Kan en surround forsterker spille bra i stereo? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

må inngå kompromiss

hei

etter min mening så må man inngå kompromiss hvis man skal bruke en reciver
    til musikkspilling og kino, den løsningen som har fungert godt for meg er å koble på et godt effekttrinn på frontene og bruke en reciver med god forforsterker del og pure direct, i mitt tilfelle har denon 3805 fungert godt sammen med densen beat 300 2x100watt. blir nok veldig kostbart hvis man skal ha en reciver som skal være like god på musikk som kino.

mvh
    jostein

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Denon 3805 , hvordan klarer denne å drive noen klipsch rf35/82 i stereo?
    Eventuelt kan man jo kjøpe en effektforsterker senere å koble til. Ligger jo en på avtorget tilsalgs nå

hei
    det er en kjempematch tenker jeg, jeg kjører den nye rf 62+ den nye rf senteren på denon 3805 nå og det spiller sinnsykt godt sammen ihvertfall,
    har fått blod på tann pga dette oppsettet og skal oppgradere mer i samme retning med 4306 kanskje, og større bakhøytalere, jeg bruker en densen
    b 300 på frontene og det spiller godt, vurderte rf 82 men de ble for store ,
    lydmessig sett , for rommet mitt.vil bare ta med at denon 3805 ikke har noen problemer med å dra klipshene, den kan også biampes(ikke mange som vet det) slik at hvis du bruker et 5.1 oppsett så kan du kjøre de 2 ekstra kanalene på frontene, dette krever en spesiell fremgangsmåte som jeg fikk av hifiklubben. fungerer også helt fint

mvh
    jostein

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Leker med tanken til Tiger jeg også.. Bruker i dag en integrert Talk Electronics 2x100 w til veil 16k til stereo og som effekt til frontene i surround (ikke prosessorinngang,fast volumjustering i surround) Har en Yamaha RXV-2500, men den er sjanseløs mot Talk'en i stereo... Skulle gjerne prøvd noen Midgard blokker, ev Parasound, med Yamaha'n som pre. Det eneste er at jeg er redd de kan bli litt lyse til mine Infinity Kappa 600, men det veies kanskje opp av Yamaha'n? Noen tanker?
    Min erfaring med Yamaha sin receivere er at forforsterkerne er for dårlige. Mulig at Yamaha har bedret seg de siste årene og at RX-V2500 har en bra forforsterker. Men viss ikke, så sitter du med en flaskehals og det er begrenset hva du har å hente på gode effektrinn. I så fall kan det være mer fornuftig å kjøpe en ny og bedre integrert forsterker.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes Surround recivere/forsterkere som spiller meget bra i stereo. Av de jeg har hatt er jeg meget fornøyd med Arcam og Primare i stereo.
    Synes forøvrig integrert m/prosessoringang som effekt i flerkanals og som forsterker i stereo er den beste løsningen. Alt blir samlet i ett anlegg og det er enkelt å skifte over etter bruk.
    Bruker mye cd plater hvor analog tilkobling funker best, men bruker også Xbox som kilde ved endel anledninger og da er det et must med optisk tilkobling via surround reciver.
    Forskjellen i lydkvalitet mellom Arcam avr-300 og Arcam fmj A32 er der, men er ikke så stor som en skulle tro.
    Enkelte andre merker er glimrende i surround, men faller helt igjennom på stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt på en NAD T743v2 hjemmekinoreceiver (eller lign.) og bruke min NAD C320BEE som effektforsterker på frontene.

Vil jeg da beholde den gode stereolyden jeg har i dag, eller er forforsterkeren i receiveren dårligere på stereo?

Oppstår i såfall "godlyden" kun i forforsterkeren eller spiller effektdelen også inn?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Forskjellen i lydkvalitet mellom Arcam avr-300 og Arcam fmj A32 er der, men er ikke så stor som en skulle tro.
    Den er enda mindre mellom AVR350 og FMJ A32.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    I så fall kan det være mer fornuftig å kjøpe en ny og bedre integrert forsterker.
    Er godt fornøyd med den integrerte jeg, men det er bare litt tungvint... Den er ganske mye bedre enn Yamaha'en. Yamaha'en er bl.a noe mer sløret.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •