Som dere kan se i mitt bidrag på "minHjemmekino", så har jeg et 5.1-anlegg fra Clas Ohlson. I det siste har dette imidlertid fusket endel, og nå har det kommet til at det kun er senterhøyttaleren som fungerer (ikke engang sub funker).
Anlegget er kjøpt for to og et halvt år siden. På Clas Ohlson sier de at det er to års garanti, men ifølge forbrukerkjøpsloven er det vel 5 års reklamasjonsrett.
Uansett, så er det vanskelig for meg å få gjort noe med problemet (til en rimelig pris). Normalt kunne jeg jo bare kjøpt et av disse "hjemmekinoanleggene" som finnes på elkjøp til 1000 eller 2000 kroner, men disse har jo medfølgende DVD-spiller, og ellers ingen hverken optisk inngang eller line-in, som jeg behøver. Clas Ohlson har ikke dette surroundanlegget lenger, så selv om de kanskje gir meg pengene tilbake eller noe, så får jeg ikke byttet ut anlegget.

Så da står jeg igjen med fire surroundhøyttalere og en senterhøyttaler, og mangler både receiver/forsterker og sub. Som jeg selv har sagt, så kan jeg jo ikke kjøpe en av disse DVD-spillerne med hjemmekinoanlegg, jeg trenger noe som er mer dedikert, men jeg har ikke lyst til å bruke mye penger på dette da det ikke skal være noen permanent løsning for meg. Vil ikke bruke mer enn 1000-2000 kroner. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? (Og skulle gjerne hatt ny lyd til jul...)