Venter på siste Precis - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 86
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva skal man vel med en peis nå med denne fantastiske globale oppvarmingen, lyd er som alltid veien å gå!

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel H2A og P2a

Ja da har jeg kjøpt h2a og h2a.(Ga 10000 inklusiv kabler solar wind. Noen som vet om det finnes det flere modeller av h2a og p2a?

Skal som nevnnt kjøpe nytt bosted snart og da vil nye høytalere også bli innkjøpt. Har falt for Helicon 400!!
    Det mest usikre nå er egentlig CD spiller. Mulig det blir Hegel sin kritikeroste CDP2A. Det gjenstår og se.

Noen innvendinger, kommentarer til Hegel H2a og P2a, Helicon 400? Noen som ville gjort noe annerledes i dette prissjiktet med utenom H2a og P2a!

Noen som kan anbefale noen høytaler kabler til dette som de vet er svært bra. Maks pris ca 3000kr
    Takknemlig for eventuelle råd. Etter dette blir det ro hos oppgraderings basillen..

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt komboen Hegel Helicon, men så vidt jeg vet er vel Hegel veldig nøytral i klangen. Så det kan kanskje være lurt å kjøpe en cd spiller med noe varm klang, selv er jeg veldgi fornøyd med Thule DVA150B med DIGIT II oppsamplingskort. Angående høyttaler kabler bruker jeg selv 6kv massive kobber kabler, som jeg er veldig fornøyd med. Sørg ialefall for å kjøpe non tykke kabler som gjir bra fylde i bassen, Viablue er et bra valg også.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hegel

Litt usikker enda på hvilken CD spiller selv om jeg har mest lyst på Hegel sin.
    Men dette må jeg få testet nærmere ut.
    Kommer til og legge endel i kabler men usikker på hvilke. Hvilken type hadde du?
    Har egentlig tatt en liten sjangs, men jeg har hørt fra alle som har hørt komboen Hegel og Helicon at dette er en super bra match. Og jeg falt for Helicon 400. Derfor måtte jeg slå til.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcane
    Kommer til og legge endel i kabler men usikker på hvilke. Hvilken type hadde du?
    Jeg har brukt rene sølv kabler i signal og høytkabler tidligere, så byttet jeg til Viablue, nå hruker jeg 6kv massive kobber kabler fra elektrikker.
    Sølv kablene låter ALLT for lyst i toppen og tynn og slank i bassen, Viablue er også for lyse i toppen, men har mer fyldig bass. 6kv massive kobber kablene låter mere avslappet i toppen og har en fylde i hele lydbildet, samt en veldig massiv bass. Disse er de beste jeg har prøvd, og de billigste

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er på utkikk etter noen skikkelige høyttalere så har jeg et sett innspilte Focal Electra 1027 Be liggende på bruktbørsen. Jeg oppgraderte selv fra Helicon 400 og 800 til disse.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

h2a og p2a sjokk

Må si jeg aldri hadde forventet en sånn forbedring bare ved og kjøpe ny for/effektforsterker. Ikke til disse høytalerene jeg hadde ihvertfall. Tok grundig feil.
    Bilde ble mye mer tydelig. Alt ble mye skarpere og kontant. Å spille på lavt nivå ble også MYE bedre. Fornøyd? JA++

Kan nesten ikke vente med innkjøp av nye høytalere. Høres kanskje litt rart ut nå, men som nevnnt skal det kjøpes mye bedre HT. Kjøpte ikke p2a og h2a som en oppgradering til gammelt utstyr men som en start på en helt ny stereo. Helicon 400 med Hegel!

Vet at det vanligvis bør unngåes, men noen som har noen erfaringer med og ha disse komponetene oppå hverandre?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H2 blir varm og trenger luft, jeg plasserer ikke mine oppå hverandre.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg aldri hadde forventet en sånn forbedring bare ved og kjøpe ny for/effektforsterker. Ikke til disse høytalerene jeg hadde ihvertfall. Tok grundig feil.
    Bilde ble mye mer tydelig. Alt ble mye skarpere og kontant. Å spille på lavt nivå ble også MYE bedre. Fornøyd? JA++

Kan nesten ikke vente med innkjøp av nye høytalere. Høres kanskje litt rart ut nå, men som nevnnt skal det kjøpes mye bedre HT. Kjøpte ikke p2a og h2a som en oppgradering til gammelt utstyr men som en start på en helt ny stereo. Helicon 400 med Hegel!

Vet at det vanligvis bør unngåes, men noen som har noen erfaringer med og ha disse komponetene oppå hverandre?
    Hei sveis!

Ser du vurderer å kjøpe deg skikkelig kremhøyttalere:-D

Hegel er vel bortimot det eneste jeg ikke har hørt med Helicon, neida det var en overdrivelse, men jeg har testa uttalige forsterkere på dem. Nest beste comboen jeg hadde med dem, var Midgard Oberon 4.1. Men vinneren uten sidestykke er Naim. Men Helicon krever masse krefter for at de skal yte sitt aller aller beste, og de kraftige effekt-trinnene til Naim er veldig dyre, så hadde jeg vært deg hadde jeg sett meg etter ett par Midgard-blokker. Tips til cd-spiller blir da Naim cd 5i. Dette oppsettet spiller FANTASTISK. Men Helicon er svæææært kresne på plassering, jeg flyttet fram og tilbake, nærmere sidevegg, lengre fra sidevegg, vinklet fram og tilbake i over 1 måned før jeg fant en plassering som ble bra i mine ører. Disse høyttalerne er veeeldig kresne på forsterkeri og kilde, men når du først har fått de til, så spiller de helt rått. Håper rådene mine har hjulpet deg litt på veien. Jeg brukte forøvrig Viablue SC-4 og det er en helt grei høyttaler-kabel til prisen:-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAIM er dyrt ja. Men ble frista til og prøve CD spilleren. Har du prøvd Oberon 6.1?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du fikk med deg at jfinneru oppgraderte fra Helicon 400 og 800 til Focal 1027BE?

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du fikk med deg at jfinneru oppgraderte fra Helicon 400 og 800 til Focal 1027BE?
    Ja :-D Men han brukte de som bakhøytalere

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal 1027BE er ikke aktuelt for deg?

Gratulerer med nytt forsterkersett forresten!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Focal 1027BE er ikke aktuelt for deg?

Gratulerer med nytt forsterkersett forresten!
    Takk

Hadde vært svært aktuellt. Problemet er at jeg ikke har tenkt og kjøpe "idag" men etter jeg har solgt leiligheten
    Hadde jeg kunne kjøpt denne etter at hussalget hadde vært i boks og det har visat seg at den spiller bedre enn Helicon 400(Ikke mindre trøkk) så hadde jeg nok slått til..Men som sagt..:-D

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel + Dali Helicon tror jeg blir bra. Hegel + BW funket ikke så bra igjen, etter min smak da, finnes de som liker den og. Blir litt for lyst i toppen og slik. Men på Dali tror jeg det blir en knall match.

EDIT: tror det forsterkersettet ditt finnes i en Mk2 version.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAIM er dyrt ja. Men ble frista til og prøve CD spilleren. Har du prøvd Oberon 6.1?
    Nei, jeg har ikke prøvd 6.1, jeg valgte 4.1 da jeg hadde Helicon etter å ha rådført meg litt med Snickers og Kenti. Kenti hadde H400 ganske lenge, og han testa både 4.1 og 6.1. Ifølge han var det ikke hørbare forskjeller, bortsett fra at du kan spille en tanke høyere med 6.1 kontra 4.1, og tro meg, det er ikke nødvendig såfremst du ikke er så og si DØV. Med Oberon kan du spille så høyt ørene dine orker uten at det forvrenger. Det er en meget god match, men som sagt ikke den beste:-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde H-400 en stund.Prøvde mye forskjellig i førsten.Kjøpte Midgard Oberon 6.1 først,og kjøpte en brukt Hegel P2A,men denne solgte jeg etter 1 uke.Ble alt for skarp i toppen etter min smak.

Kjøpte EC 4,7 etter det sammen med Midgard 6.1 låt H-400 helt fantastisk.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

intrykk så langt

Brukte endel mer cash en jeg hadde først regna med og endte opp ikke med H400 eller noe annet som tidligere nevnnt men med Elektra 1027 BE og Chapter audio precis.

Bruker en eldre CD spiller fra meridian og 130w precis som jeg låner til jeg får den nyeste med 200w.
    Erfaringer så langt med dette oppsettet er helt vannvittig. Diskanten er bare helt rå. Makan til oppløsning!! Og dette er bare begynnelsen.........
    Bilder kommer når jeg får alt på plass...

Usikker på hvilken CD spiller men skal ikke se bort ifra at det kan bli den nye til Chapter Audio....

Noen anbefalinger til HT kabler tar jeg gjerne imot...

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Braut! Dette må være en flott kombo.. Hvor mye ligger Chapter Audio produktene på?

Gratulerer med et rått oppsett.. Vi trenger bilder! :-D

EDIT: Xindak-kabler er populære:

New York Sound Online HiFi Store

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •