Oppgradering av firmware H/K AVR 635 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hotswap

Problemet her er 2 ting:
    Minne holdes av en kondensator, denne har enkelte 635'er feil på, da skjærer det seg når man prøver å oppgradere.

Når man oppgraderer slettes prosessoren først, uten noen backup/dobbel eller "nød oppstart ROM" og alt slikt PC'er har nå for tiden, så når det da skjærer seg like etter, skjærer det seg 110%. Ingen mulighet for å komme igang igjen.

RS232 er jo egentlig ikke ett problem, men når H/K'en har ett "Point of no Return" under flashing, så blir rs232 enda ett usikkerhetsmoment.

Brukte den koden jeg og. Ville vært for sent nå uansett......

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Minneproblemer AVR635

Hei
    Synd at det gikk skeis med deg også Ookami, men H/K har vel "world wide" garanti?
    Når det gjelder minne-problemene til AVR635, så var der ikke noen symptomer før jeg plutselig opplevde at alle innstillinger forsvant hvis receiveren var helt avslått. Et lite blink på strømnettet var nok, så måtte alt legges inn på nytt. Men selve romkorreksjonen lot til å være inntakt. Som nevnt tidligere, jeg er ikke imponert. Iflg. H/K så holder kondisen minnet med strøm i ca 2 uker.
    Reiser du vekk i lenger tid enn det, må den stå i stand by.:?

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Holo, kansje egentlig like greit at det skjedde nå, får reparert i Norge, tror det hadde vært værre om den var over 2år. Vet med meg selv at før eller siden hadde jeg forsøkt å oppgradere uansett :twisted:
    Og at det blir garanti både på minnekondensator OG prosessor tviler jeg ikke på siden RPA også fikk det og det er en vel-dokumentert feil.

Får flytte ned den gammle "kjøpt-på-impuls-på-elkjøp"-JVC reciveren, så blir det ekstra deilig å få H/K'en tilbake :-D

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var AVR-635 ferdig reparert og på tur hjem i posten.
    Utdrag fra reperasjonslogen:

Arbeidsbeskrivelse
    demontert,feilsøkt
    byttet prossessor og memory
    oppgradert software 4.15
    montert,testet ok.
    4.15 er innstallert fra serviceverkstedet :-D

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ookami:
    Du nevnte at du hadde kjøpt den i Sverige... Var det noe problem å levere den på verksted i Norge ift. garanti? Måtte du betale for servicearbeidet?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har en "svensk" 430, og er nysgjerrig i tilfelle noe tilsvarende skulle skje når jeg en gang får surret meg til å oppgradere firmware.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket først med H/K's serviceverksted, Velkommen til Dalens Data og Dalens Elektronikk Service , men de var ikke sikker, ringte deretter Harman/Neby, snakket med Frank Bruun, grei kar, han ringte til og med tilbake selv da linja ble brutt (Små ting, stor forskjell)

Som skrevet noen poster lengre opp, fikk ikke helt med meg detaljene, men mener det gikk greit fordi det er innenfor 2år etter kjøpsdatoen, da gjelder H/K's generelle garanti, etter det er det kjøperlandets eventuelle ordninger som gjelder, så da må den tilbake til forhandler/deres serviceverksted.
    Dette etter det jeg fikk inntrykk av på en litt dårlig linje og litt lykkerus etter å ha hørt "det er ikke noe problem fordi....."

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

Er det noen her som vet prisen på å legge in versjon 4.15 hos dalens elektrosrvice?

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som veit om det har kommet noen nyere oppdatering enn 4.15 til HK435?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •