CV VE-8 og Cambridge P500 i 6ohm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CV VE-8 og Cambridge P500 i 6ohm?

Jeg har et par CV VE-8 og en Cambridge P500, forsterkeren skal takle 6ohm, og på høyttalerne står det at de er kompatible med forsterkere på 8ohm eller mindre. Har sett inni høyttalerne at hvertfall 8" er på 4ohm. Kjører dette oppsettet i 8ohm på grunn av koblingen av elemente inni høyttalerne?, og er det en måte jeg kan koble anlegget til 6ohm så jeg kan utnytte forsterkeren mer, eller er jeg på bærtur her?ops: :?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lefse
    Jeg har et par CV VE-8 og en Cambridge P500, forsterkeren skal takle 6ohm, og på høyttalerne står det at de er kompatible med forsterkere på 8ohm eller mindre. Har sett inni høyttalerne at hvertfall 8" er på 4ohm. Kjører dette oppsettet i 8ohm på grunn av koblingen av elemente inni høyttalerne?, og er det en måte jeg kan koble anlegget til 6ohm så jeg kan utnytte forsterkeren mer, eller er jeg på bærtur her?ops: :?
    Er flere element vettu.. og de gir en nominel impedanse på 8ohm. Trokke det skal bli så store problemer da gitt .

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg tenkte at koblinga inni høyttaleren med elementer og delefilter ga 8ohm, men går det an å koble ned impedansen på et vis? Har kanskje formulert meg litt uklart, om noen har misforstått så lurer jeg på om det går an å koble dette oppsettet slik at nominell impedans blir 6ohm?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lefse
    Var det jeg tenkte at koblinga inni høyttaleren med elementer og delefilter ga 8ohm, men går det an å koble ned impedansen på et vis? Har kanskje formulert meg litt uklart, om noen har misforstått så lurer jeg på om det går an å koble dette oppsettet slik at nominell impedans blir 6ohm?
    Det går ikke.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, okei, blir nok å kjøpe inn en kraftigere forsterker etterhvert, kanskje en til P500 også paralellkoble de til høyttalerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •