec?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor skummelt er manglende CE-merking i forbindelse med f.eks nedbrent hus når man kommer fra jobb?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Det de ikke er, er CE merket, altså sjekket strømmen på, bl.a. en overspenningstest. (er usikker på dette, har ikke lest så mye om det.)
    Esken forsterkeren kom i har et CE-klistremerke. Vet ikke om det betyr at esken er testet, forsterkeren er testet eller at noen bare har klistret merket der.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Esken forsterkeren kom i har et CE-klistremerke. Vet ikke om det betyr at esken er testet, forsterkeren er testet eller at noen bare har klistret merket der.
    Standard.no, CE-merking

For enkelte produkter vil det være tilstrekkelig at produsenten foretar samsvarsvurderingen.
    Samsvarsvurdering... Er dette noe man på et eller annet vis kan få gjort selv eller gjennom firma i norge? Kan man bestille ikke-CE-merket utstyr for så å få utstyret kontrollert/godkjent/merket i etterkant, eller sier CE noe om produksjonen også?

Altså, produksjon+produkt, eller er det bare det ferdige produktet som kreves CE-godkjent?

btw, så står det også
    Generelt sett skal CE-merking være godt synlig, lesbart og det skal vanskelig kunne fjernes. Et klistremerke med "CE" er derfor ikke å anbefale. CE-merking skal påføres selve produktet eller merkeplaten. Dersom dette ikke er mulig skal det påføres emballasjen eller følgedokumentene. I tillegg til CE-merking skal identifikasjonsnummeret til det tekniske kontrollorganet som eventuelt har vært involvert i kontroll av produksjonen, påføres.
    Så forsterkeren burde vel vært merket på selve kabinettet om den skulle være CE-godkjent. Det er nok bare en CE-godkjent papp-eske

DrE

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vel alle alternativer dekket

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CE er bullshit
    alt som er greit sammensatt passerer de testene.. produsenten kan velge om de vil ha denne merkingen eller ikke. det er jo et hav av elektronikk og annet som overhode ikke har noe ce merke. er de noe farlige i bruk fordiom?

hundrevis av elever i året lodder sammen sin egen forsterker på elektrolinja, skulle liksom forsikringsselskapet kutte 40% av utbetalingen og sjekket opp hvem som konstruerte den og loddet den sammen? nei...
    for den kunne like godt å ha møtt alle krav og likevel tatt fyr.
    man kan tilogmed skru på sitt eget elektriske anlegg hjemme...
    elektrisk feil er elektrisk feil uansett grunn... om det er gulingen i kina som gjorde noe feil eller en kondis som sprenger.. CE bakpå hindrer ikkeno.

det de bryr seg om er f.eks viss noen legger et stort pledd over varmeovnen...

som de skriver selv:
    Sier CE-merkingen noe om kvaliteten på et produkt?
    Nei, CE-merking alene sier ikke noe om et produkts generelle kvalitet. En drage kan ha CE-merking som det synlige tegn på at leketøydirektivets overordnede krav er oppfylt, men det er ikke sikkert at dragen kan fly. Produktets brukskvaliteter stilles det ingen krav til i direktivet, og CE-merking viser kun at visse minstekrav som er fastsatt i direktivet, med hensyn til helse, miljø og sikkerhet er oppfylt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Generelt sett skal CE-merking være godt synlig, lesbart og det skal vanskelig kunne fjernes. Et klistremerke med "CE" er derfor ikke å anbefale. CE-merking skal påføres selve produktet eller merkeplaten. Dersom dette ikke er mulig skal det påføres emballasjen eller følgedokumentene. I tillegg til CE-merking skal identifikasjonsnummeret til det tekniske kontrollorganet som eventuelt har vært involvert i kontroll av produksjonen, påføres.
    Så forsterkeren burde vel vært merket på selve kabinettet om den skulle være CE-godkjent. Det er nok bare en CE-godkjent papp-eske
    Ser ut som dette kommer inn under Low Voltage Directive. Slik jeg tolker det skal produsent eller importør selv vurdere om produktet tilfredsstiller kravene og merke produktet eller emballasjen, som beskrevet i article 8. Dersom det oppstår tvil om produktet, kan myndighetene kreve dokumentasjon på at produktet oppfyller kravene, og eventuelt kreve produktet trukket fra markedet og gi bot - selv om bøter vanligvis gis til foretak som lager farlig utstyr (hydrauliske verktøy som kutter av armer & ben etc.). Jeg vet ikke om det kreves mer godkjennelse enn CE-merket for å koble audiovisuelt utstyr til strømnettet i Norge.

G&W produserer ikke hovedsaklig for verdensmarkedet og det er forståelig at de ikke tar stilling til om produktet tilfredsstiller europeiske standarder. Ornec er engelsk firma og har distribusjonsavtale for å selge G&W utenfor Kina, dermed er det naturlig at Ornec har gjort en vurdering av forsterkeren siden de importerer til Europa. Videre er det såpass upraktisk å måtte åpne all emballasje og klistre på godkjenningsmerket på selve forsterkeren at de klistrer det på emballasjen - noe som er kurant fremgangsmåte. Med CE-merket vil jeg påberope meg god tro i tilfelle forsterkeren selvantenner og bygården brenner ned.

Tipper dette er ganske likt som ved selvbygg, og at selvbygger selv er ansvarlig for å vurdere om selvbygget tilfredsstiller kravene. Det er kanskje selvbyggere (eller Snickers-is?) som vet mer om dette. Tipper det er flere som har måttet undersøke dette og har harde fakta i stedet for synsing.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bhrsrk, har du testet forskjellige kilder? Bruker for øyeblikket en Pioneer DV656, og syns ikke nå, etter mer lytting at det er så engasjerende lyd som jeg kunne ønske meg... Det låter bra, men ikke såå bra..(bør vel ikke forvente noe annet når jeg bruker en litt eldre dvd-spiller, men..)

Men om du har det, merker du stor forskjell mellom kildene?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bhrsrk, har du testet forskjellige kilder? Bruker for øyeblikket en Pioneer DV656, og syns ikke nå, etter mer lytting at det er så engasjerende lyd som jeg kunne ønske meg... Det låter bra, men ikke såå bra..(bør vel ikke forvente noe annet når jeg bruker en litt eldre dvd-spiller, men..)

Men om du har det, merker du stor forskjell mellom kildene?
    Jeg har kun én kilde for tiden - en Zhaolu 2.5 DAC som får signal fra Airport Express. Jeg kunne sikkert prøvd å koble Airport Express direkte i forsterkeren, men det krever litt for mye pirking bakerst i stereobenken. Kan ikke si at jeg opplever mangel på engasjement, men det kan like godt bunne i ulike forventninger og referanserammer som forskjell i kilde og/eller høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kraftig digresjon fra min side, men jeg har tilbragt en god stund i Afghanistan hvor 95% av alle Toyota Landcruisere som rullet rundt var piratkopier. Visstnok ofte produsert ved samme fabrikker som de ekte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker for øyeblikket en Pioneer DV656, og syns ikke nå, etter mer lytting at det er så engasjerende lyd som jeg kunne ønske meg... Det låter bra, men ikke såå bra..(bør vel ikke forvente noe annet når jeg bruker en litt eldre dvd-spiller, men..)
    Har du fått testet flere kilder nå?

Jeg er fremdeles storfornøyd. Akkurat nå hører jeg på Himmelskip, og jeg opplever lyden som oppløst og detaljert og alt er bare moro.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet med en Pioneer DV-757, var en god del bedre lyd av den. Har også testet litt med en eldre monarchy audio dac, men hører ikke spesielt stor forskjell på den og dv-656. har lyst å prøve en REM ADI-2 dac, og bruke PC som avspiller av flac filer... Zhalouen er vel også en meget god dac? er det 2.5 du har?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått testet med en Pioneer DV-757, var en god del bedre lyd av den. Har også testet litt med en eldre monarchy audio dac, men hører ikke spesielt stor forskjell på den og dv-656. har lyst å prøve en REM ADI-2 dac, og bruke PC som avspiller av flac filer... Zhalouen er vel også en meget god dac? er det 2.5 du har?
    Flott at forsterkeren har potensiale ut over DV656.

Jeg har Zhalou 2.5 ja, er veldig fornøyd. Jeg har ikke gjort sammenligningstester selv, men den er populær på head-fi og enkelte har problemer med å høre forskjell på Zhalou og DAC1. Tror du er god om du finner DAC som gir særlig mye bedre lyd per krone.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •