Oppgradering av firmware H/K AVR 635 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 48
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dagkr
    Jippi, fikk oppgradert min til 4.15 i går.

Det er den samme som 4.12, men i tillegg så holder den EZset/EQ innstillingen på on, samt husker tilt nivået etter den er slått av med hovedstrømbryteren.

Det gikk bemerkesesverdig greit med den softwaren jeg fikk som er ment for teknikkere og ikke den typen som sendes til sluttkunder.

Send meg PM så kan jeg maile dere denne versjonen til de som er interessert i å prøve seg, men selvfølgelig gjøres dette på eget ansvar...
    Du har PM :-)

Har forresten ikke sett noen god definisjon på tilt-nivå?

Mvh
    Karl Erik

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Har forresten ikke sett noen god definisjon på tilt-nivå?
    You got mail!

Definisjon på TILT nivå tror jeg er "high frequency enhancer". En slags avansert treble kontroll. Den justerer med andre ord de diskant nivået opp eller ned osv.

Dag

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er ver 4.15 på plass - og tusen takk til Dag! :-)

Men jeg ble litt svett. Ved to forsøk på rad hang den seg opp under "verification". Jeg slo av H/Ken, og et lite håp var tilstede da displayet viste 4.15 etter at jeg slo den på igjen.

Og alt viste seg å fungere, til tross for at den hang seg opp, inklusiv oppgraderingene over 4.12 :-)

Mvh
    Karl Erik

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg vil prøve og oppgradere firmware på min avr 435, men kan jeg da bruke den versionen som egentlig ikke er for 230v? altså den som er linket til lenger oppe bare at den er til 435 og ikke 635.

hvis ikke, hvor kan jeg da laste ned den riktige versionen?
    eventuelt kan noen kanskje laste den opp et eller annet sted så vi kan enkelt få tak i den?

Og den kabelen jeg trenger mellom forsterker og pc, heter den bare Rs-232 kabel?
    eller har den et annet navn?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har til 4.15 til 435 også, send meg en PM med mailadresse så mailer jeg den.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    Og den kabelen jeg trenger mellom forsterker og pc, heter den bare Rs-232 kabel?
    eller har den et annet navn?
    Kabelen går under flere navn. RS-232 tror jeg er betegnelsen for kontakten. Kabelen kan hete 9 pins seriell, modemkabel, seriell, LPT og sikkert flere.
    Må ikke forveksles med 0-modem kabel som ikke vil virke.

Kjøpte min på Clas Ohlson til 59,- her om dagen der het den modemkabel.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må ha det, bare må ha det

Kabelen går under flere navn. RS-232 tror jeg er betegnelsen for kontakten. Kabelen kan hete 9 pins seriell, modemkabel, seriell, LPT og sikkert flere.

LPT kan den ikke hete, det er Paralell porten (printer)
    Alle har vel 2-3 modemkabler liggende i skapet? :-D

Hvor har du fått tak i denne versjonen? Du har PM

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kk, eneste kabelen jeg har som i det hele tatt ligner litt er en vga kabel, men den kan jo ikke brukes til dette, så stikker innom clas ohlson imorgen og skaffer meg en kabel.

Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Tenkte jeg skulle få oppgradert min HK435 også.
    Hvordan er enklest mulig framgangs måte for å oppdatere ?

Er det å få tak den riktige fila til min reciver , å deretter koble en modemkabel mellom laptopp å reciver. Å så må man bare trykke på fila på pc'en, så går alt av seg selv??

Er dette en riktig kabel: blå farget, som brukes mellom en Pc ruter og en pc ? Eller en kabel som går imellom bredbåndsboks å pc? Er litt grønn på dette her, så det hadde vært fint om noen kunne forklart meg dette med tesje

Takk for all evnt hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RS-232 eller 9pin seriell

Sitat Opprinnelig postet av runebass
    hei

Er det å få tak den riktige fila til min reciver , å deretter koble en modemkabel mellom laptopp å reciver. Å så må man bare trykke på fila på pc'en, så går alt av seg selv??

Er dette en riktig kabel: blå farget, som brukes mellom en Pc ruter og en pc ? Eller en kabel som går imellom bredbåndsboks å pc? Er litt grønn på dette her, så det hadde vært fint om noen kunne forklart meg dette med tesje

Takk for all evnt hjelp.
    Du trenger en modemkabel. Også kalt 9-pin seriellkabel. Dersom du har en laptop eller pc av nyere dato er det ikke umulig at du mangler denne porten. Å bruke en USB til seriell-adapter vil iflg h/k ikke fungere. Oppgraderingen skjer med et program som skal følge med oppgraderingen. Det er et konsoll som du også kan bruke til å styre receiveren med en PC

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn her kabel Biltema Norge

koster bare 10spenn på biltema, var ikke akkurat dyre greier.

Den på clasolson koster 69.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det sånn her kabel Biltema Norge

koster bare 10spenn på biltema, var ikke akkurat dyre greier.

Den på clasolson koster 69.
    Nei det er ikke en sånn.

Den du skal ha er en 9 pins male to female. (9 "pinner" i den ene enden, og 9 hull i den andre) Den du viser der er en 9 pins female og 25 pins male.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har endelig fått oppdatert CPU til 4.15 fra 4.05 :-D Jeg fikk litt prob under "verification"(Der var jeg kjempe nervøs et lite sek),men når jeg restarta på nytt, så hadde jeg 4.15, og alt ser ut til å fungere.
    En ganske enkel operasjon egentilig.

Men det jeg lurer på, er hvorfor jeg ikke kan oppdatere DSP, å hva er egentilig DSP, å hva gjør oppdateringa med den? Ifølge dagkr, så klikker recivern. Noen her som har oppdatert DSP å?

Takk til dagkr forresten, for filene !

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det jeg lurer på, er hvorfor jeg ikke kan oppdatere DSP, å hva er egentilig DSP, å hva gjør oppdateringa med den? Ifølge dagkr, så klikker recivern. Noen her som har oppdatert DSP å?

Takk til dagkr forresten, for filene !
    For å oppgradere DSP må du ha en egen fil for dette som ikke er med i denne oppgraderingen. Dette skyldes sikkert at det ikke trengs og at software til DSP er feilfri slik den er.
    Receiveren klikker ikke, men den blir stående å vente på en fil som ikke kommer. Det virker ikke som det er timeout på den prosessen så den ble stående å vente og vente til jeg skrudde av med main power knappen. Receiver virket helt fint etterpå så den tok ikke skade av dette. Men som sagt du trenger ikke å oppgradere så ikke prøv for det virker ikke.
    Har lest på AVS forum, og de har heller ikke DSP oppgradering i USA, og dette skyldes sikkert at det ikke trengs.

Velbekomme!!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki takk for svar, hadde vært flott hvis du kunne si i fra om evnt neste oppdatering til HK435 kommer ut også:-D Nå som jeg klarer å gjøre dette selv.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AAAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh !

Måtte jo prøve å oppgradere jeg og, og hva skjedde? Samme som NBA, etter at Oppgraderingsprogrammet har slettet CPU'en og skal begynne å fylle på med nye godsaker får jeg meldingen "Return Address Not Equal".
    Trykke "OK" medfører bare samme melding på nytt, måtte tilslutt bare slå av og nå er den helt død.
    Min er for sikkerhetsskyld kjøpt fra Sverige, vet ikke om jeg får levert til garantireperasjon i Norge, Dobbel-Argh!

De har tydelighvis feil må minnekondensatoren som nevnt tidligere i tråden . Hadde jo måtte prøve å oppgradere før eller siden uansett, kansje like greit at det skjedde nå (dårlig trøst)

Fristelsen ble bare for stor etter at jeg begynnte å fin-kalibrere, har ett vanskelig rom og gjorde vel en like bra eller bedre jobb manuelt etter 3-4timers testing som rommkorreksjonen gjorde, den tok vekk all dyp-bass.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holo
    En ting jeg kom til å tenke på er at jeg like før oppgraderingen hadde min receiver inne til rep pga feil på kondensator som holder minnet med strøm.
    Holo, hva var symptomene på denne feilen? Null reaksjon fra Reciver i StdBy modus? Gjetter på at RPA's og min minnekondensator var gåen/dårlig før flashing...

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte passordet som fulgte med programmet, slik det var beskrevet i bruksanvisningen.
    På nedlastningssiden til til versjon 12 (forrige versjon) står det derimot:
    Click on the Password icon above the display and a dialog box will open.
    Enter the serial number of your receiver in the spaces provided, being certain to enter any capital letters exactly as you see them on the serial number label. Do not enter the dash between the two parts of the serial number, but do divide the number to the left and right of the dash provided in the on-screen box. Press "Enter" when the serial number has been entered
    Men regner med dette ikke skulle ha slike følger.
    Hvilket passord brukte dere som har lagt inn v4.15?

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte det som følgte med fila, altså programmet. Å det var dette passordet her: 5782034916.

Prøv det. Lykke til

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare AVR 635 og eventuelt eldre modeller som må flashes på den måten? Siden jeg skal kjøpe meg AVR 645 og i den annledning sendte jeg en mail anngående problemene med firmware oppdatering, og jeg fikk høre det at det ikke ville bli noen problemer fordi den bruker usb!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •