2x Nad C272 på AVR-3803, eller AVC-A1SR? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er i mine øyne bare en fordel med brokobling. Og det er at du kan spille høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. så dere anbefaler altså ikke brokobling? Velvel.. trenger vel strengt tatt ikke det, vis jeg har 2x NadC272.. Vil jo få 2x300w + mye strøm uansett Er det bedre å biampe altså? Noen som kan forklare meg litt om hvordan dette funker, skal gjøres, og kobles?
    Vet det har noe med at noe driver bassen og noe diskanten lr noe sånt..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra forforsterkeren kobler du 2 sett signalkabler. Da kan du trenge y-ledd. Deretter mater du enten en effektforsterker med de to kablene fra en kanal, eller så mater du en effektforsterker med en kabel fra hver kanal alt etter om du vil spille all bassen på en effektforsterker eller fordele den på begge. I sistnevnte tilfelle vil du få totaltsett mer strøm, men de høye tonene vil lide om du "tømmer" forsterkeren for effekt.

Deretter kobler du høyttalerkabler fra utgangsterminalene på forsterkerne til de separate bi-wiringterminalene på høyttalerne. Det er da viktig å fjerne "kortslutterne" som gjør at du normalt ikke behøver å koble inn kabler på begge sett med høyttalerterminaler bak på høytalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1 contra 3 forsterkere

Fikk ikke med meg om du allerede har kjøpt forsterkere.

Har selv AVC- 1SR. Kan vanskelig tenke meg at du får så mye mer igjen med 3083/NAD varianten. AVC-1SR har nesten ubegrenset med krefter. Særlig hvis du kjører i 5.1 oppsett og ikke i 7.1, da kan du bi-ampe Sourround Back sammen med front forsterkerne (hvis dine høyttalere tar bi-amping) 2*340W til frontene burde holde.

Jeg har ikke sammenlignet med de NAD'ene du nevner, men har selv hatt (flere) Electrokompaniet i mange år, og jeg må innrømme at også vurdert ut i fra ren HI-FI kvalitet på lyden, syns jeg Denonen komer godt ut.

Christian

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo forståelig at den kommer godt ut i forhold til Elektrokompaniet da...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det er jo forståelig at den kommer godt ut i forhold til Elektrokompaniet da...
    Hmmm liker du ikke Elektrokompaniet?

Mvh

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, de har jo en kjent svakhet som de har slitt med i mange år, og det er å få liv i bassen. Der er de altfor magre og får ikke pustet liv i mye av det en del konkurrenter fikser med letthet. Noen som vet om de kjører med global motkobling?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. virker som om du er litt imot elektronikk som er dårlig i bassen, snickers-is. Hva med en Hegel N2A, eller hva den nå heter.. Er den brukbar? Heller veldig mot 2 C272 altså, på grunn av pris/ytelse forholdet.. Men kanskje jeg kan slå til vis jeg finner en billig S200 åsså..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hegel H2A hette den vell.. men drit i d.. for dyrt!!
    Går for Nad C272.. 1 eller 2 stk.. Det finner jeg ut etterhvert.

Men en ting.. var på hifikubben forige lørdag.. De hadde ikke helicon inne, men jeg hørte derimot på B&W 703.. Hva er det som gjør at disse ikke imponerte meg noe særlig? I forhold til mine B&W DM602, hadde de fyldigere lyd, med bedre bass.. stemmene var kanskje litt mere ekte..
    Når det gjelder detaljer og klarhet, vil jeg ikke si at det var den helt store forskjellen. Jeg hørte på en mp3 cd.. kan dette ha hatt stor innvirkning?

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, MP3 er ikke akkurat kjent for og ha så bra kvalitet...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MP3 er svært komprimert, så komprimert at det er stor forskjell når jeg hører på mine Creative 2.1 PC-høyttalere. Derimot, hvis du har hørt Helicon 400 så er det ikke så rart, for H400 er faktisk bedre enn Nautilus 803 på alle områder. Jeg har AB-testet disse med H400 og for meg var det ingen som helst tvil. H400 har mer sammenheng, mer luft, mer rom, myyyyye mer korrekte detaljer, bedre spredning, svært mye strammere bass, enormt mye dypere bass... Rett og slett utklassing med den daværende prisforskjellen på 10 000. Nå er forskjellen økt med ytterligere 6000 eller noe...

Hva hadde de av elektronikk på 703-en?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt Helicon 400..
    703 var kobla opp med 1 Nad C372 og 1 C272.. vet ikke noe om det var biampet, eller brokoblet eller noe sånt. Cdspilleren var også nad..
    Det skal sies at de ikke var fullt innspilte.. de hadde vel spilt i 2 uker lr noe sånt.

Janei, det er jo klart at det er jo grenser for hvor mye penger en skal legge i et anlegg.. må jo se på bruk og nødvendighet.
    Men helt ærlig nå dere, experter.. Er forskjellen veldig stor på Helicon 400 og B&W DM604 S3? For dere som har hørt begge, såklart..

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For hvermannsen som bare vil ha skikkelig hjemmekino tror jeg ikke det spiller så stor rolle mellom 604 og H400.
    Til musikk hadde du nok garantert hørt forskjell, men kan det forsvare prisen som er 3 - 4 ganger høyere ? :?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •