Oppgradering av firmware H/K AVR 635

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av firmware H/K AVR 635

Noen som vet noe om den siste firmwaren til denne forsterkeren?
    Har ikke klart å finne noen steder man kan laste ned den europeiske versjonen. Har også prøvd å bestille CD fra H/K men har ikke motatt noe etter over en måned.

Noen som har en link og eventuelle erfaringer med slike oppgraderinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke noe svar på spm ditt, men jeg lurer på en ting.

Jeg skal kjøpe forsterker, og er innmari keen på H/K AVR645. Den er vel et hakk nyere enn din, men egentlig ganske lik. Er du fornøyd med din? Mye kraft? Jeg vurderer også å gå for Yamaha RXV-1700. Yamaha koster 5000kr mindre, men jeg får de for samme pris.

Er ikke Harman Kardon sine forsterkere sinnsykt kraftige? Høy og mye lyd er jo alltid veldig morro

Håper du kan komme med noen erfaringer og tips.

MVH
    Tim

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er storfornøyd med alt, litt høyt strømforbruk kanskje.
    Blir ganske varm så det trengs god plass rundt forsterkeren.

Kjører den på Audio Pro Blue Diamond, Black Vector og Black Pearl høytalere. Spiller mye høyere og klarere enn min gamle Yamaha RX-V495 receiver.

Skal prøve den på noen hjemmebygde 10 tommere når jeg drar hjem på juleferie.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier mye høyere mener du da at du merker en del forskjell, eller er det helt sykt forskjell. Sånn at det virkelig blir noe helt annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med Yamaha forsterkeren som var på "6x65W" så måtte jeg ha volumet nær 100% for å få et brukbart filmnivå. På denne er det kanskje rundt 3/4 del av volumetkontrollen. Merkbart høyere lydnivå viss man kjørerer H/Ken i stereo hvor den er 2x90W.

Merkes vel mest at H/ken holder et jevnt klart lydnivå ved høyere volum, mens den gamle hørbart forvrenger og sliter på høyere nivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RPA
    Noen som vet noe om den siste firmwaren til denne forsterkeren?
    Har ikke klart å finne noen steder man kan laste ned den europeiske versjonen. Har også prøvd å bestille CD fra H/K men har ikke motatt noe etter over en måned.
    Har du lest noe om FW-oppgradering på AVR-635 andre steder? USA?
    Event hva går de ut på?

Jeg har en AVR-635 selv

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her står det hvordan det skal gjøres. Downloadlinken fungerer ikke for noen europeiske land såvidt jeg har lest. harman/kardon
    Er også en del info og erfaringer her AVS Forum - HK 635/435 firmware upgrade experience Problemet er at jeg ikke har funnet en eneste plass å laste ned denne oppdateringen. Står også klart og tydelig at man ikke kan bruke den amerikanske versjonen.

Ser ut til at firmware oppgraderingen forbedrer romkorreksjonen og legger til en del ny funskjonalitet.

Newcomer Skripis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du med ny firmware?

If it's not broken, don't fix it.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware AVR-635

Firmware finner du her:

harman/kardon

Trykk på download-ikonet NEDERST på siden og last ned. Pakker du ut denne filen, finner du det du trenger. Din firmware er TF0014.CPU.

Selv sendte jeg en mail til H/K og fikk kontakt med den norske importøren. De sendte meg en firmware som viste seg å være den samme som jeg hadde funnet tidligere, på linken ovenfor.

Vær oppmerksom på at rs-232 grensesnittet er noe sært. Jeg forsøkte først med en gammel laptop. Alt så bra ut, kontakt med recieveren, men overføring av firmware ville ikke starte. Ser ut til at recieveren bruker strøm fra avsenders com-port for å komme i gang. Måtte kople til en stasjonær pc for å overføre filen. Overføringen gikk greit, men fikk en feilmelding ved verifiseringen, valgte "continue" (tror jeg det var) og når jeg så sjekket firmware-versjon, var den oppgradert til 4.12.
    Min erfaring er at romkorreksjon fungerer bedre (mikrofon plasseres i ørehøyde) , og at bass-management nå er slik det skal være.

Bør kanskje legge til at Harman-Neby ga følgende beskjed:
    Normalt anbefaler vi at verkstedet utfører denne prosessen. Hvis du ikke følger bruksanvisningen, kan du risikere å ødelegge apparatet. Vi tar ikke ansvar for feil som følge av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Takker for svarene. Jeg så den firmwaren tidligere, men trodde ikke den gikk å bruke på grunn av alle advarslenene. Jeg skal prøve å oppgradere litt senere.

God jul!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, forsterkeren likte ikke den oppgraderingen. Kom opp feilmelding "Return word not equal, please start from the beginning" eller noe sånt midt under flashingen. Får nå ikke slått på eller resatt forsterkeren, får heller ikke begynt flashingen på nytt da PC ikke får kontakt.

Må vel levere den inn til Hifi Centeret i Tromsø der jeg kjøpte den?
    Noen som vet hva den kan komme til å koste?

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre en holo som har hatt suksess med denne oppgraderingen?
    Det advares fortsatt mot å bruke den på 230V-modeller, og "det kommer snart en 230V versjon"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holo
    Firmware finner du her:

harman/kardon

Trykk på download-ikonet NEDERST på siden og last ned. Pakker du ut denne filen, finner du det du trenger. Din firmware er TF0014.CPU.

Selv sendte jeg en mail til H/K og fikk kontakt med den norske importøren. De sendte meg en firmware som viste seg å være den samme som jeg hadde funnet tidligere, på linken ovenfor.

Vær oppmerksom på at rs-232 grensesnittet er noe sært. Jeg forsøkte først med en gammel laptop. Alt så bra ut, kontakt med recieveren, men overføring av firmware ville ikke starte. Ser ut til at recieveren bruker strøm fra avsenders com-port for å komme i gang. Måtte kople til en stasjonær pc for å overføre filen. Overføringen gikk greit, men fikk en feilmelding ved verifiseringen, valgte "continue" (tror jeg det var) og når jeg så sjekket firmware-versjon, var den oppgradert til 4.12.
    Min erfaring er at romkorreksjon fungerer bedre (mikrofon plasseres i ørehøyde) , og at bass-management nå er slik det skal være.

Bør kanskje legge til at Harman-Neby ga følgende beskjed:
    Normalt anbefaler vi at verkstedet utfører denne prosessen. Hvis du ikke følger bruksanvisningen, kan du risikere å ødelegge apparatet. Vi tar ikke ansvar for feil som følge av det.
    I dette innlegget forsøkte jeg å opplyse om følgende:

1) Det eksisterer en ny firmware for AVR635EU. Den har faktisk eksistert siden i fjor høst

2) Harman-Neby har en oppgradering (som også inneholder ny europeisk (engelsk) brukermanual)

3) RS-232 grensesnittet opplevde jeg som problematisk

4) Harman-Neby oppfordrer til å sende inn til service-verksted for oppgradering

Når det gjelder de forskjellige filene som brukes i oppgraderingen, kjørte jeg en binær file compare for å være sikker på at de filene som finnes hos H/K er de samme som de jeg fikk fra Harman/Neby. Avvik fikk jeg kun når jeg sammenlignet de andre (ikke 230V ver.) mot EU-versjonen som heter TF0014.CPU

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke ment som kritikk, du har fått beskjed om at det er EU, så da burde det være ok.
    Jeg tok også kontak med H/K tidligere og fikk mail fra Harman/Neby, og da var det negativt.
    Mottok følgende 14/8 2006
    Sitat Opprinnelig postet av christian@harman-neby.no

Hei
    Vi har ikke noe informasjon om eventuell softwareoppdatering på AVR635, det er heller ikke sikkert at denne oppdateringen er nødvendig på den europeiske versjonen av receiveren.
    Den amerikanske softwaren kan ikke brukes på den europeiske utgaven.

med vennlig hilsen
    Harman/Neby AS
    Christian Åkre
    produktsjef
    christian@harman-neby.no
    Noen hos H/K.com har ikke gjort jobben sin når neby.no ikke vet om fila og advarselene ikke er fjernet.
    Det jeg håper skal bedre seg etter oppgradering er at reciveren "glemmer" formatet hvis det blir stille en stund på signaler fra PC/PS2 så man mister starten når signalet starter igjen. Har forstått det slik at dette er fikset på 120V firmwaren.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere enn Holo som har fått til dette med den versjonen som ligger ute på HK's USA sider.

Det klør skikkelig i fingrene etter å prøve dette, men er veldig skeptisk siden det er advarsler i nedlastingsøyeblikket.

Jeg har i dag FW 4.06, og det er vel ganske mye som ble fikset i den nye oppgraderingen?

MVH
    Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fra ver. 4.06 til 4.12

Til Ookami
    Beklager at det tok tid å svare deg. Jeg er ikke helt sikker på om jeg forsto problemet ditt. Men i ver 4.12 er det nå nytt menyvalg i Advanced som lar deg bestemme om surround mode skal være sist brukt på inngangen, eller om kildematerialet skal bestemme. Det ser ut til å fungere OK.

Til dagkr
    Forstår at du er skeptisk. Spesielt når vi så hvordan det gikk med RPA. Årsaken til at denne oppgraderingen ligger på USA-sidene og ikke på de europeiske er visstnok at H/K europa ikke får ut fingeren og skriver nye manualer for versjon 2. Men du kan jo kontakte Harman/Neby. Du får sikkert samme svar som meg. Jeg fikk tilsendt oppgraderingen, men de ser helst at du sender inn til service-verksted.

Hos meg gikk flashing ar firmware relativt OK. Men som jeg har nevnt før; RS-232 grensesnittet virker ikke særlig robust. Jeg har lurt veldig på hva som gjorde at RPA fikk problemer. En ting jeg kom til å tenke på er at jeg like før oppgraderingen hadde min receiver inne til rep pga feil på kondensator som holder minnet med strøm. (Utrolig men sant. Hvorfor de ikke kan bruke et 3V batteri som de du finner i PC'er for Bios er utenfor min fatteevne.)

Når det gjelder effekten av oppgraderingen var endringene i EzSet/EQ de viktigste for meg. Mikrofonen skal plasseres i ørehøyde og nærmere høytalerne i near field. Jeg opplever et bedre resultat enn før. Definering av størrelse på Sub er også bedre forklart. Forøvrig er der en del nyttige tips om oppsett av mikrofon osv. på AVSforum.com.
    Et tips er forøvrig å kople analog fra DVD/CD-spiller til høyre og venstre kanal på 6 channel direct input og digitalt til DVD eller CD inngang. På den måten får du en rask måte å sammenligne romkorreksjon (i stereo) med "direkte uten endringer".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg oppgraderte nå i helgen fra ver. 4.0.6 til 4.12, med filer jeg fikk tilsendt fra importøren.
    (som forøvrig advarer på det sterkeste mot å forsøke å installere US-utgaven).

Selve oppgraderingen gikk for så vidt greit, men jeg fikk en feilmelding mot slutten, med spørsmål om jeg ville fortsette. Svarte "ja" på den, og ver. 4.12 var på plass.

Forbedringen i EzSet/EQ er stor. Og Logic7 Music har til nå fungert stabilt og mye bedre, uten periodevis fading/pumpeeffekter som kunne dukke opp tidligere.
    Men til gjengjeld er Logic7 Cinema periodevis defekt. For meg betyr det mindre, siden jeg foretrekker Logic7 Music.

Er det andre som har opplevd noe lignende med L7-Cinema på ver. 4.12?
    Jeg vurderer å forsøke å kjøre oppgraderingen en gang til, men er litt skeptisk.

Uansett - totalt sett er det absolutt verd å foreta oppgraderingen. Lydmessige gevinster er store med den nye EzSet/EQ, og med en L7-Music som fungerer knirkefritt.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sikler litt på denne recieveren, men det er en ting jeg ikke helt skjønner her.

Hvis man har en signalkilde som sender ut 1080p, vil denne recieveren sende igjennom 1080p signalet til fremviseren, eller vil utgangssignalet være 1080i? Vet det er et "grønnskollingspørsmål" men i had to ask.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager for sent svar. Bor på hybel i Narvik og har forsterkeren stående hjemme. Fikk reparert forsterkeren min på garantien. Jeg fikk ikke prøvd den før nå i helga etter jeg fikk den tilbake.

De oppgraderte tydeligvis ikke firmwaren hos reperatøren siden den fortsatt er v 4.06, så jeg kan ikke svare på forskjellen mellom den og 4.12.

Blir neppe å prøve å oppgradere selv med det første igjen. Stod forøvrig på kvitteringen at de hadde byttet prossessoren i forsterkeren og en minnekondensator.

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jippi, fikk oppgradert min til 4.15 i går.

Det er den samme som 4.12, men i tillegg så holder den EZset/EQ innstillingen på on, samt husker tilt nivået etter den er slått av med hovedstrømbryteren.

Det gikk bemerkesesverdig greit med den softwaren jeg fikk som er ment for teknikkere og ikke den typen som sendes til sluttkunder.

Send meg PM så kan jeg maile dere denne versjonen til de som er interessert i å prøve seg, men selvfølgelig gjøres dette på eget ansvar...

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •