H/K AVR645 eller Yamaha RX-V1700?? hvilken skal jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H/K AVR645 eller Yamaha RX-V1700?? hvilken skal jeg velge?

Jeg skal kjøpe forsterker, og er innmari keen på H/K AVR645. Jeg vurderer også å gå for Yamaha RXV-1700. Yamaha koster 5000kr mindre, men jeg får de for samme pris. Hvem av disse er kraftigst? Er det stor forskjell?

Er ikke Harman Kardon sine forsterkere sinnsykt kraftige? Høy og mye lyd er jo alltid veldig morro! Bryr meg ikke egentlig om å sende bildet gjennom forsterkeren, skjønner ikke helt poenget med det heller. Masse ledninger bak tven har ikke noe å si for meg uansett. Så som dere skjønner er det lyden som teller for meg.

Håper noen kan komme med erfaringer og tips.

MVH
    Tim

PS: Hvoran er det med å ta inn en forsterker fra USA, blir jo veldig billig. Hvis jeg slipper toll og sender den med DHL for 1300kr. Da trenger jeg jo bare en omformer til tusenlappen og forsterkeren kostet plutselig 8000kr mindre enn i Norge!?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    PS: Hvoran er det med å ta inn en forsterker fra USA, blir jo veldig billig. Hvis jeg slipper toll og sender den med DHL for 1300kr. Da trenger jeg jo bare en omformer til tusenlappen og forsterkeren kostet plutselig 8000kr mindre enn i Norge!?
    Verden er ikke så enkel lenger, dessverre.

Du slipper toll, men ikke MVA. Legg til 25% MVA (også på frakten).

Mange Amerikanske nettbutikker leverer ikke utenfor Amerika. Dette fikser du ved å bruke et mellomledd, for eksempel disse: JetCarrier.com - magnum no AS, Export & Import solutions. Jeg har brukt dem ved et par anledninger, anbefales.

Husk at omformeren må være kraftig. Den må kunne trekke over dobbelt så mye strøm som oppgitt på utstyret. I (strøm) = P (effekt) / U (spenning) + tap i omformeren (varme).

Newcomer hcn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg vil anbefale er å låne yamaha og harman kardon med deg hjem. og sette disse på test på dine høyttalere. så hører du hvilken du liker best.

Jeg har selv yamaha og er kjempefornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hcn
    Det jeg vil anbefale er å låne yamaha og harman kardon med deg hjem. og sette disse på test på dine høyttalere. så hører du hvilken du liker best.

Jeg har selv yamaha og er kjempefornøyd.
    Hvor får jeg lånt med meg det fra? Det er vel ingen butikker som vil låne bort sånt utstyr uten videre? Hva er forskjellen på RX-V2500 som du har og RX-V1700 som jeg vurderer. Er det mest bildet delen det går på, HDMI og andre tilkoblinger som jeg ikke har bruk for eller er det effekt forskjell på de? Det er vel bare 20w oppgitt forskjell? Men prisen er jo en helt annen.?

Hvorfor må jeg legge til 25% MVA? Hvis jeg selv drar å henter den i USA, tar den ut av esken og sier den er brukt hvis noen spør. Eller om jeg får noen som har bodd i USA eller en Amerikaner til å ta den med hit for meg. Trenger jeg da å betale 25% MVA?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må jeg legge til 25% MVA? Hvis jeg selv drar å henter den i USA, tar den ut av esken og sier den er brukt hvis noen spør. Eller om jeg får noen som har bodd i USA eller en Amerikaner til å ta den med hit for meg. Trenger jeg da å betale 25% MVA?
    Nei da slipper du MVA, hvis du ikke møter en fanatisk toller da, som spør etter Norsk kvittering. Du nevnte DHL i starten, antok da at du ville sende den til Norge.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde valgt HK om du får de til samme pris. Å importere med omformer og greier hadde jeg droppet, HK`en har jo sitt egne lille kraftverk og det betyr en STOR omformer som bråker og er stygg!!!

Grunnlaget mitt til å si sånn er at jeg har prøvd 4 forskjellige Yamaha og blitt like skuffet hver gang. Mens det motsatte med HK! Mulig det er jeg som tar feil men dette er min mening.

EDIT: tok feil forsterker.. men mener fortsatt at HK trekker det lengste strået, men hadde prøvd begge hjemme før eventuell handel

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du slipper IKKE mva på brukte varer fra utlandet. alt er mva pliktig, med mindre du klarer å få varen med i ett helt flyttelass , det holder ikke med bare ett produkt

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo litt på hvilke høyttalere du skal bruke dem på? Pris og kraft er ikke alt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer klipchs høyttalere, noen mellom 5 og 10.000kr som også ser pene ut. Eventuelt Energy Rc50 som de selger på elkjøp og Lefdal.

Det er egentlig ganske viktig for meg at de er forholdsvis stilrene, men samtidig gir ut en del lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch og h/k kan bli noe harde i toppen. Men prøv før du kjøper, er uansett det viktigste.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Klipsch og h/k kan bli noe harde i toppen. Men prøv før du kjøper, er uansett det viktigste.
    Og hva betyr harde i toppen?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste Klipsch'ene (hvis ikke alle) har horndiskant, noe jeg grunnleggende synes er litt plagsomt (til dels meget dårlige PA-fest-erfaringer), da de høyeste frekvensene kan bli anstrengende å høre på. Det blir ikke pur nytelse, snarere at man sitter og hører på noe som ikke høres optimalt ut.

harman/kardon-forsterkere sender gjerne ut litt ner guffe i diskant enn Klipsch har godt av, og resultatet er at det ikke er godt å høre på rett og slett. Frembringer hodepine ved høy lyd over lengre tid.

Newcomer hcn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får jeg lånt med meg det fra? Det er vel ingen butikker som vil låne bort sånt utstyr uten videre? Hva er forskjellen på RX-V2500 som du har og RX-V1700 som jeg vurderer. Er det mest bildet delen det går på, HDMI og andre tilkoblinger som jeg ikke har bruk for eller er det effekt forskjell på de? Det er vel bare 20w oppgitt forskjell? Men prisen er jo en helt annen.?

Hvis han har bodd der enstund så kan han ta det med seg tilbake som "flyttelass" da slipper man å betale moms på dette. mener eg.

Hva som er forkjellen på 1700 og 2500 har jeg ikke helt satt meg inn i. men det er vel den hdmi switchen. Det er flere forkjeller, du kan kikke på yamaha.no og compare produkt. så ser du forkjellen. Det med å låne forsterker, du får høre fint i butikken. evt kjøpe den for å teste hjemme. og hvis du ikke er fornøyd så leverer du den tilbake.

Feks. Stikk på elkjop og kjøp Rxv1700,- den kan du bruke 30dagers angrerett på. bare du har kassen og sånnt. også kan du feks gå der de selger H/K HIFI CENTER ? og høre om du får låne den og teste heme. Bare til å begrunne at du har lyst å høre på forsterkeren før du kjøper den. det skal ikke være noe problem. Jeg har tidligere fått tilbud om å låne med meg hjem både høyttalere og forsterkere for testing. Så det er bare til å høre.

Det med watt og ditt og datt. er vel ikke så mye forkjell egentlig. test forsterkerene selv og la øret ditt bestemme.

Hvilke høyttalere har du forresten ?

Newcomer hcn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer klipchs høyttalere, noen mellom 5 og 10.000kr som også ser pene ut. Eventuelt Energy Rc50 som de selger på elkjøp og Lefdal.

Det er egentlig ganske viktig for meg at de er forholdsvis stilrene, men samtidig gir ut en del lyd
    Da kjøper du Denon,Yamaha eller rotel Det er visst de som passer best til Klipsch.

Har faktisk hørt Energy på Yamaha også, og det låter ikke feil ut.

Hvis det står mellom Yamaha og H/K ville jeg tatt Yamaha.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg Yamaha RX-V1700. Sinnsykt fet forsterker Får jeg noe ekstra ut av den ved å BI-ampe frontene? bruker jo bare 5.1 så har ikke bruk for de to siste kanalene uansett. Hvordfan gjør jeg dette?

Kan noen også si meg hvordan jeg lærer kontrollen til å bruke andre kontroller? Skal jeg bare holde de mot hverandre eller? Har ikke skjønt det helt

Ellers noen fiffige ting eller tips som kan gjøre hverdagen enklere og gi meg mere nytelse av forsterkeren?

Newcomer hcn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må lese bruksanvisningen

Grattis med ny forsterker!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke hvordan jeg får BI-ampet. Kan noen forklare?

Vil jeg få mere effekt ut av frontene også når jeg spiller kun med 2 kanals lyd?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bi- ampe

Du vil sansynelig få en smule bedre lyd da signalet til mellom tone og bass ikke vil gå i samme ledning som den til diskant! Så om det står at den kan kobles opp til å bi-ampe så er det bare å sette igang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •