Hvor dyr surround for å matche bra 2 kanaler, vil en slik holde? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, valgets kvaler, jaja, får ta å tenke litt fremover, så få vi se hva nyåret byr på. Takk for svar ihvertfall!

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne saken fra Thule er ikke dum, men vanskelig å si om den passer høyttalerne dine like bra som Atollen.
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=13039&cat=13

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Eneste du trenger etter dette er å skifte inngang på Atollen og sette volumet på den på et fast høyt punkt.
    Hva skjer hvis du glemmer å skru ned volumet, og du setter på en cdplate? :-?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Hva skjer hvis du glemmer å skru ned volumet, og du setter på en cdplate? :-?
    Skifter du inngang tilbake til CD må man selvfølgelig skru ned volumet ellers får man ser en overraskelse
    Har lurt på om en fjernkontroll som kan programmereres kan brukes til å gjøre ting litt enklere i et slikt oppsett. Et tastetrykk og alt stilles inn automatisk, det hadde vært fint.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en passiv pre som jeg kjører inn signal fra CD spiller, RIAA og receiver til, og videre till effektforsterker. Når jeg ser film er volum på fullt, har enda ikke fått noen overraskelse når jeg skal høre musikk.
    Passer på å skifte til inngang for receiver og skru opp når jeg er ferdig med å høre musikk også, slik at resten av familien kan se fiil osv...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg har en passiv pre som jeg kjører inn signal fra CD spiller, RIAA og receiver til, og videre till effektforsterker. Når jeg ser film er volum på fullt, har enda ikke fått noen overraskelse når jeg skal høre musikk.
    Passer på å skifte til inngang for receiver og skru opp når jeg er ferdig med å høre musikk også, slik at resten av familien kan se fiil osv...
    Trenger du å ha volumet helt på fullt ved surround? Volum kontrollen min går til 79 og ved å sette min på 64 slipper receiveren å høyne eller senke volumet når det stiller inn hele systemet (auto-oppsett). Tror det er lurt å sette volumet slik at receiveren ikke trenger å senke eller høyne nivået noe særlig.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Trenger du å ha volumet helt på fullt ved surround? Volum kontrollen min går til 79 og ved å sette min på 64 slipper receiveren å høyne eller senke volumet når det stiller inn hele systemet (auto-oppsett). Tror det er lurt å sette volumet slik at receiveren ikke trenger å senke eller høyne nivået noe særlig.
    Det er en passiv pre, uten forsterkning, så når den står på fullt går signalet rett igjennom, som om jeg hadde koblet rett i effektforsterkeren.

Hadde den hatt noe forsterkning ville jeg ha gjort som du sier. Har ikke autooppsett, men prinsippet ville vært det samme.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •