Receiver med vekt på videoprossesering og HDMI?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Receiver med vekt på videoprossesering og HDMI?

Nå er det jul og gave til seg selv i form av receiver tenkes kjøpt i prisklasse 9000kr-14000kr.

Hovedsaklig har jeg lyst på en receiver hvor det viktigste er at videoprossesering fungerer godt. Konvertering (og helst oppskalering) av alt analogt til HDMI/komponent og godt fungerende HDMI-switching/repeating. Lyd kommer på andreplass, men receiveren bør helst kunne takle det mest der og.

Nå har jeg lest opp og ned om forskjellige receivere som håndterer HDMI-switching/repeat/konvertering samt oppskalering fra analoge kilder, og det har kokt ned til disse alternativene:

Denon 3806
    Yamaha 1700/2700
    Pioneer VSX-AX2AS-S eller AX4ASi-S
    Sony STR-DA5200ES

Nesten alle receivere med HDMI-funksjonalitet får en del pepper rundt på forumer.. Men hvilken er best til VP og har jeg glemt noen?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V1700 har ikke den funksjonaliteten du er ute etter, men det har RX-V2700.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

eter min mening har du glemt en , marantz sr 7001, den er i prissegmentet , er ganske ny, har lydkvalitet i tillegg til de bilde messige karvene du stilte

mvh

jostein kristiansen

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke prøvd noen av de andre du nevner, men jeg har en Sony STR-DA5200ES selv. Har testet litt og synes oppskaleringen fungerer bra for DVD oppløsning (480/576 i/p). Omgjøring fra komponent til HDMI i oppløsninger som allerede er i HD ga ingen merkbar forbedring (med xbox 360 som kilde).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle tips.
    Ført opp marantaz og tatt bort 1700 fra lista :wink:

Nå har jeg ikke prøvd noen av de andre du nevner, men jeg har en Sony STR-DA5200ES selv. Har testet litt og synes oppskaleringen fungerer bra for DVD oppløsning (480/576 i/p). Omgjøring fra komponent til HDMI i oppløsninger som allerede er i HD ga ingen merkbar forbedring (med xbox 360 som kilde).
    Sony STR-DA5200ES ser mer og mer fristende ut. Av alle recieverene jeg har listet opp må denne være den som har færest problemer med HDMI-funksjonene, ihvertfall i forhold til tråder på avsforum.

Nå gjelder det bare å finne alle disse recieverene og få lånt med noen hjem

*edit*
    Spectre: har du fått prøvd konvertering/oppskalering til component fra analoge kilder?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Spectre: har du fått prøvd konvertering/oppskalering til component fra analoge kilder?
    Bruker kun HDMI til vanlig, men ettersom jeg hadde begge deler koblet opp så gjorde jeg en liten test nå ved å veksle mellom komponent og HDMI. Kan ikke si jeg så noe særlig forskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men det er jo flott Betyr vel at det funker.

Leste om noen som hadde problemer med støy i bildet, spesiellt med 720p/1080i-component til HDMI/component.

Vet du om noe sted i Oslo man kunne sett recieveren? Har sett på hjemmesidene til sonycenter butikkene men ingen har den listet..

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon AVR-4306 er jo en fantastisk videoprosessor, men koster litt over gitt budsjett...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wizt
    Vet du om noe sted i Oslo man kunne sett recieveren? Har sett på hjemmesidene til sonycenter butikkene men ingen har den listet..
    Serviceavdelingen i Oslo har den tilkoblet en Sony 52X2000 LCD TV i demorommet sitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •