Venter på siste Precis

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 86
    Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Venter på siste Precis

Hei,
    Trenger litt råd fra dere. Har tenkt og oppgradere ved og kjøpe meg nye høytalere og det ser ut som valget faller på Klipsch RF-63. Samtidig ser det kanskje ut som jeg skal kjøpe ny forstrker også

Spørsmålet mitt er om Hegel H2a og P2A hadde gjort en særdeles god jobb for disse?
    Har fått muligheten til og kjøpe Hegel H2a og P2A for 10000kr og da følger det også t stk kabkler fra Nordost/solar wind med. Er dette en bra pris. Tror det er den eldre utgaven..

Noen innvendinger, råd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ut som en super pris... nesten så billig at man kan lure på om det virker. husk å få med kvittering ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prisen..

Det er en utrolig god pris! Og lyden må du lytte etter selv. Ikke bruk 10000 på noe du ikke liker

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er forsåvidt OK (kjøpte en P2/H2-combo for et par år siden for 10K). Hegel spiller "nøytralt". Mulig Hegel kan blitt feil mot Klipsch, men det er bare en gjetning fra min side.

Dersom Hegel ikke faller i smak, så kan du jo selge det (ref. "super pris" og "utrolig god pris").

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Prisen er forsåvidt OK (kjøpte en P2/H2-combo for et par år siden for 10K). Hegel spiller "nøytralt". Mulig Hegel kan blitt feil mot Klipsch, men det er bare en gjetning fra min side.

Dersom Hegel ikke faller i smak, så kan du jo selge det (ref. "super pris" og "utrolig god pris").
    Mmmmm...
    En liten fare for at det kan bli en liten skjæring her...
    Ville heller ha gått for noen andre høyttalere. Har klipsch selv og vet hvor var de er for nøytralt og lyst-klingende utstyr.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

usikker ja

Takker for innspill.
    Veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Har veldig lyst på Klipsch RF 63. Fikk en demo av de på her om dagen. Helt rått. Ihvertfall etter min smak. Skal høre på flere blant annet B&W 703, Dali mentor 6, Audio pro avanti 100 og focal chorus. Blir spennende.
    Er en kollega av meg som skal selge Hegel. 100% sikkert kjøp. Har veldig lyst men vi får se hva jeg ender opp av med høytaler først. Håper han kan vente litt
    Noen med innspill over de nevnnte høytalerne. Det skal være lit morro faktor med trøkk samtidig som de skal kunne spille pent og dynamisk(litt usikker på fagutrykkene her

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter hva jeg har hørt funker vist Hegel veldig bra på Helicon 400, så det skulle vel være bra match til Mentor 6 også. Men her er det viktig ar du får hørt Mentor 6 riktig, uten bra elektronikk og riktig oppset kan det låte kjedlig.
    Så sorg for å få med deg en som kan sakene sine når du skal på lytte runde. Riktig oppset/ innstilling av høytalerne er ganske så avgjørende for om en høytaler låter fantastisk eller kjedli.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror Hegel og Klipsch kan være en grisekul kombo med overdådig dynamikk og basskontroll. Bill.Mrk. dypbass :-p

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr nå hørt B&W 703, Dali mentor 6 og Dali Helicon 400.
    For og si det sånn så ble jeg veldig positivt oversaket over B&W. Hadde hørt at de best egnet seg til litt mere roligere musikk som f.eks klassisk, jazz etc. Var jo nok trøkk i den høytaleren kan man si. Likte lyden skikkelig godt.
    Må sies at Mentor 6 også var veldig bra men fikk ikke helt det riktige inntrykket da de kun var spillt inni 2 dager.
    Dali Helicon 400, helt rå. Men dyr!!
    Spennende tid fremover. Jakten fortsetter...

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal Chorus 826

Var og hørte på Chorus 826 med sub(ikke chorus) på Hifihuset Jar på lørdag.
    SYnes de låt veldig bra spesiellt diskanten. Fikk kun høre med sub. Makan til kontant bas skal man lete lenge etter. Men er usikker på om jeg faktisk liker utseende på høytaleren. Eneste minus..
    Noen som vet hvordan Yamaha RX-v 270o høres ut i stereo?

Jeg hadde vel egentlig bittelitt feil innstilling når jeg kom dit kanskje. Hadde egentlig tenkt og bare avfeie disse selv om jeg måtte selvfølgelig høre dem først. Tok grundig feil!! Ble ikke så mye avfeiing..

Dette blir vanskelig..

Da står det mellom Focal Chorus 826/836, B&W 703, Dali Mentor 6, Dali Helicon 400 og Klipsch 63. Ganske så forskjellige høytalere men det blir 99% en av dem.
    Blir en lytterunde til for og høre på alle en gang til. Skal prøve og få dette til på en dag
    Idag akkurat nå heller det mest mot Helicon 400(har fått en veldig bra pris)...

Viktig for meg er at det skal være litt trøkk og ikke bare i bassen.

Kom gjerne med råd. Tips

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

celius

Da har jeg selvfølgelig kommet over en ny høytaler. Triangel celius ESw. Nødt til og høre denne også. Noen som har eller har hørt denne? Stod ikke så mye på nett om denne..

Føler litt at jeg prater med meg selv her men:roll:

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triangel kan være ganske tøft det, men avhengi om du liker lyden. Personlig syntes jeg den er litt for hard i toppen. Men de spiller veldig åpent og klart. Derimot er de syntes jeg de er veldig kresen på elektronikk. Vet ikke helt om Hegel er det rette her. Av det jeg har hørt Triangel så syntes jeg de låter best på Adcom, Electrocompaniet og på rør.

Har du rette komboen, kan du ha det mye morro med Triangel. Resonans i Stavanger har god kompetanse på disse.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en rotel RB-1080 på forumet her til 6000kr nå.. burde være en knall match med RF-63 (mange mener det iallefall, selv syns jeg ikke det er helt topp).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier ikke hvilken forsterker du hører med. En høttaler kan endre seg betraktelig med forsterkerbytte. Hegel har/får av noen pepper for en klinisk og kjølig klang. Det sies først og fremst å gjelde tildligere modeller. Jeg har ikke hørt kombien du nevner men H1 har denne karakteren i allefall. Men det har med matcing å gjøre også selvfølgelig. Ville vært skeptisk sammen med alle høyttalere du nevner siden ingen av dem er spesielt snille og myke.
    Obs på HiFi huset for sub/yamaha kominasjonen. Spør om han kan koble til Roksan i stedet. Den passer Focal godt tror jeg og du får André-rabbatter. Klipsch er ikke like raffinert/detaljert som de andre etter mine erfaringer. Triangle er veldig god. Går ikke like dypt som de andre. 703 trenger litt kraft får å komme til rette.
    Ville nok ha anbefalt Helicon 400 hvis du har råd. Eller Mentor sies å inneha mye av kvalitetene til Helicon til en hyggeligere pris. Focal er sikkert et godt tips også. Mye for pengene. Men kanskje ikke med Hegel!?

Har du hørt ProAc Studio 140? Kankje den blir for dyr (20k men slett ikke umulig med rabbatter hos Lyric) men det er en meget god høyttaler også. Meget nøytral med mye bass.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ligger en rotel RB-1080 på forumet her til 6000kr nå.. burde være en knall match med RF-63 (mange mener det iallefall, selv syns jeg ikke det er helt topp).
    Hva hadde du syns vært topp til klipsch?
    -

ProAc Studio 140 har jeg ikke hør. Vet ikke helt om jeg likte utseende Begynner og bli mange høytalere som vurderes og det er jo egentlig bare positivt:roll: 8)

Må si at Andre sine tilbud fristet pluss at han kunne ta innbytte.

VANSKELIG

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Andrè er fristeren selv

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Andrè er fristeren selv
    Ja det kan man si. :-)

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det finnes håp for HIFI frelste også...

Da har kjøp av høytaler også blitt utsatt
    Har bestemt meg for og investere i ny peis isteden Kjøper heller dobbelt så dyre høytalere når jeg selger om en kort stund.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til da
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jaja, mye frem og tilbake...

Var kanskje ikke like sikker som nevnnt ovenfor allikevel. Var 99% sikker på at det ble Focal Chorus 826/836, B&W 703, Dali Mentor 6, Dali Helicon 400 og Klipsch 63. Da var det heldigvis ihvertfall 1% igjen til og velge JBL TL 260. Ser ut som det ble denne. Peisen for vente eller ja takk begge deler.

Alt er ikke i boks enda men ikke lenge før..

Har hørt at JBL passer veldig bra sammen med H/K produkter. Som nevnnt har jeg H/K 970, HD 970 og H/K sig 1.3. Tror jeg beholder det i første omgang allikevel så får vi se senere.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •