Kan en surround forsterker spille bra i stereo? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Og hva har kjøkkenmaskinprodusenten Kenwood her og gjøre
    Jeg ser også at mange på forumet handler varer fra nesehårsbarbermaskinprodusenten Phillips.

EDIT: oi, har visst spammet denne tråden. Beklager. Signing off...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kjenner ikke stereoforsterkeren din, men tviler meget sterkt på at receiveren effektivt gir 120w. Tror kanskje forskjellen ligger mer her enn i det faktum at det er en receiver. Men som du ser finnes det ikke noe "riktig" svar her.
    Vet ikke om den gir det effektivt: K E N W O O D

Men likevel burde det vel ikke være effekten som er avgjørende i dette tilfellet, er vel andre ting som spiller inn. Kanskje jeg rett og slett må beholde stereoforsterkeren og bruke den til musikk...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Helt sant. Men price/performance-wise var det nok lurt å kjøpe en SPA21 brukt (til ca. 14-15.000 ifm. en forsterkerswap) mens nyprisen på den en periode lå på 19.995.
    Riktig det. Skal man regne nypris så er jo RX-V2700 + Primare A30.2 + A30.5 = 13490+14995+19995=48380. Så da skulle det bare mangle at denne trioen er bedre enn hva som koster halvparten...

Men, så har jeg høyttalere p.t. som koster mindre enn halvparten av signalkablene jeg benytter. F%%€ jeg vil ha mine M3 Avantgarde i restituert utgave.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen receivere klarer seg utmerket i stereo. Men det er vel kanskje litt optimistik å håpe på at en flerkanals receiver skal være like bra i stereo som en ren stereoforsterker til samme pris. Da kunne man vel enkelt kuttet ut alt som heter stereoforsterkere....

Uansett. Jeg har en Arcam AVR300, og den synes spiller fantastisk i stereo. Den dukker opp på bruktbørsen innimellom og går vel for 8-10K.

anbefales på det sterkeste.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    ...Arcam AVR300, ...anbefales på det sterkeste.
    Hva med en Primare PRE30 (merk: kun forforsterker)? Den får man til samme bruktpris. Mener du at Arcam-receiver er like god?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøkte meg også på en Kenwood, men på surround fronten har de absolutt ikke fått det til nei.
    Pioneer, Yamaha og Denon (med flere, men de har ikke jeg testet) stiller i en annen klasse enn Kenwood, også på stereobruk.

MEN i en surround receiver gjøres det en del kompromisser, du må huske på at det her skal inn 7 forsterkere i forhold til 2, i tilleg til elektronikk som skal ta seg av både lyd og bilde prosessering.
    Og alt dette fores ofte av en strømforsyning tilsvarende (eller ofte mindre) enn den som sitter i en 2 kanals dedikert stereo forsterker.
    Det er rett og slett rått parti, og urettferdig å sammenligne.

Jeg gikk fra Kenwood 8070 (tror jeg den het) til Denon 3805, og det var en helt annen verden, men Denon må også se seg slått av en god gammel stereo forsterker.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hva med en Primare PRE30 (merk: kun forforsterker)? Den får man til samme bruktpris. Mener du at Arcam-receiver er like god?
    Et poeng her er jo også at både Arcam 300 og 350 i stereo har nok krefter til å dra middels til lettdrevne høyttalere på en overbevisende måte, og du slipper effekttrinn i tillegg. Den kostnaden vil du få i tillegg med en Primare PRE30.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Jeg forsøkte meg også på en Kenwood, men på surround fronten har de absolutt ikke fått det til nei.
    Pioneer, Yamaha og Denon (med flere, men de har ikke jeg testet) stiller i en annen klasse enn Kenwood, også på stereobruk.

MEN i en surround receiver gjøres det en del kompromisser, du må huske på at det her skal inn 7 forsterkere i forhold til 2, i tilleg til elektronikk som skal ta seg av både lyd og bilde prosessering.
    Og alt dette fores ofte av en strømforsyning tilsvarende (eller ofte mindre) enn den som sitter i en 2 kanals dedikert stereo forsterker.
    Det er rett og slett rått parti, og urettferdig å sammenligne.

Jeg gikk fra Kenwood 8070 (tror jeg den het) til Denon 3805, og det var en helt annen verden, men Denon må også se seg slått av en god gammel stereo forsterker.

Ok, takk for svar alle sammen. Tror det blir til at jeg leverer tilbake Kenwood recieveren. Eller kanskje jeg burde prøven den med surround lyd først? Jeg er ikke av det kresne slaget, og synes den gamle Kenwood stereoforsterkeren min gir råflott lyd :-D

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at du bør prøve en av de "musikalske" receiverne som f.eks Marantz eller Denon og levere Kenwood receiveren din hvis du kan. Hvis du ser på dette forumet har de aller fleste en surr. receiver som de spiller stereo med og er fornøyde. Mange har effektforsterkere i tillegg, men kjøper du en i receiver i midtre prissjikt, klarer de å spille meget overbevisende i stereo, såfremt høytalerne dine ikke er av de mest tungdrevene slaget. Kenwood surround har jeg aldri hørt noe positivt om dessverre...

mvh
    Børge

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at en surroundreceiver spiller bra og er en god løsning, men jeg fikk aldri gåsehud før jeg gikk over i to kanaler. For å få en surroundforsterker som spiller bedre stereo enn en 2 kanaler til 10K tror jeg nok du må legge endel på summen. Men det sier seg jo nesten selv...

Jeg vil anta at kanskje Marantz eller Arcam kan være en løsning her?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt surroundhøyttalere i dag, så skal surre litt rundt med innstillinger ol.

Men jeg tror kanskje det ender opp med at jeg sender inn/selger Kenwood`n og kjøper en HK pakke med reciever og dvd hos den lokale forhandleren her.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Broseen
    Har kjøpt surroundhøyttalere i dag, så skal surre litt rundt med innstillinger ol.

Men jeg tror kanskje det ender opp med at jeg sender inn/selger Kenwood`n og kjøper en HK pakke med reciever og dvd hos den lokale forhandleren her.
    Uten noen vitenskaplig forklaring så JA! kast kenwooden og kjøp deg en surround forsterker!! da kommer nok smilet tilbake

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Kenwood surroundforsterker da ;-) Tenkte mer på å bytte produsent.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 3805 , hvordan klarer denne å drive noen klipsch rf35/82 i stereo?
    Eventuelt kan man jo kjøpe en effektforsterker senere å koble til. Ligger jo en på avtorget tilsalgs nå

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er nokså lettrodde da, begrenset hvor mye som må til er det ikke. 3805 er jo ganske kraftig den, om ikke blant de kraftigste så...

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet ut 4000kronersrecieveren min i dag med en Yamaha DSP-AX3200 og har akkurat satt meg i sofaen med gomusikk i to kanaler, og jeg kan ikke si annet enn ja til spørsmålet. Herregud for en forskjell ..

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Marantz har veldig fin lyd etter min mening. Litt tilbakelent kanskje(ihvertfall min SR5400), men det kommer jo veldig an på hvilke høyttalere den er paret med. Med mine B&W 602 S3 blir det litt i overkant avslappet, driver og skumler på Klipsch nå.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personleg er eg veldig godt nøgd med musikk via min pioneer ax2. No skal det seiast at eg bruker Embla Maenia på fronthøgtalarane da, men var veldig godt fornøgd utan desse også. Brukte også ein Rotel rb985 mkII ei stund på fronthøgtalarane, ikkje noko å utsetje på dette. Kan vere noko med referansane mine, men det er jo svært billeg for meg når eg he mitt eige anlegg som referanse, og ikkje eit anlegg som ligg langt utanfor mi eiga prisgruppe

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leker med tanken til Tiger jeg også.. Bruker i dag en integrert Talk Electronics 2x100 w til veil 16k til stereo og som effekt til frontene i surround (ikke prosessorinngang,fast volumjustering i surround) Har en Yamaha RXV-2500, men den er sjanseløs mot Talk'en i stereo... Skulle gjerne prøvd noen Midgard blokker, ev Parasound, med Yamaha'n som pre. Det eneste er at jeg er redd de kan bli litt lyse til mine Infinity Kappa 600, men det veies kanskje opp av Yamaha'n? Noen tanker?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare komme med min lille erfaring av min hjemmekino receiver, eg bruker selv en Yamaha rx-v657 å den spiller meget pent i stereo, bruker da "pure direct" når eg spiller musikk å da blir jo alt annet koblet ut inne i receiveren og da låter det meget pent....

Mvh

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •