Denon 3806 eller Pioneer VSX-AX2AS-S ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 3806 eller Pioneer VSX-AX2AS-S ???

Noen som har for og imot meninger og erfaringer med disse to?
    Denon 2807 vurderes også i denne sammenheng.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Jeg har også kikket frem og tilbake på recivere i denne prisklassen og jeg tro stort sett det er bare smaksforskjeler som skiller. Du kan jo kan jo lese denne.
    Lyd og Bilde : Kjøpeguide
    Etter utallige timer har jeg kommet frem til at jeg vil ha ax2`en den har fått mye skryt. Lykke til.
    edit. Ser nå at den nye ax4 har samme pris som ax2 http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1212
    hmmm

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer AX2AS "number one babe"

Pioneer AX2AS er en utrolig bra receiver, den spiller rent og veldig høyt uten extra effekt-trinn, jeg fikk den for 9.000,-SEK sammens DV-989 7.500,-SEK, blir vel 500 kr for transport, 15.000,-NOK levert på døra, her hjemme koster de ca 21.000-23.000 NOK samlet, Denon og Yamaha er også svært bra, Onkyo, Harman Kardon og Marantz er vell hakket bak, men norske forhandlere spesielt HFK og HC (Ton-Art er untaket i Trondheim)er ikke interessert i å forhandle på priser og da faller de gjennom for min del. Ifølge Hjemmekino og Lyd & Bilde de overnevnte komponentene de beste i klassen, L&B hevder at DV-989 kunne kostet 20 lapper uten at de ville blunket(jeg betalte 6.600NOK), Hjemmekino har hatt den som beste DVD over 5k pris tatt i betrakning og AX2AS er på topp i begge blader og til 8 lapper er det kanskje ingen tvil lenger!
    Det burde være mulig å forhandle priser på varer med så mye avanse, kanskje ikke på flat-tv'er, men Pioneer er billigere over kjølen! 5-7 lapper spart er mange filmer det!!!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at du kan få AX4 for nesten samme pris som 3806 hvis du kjøper den i sverige...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer i teten...

Foreløpig er det altså Pioneer som har fått best skussmål.
    Ingen som har noen negativt å si om denne receiveren?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Husk at du kan få AX4 for nesten samme pris som 3806 hvis du kjøper den i sverige...

Ja, fyndborsen.se ville ha 12.190 SEK for den når jeg sjekka med dem på mail for 3 dager siden...

La oss ta 400 kr i frakt i følge frakttabellen på fyndborsen.no = 12.590 SEK

Trekke fra 20% svensk mva, slik de gjør når de sender til Norge = 10.492 SEK

Legger til norsk mva 25% = 10.492 SEK + 2.623 SEK = 13.115 SEK til deg inkl. frakt og mva

Til slutt valutaforskjellen: 1 SEK = 0.90 NOK (dagens kurs 0.897228 for å være eksakt)

Det gir pris på denne recievern på 13.115 SEK x 0.90 = 11.803 NOK

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teknisk og ikke pris

Nå var denne tråd tiltenkt teknisk informasjon og synspunkter samt bruker erfaringer med produktet.

@Private Ryan, hva høyttaler oppsett kjører du på din Pioneer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 2807 satt opp med B&W CM4 og Biamp. Det var som dag og natt i forhold til min gamle forsterker. Kan anbefales på det sterkeste.

Eneste som er å påpeke er at fjernkontrollen til Denon er regelrett søppel. Værste dritet jeg noengang har vært borti. Ikke nok med at den er tungvind å bruke, er stor som en murstein og bruker 3xAA batterier. Den reager omtrent ikke.
    Du må regelrett sikte deg inn på forsterkeren før den faktisk reagerer. Sikkelig dritt når du sitter på andre siden av rommet og stuebordet blokkerer sikten. Enten er dioden på kontrollen for langt inne som ødelegger vinkelen eller er dioden på forsterkeren for langt inne. Frister å modifisere.

Til sammenligning så var min gamle JVC der overlegen, kunne peke den i taket, vekk fra forsterkeren, i golvet.. ja you name it, den reagerte uansett! Beste kontrollen jeg har noensinne brukt. Dette er en skam for Denon.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&O Fjernkontroll!!

Ingen lager fjernkontroller som "våre" danske venner. De har like lang rekkevidde som ei sniper-rifle, bare mye mer treffsikker!!! Har aldri skjønt hvorfor det ikke kan legges noen kroner ekstra i å lage en skikkelig god fjernkontroll, på AV/Hifi komponenter som koster 5.000+ pr enhet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Ingen lager fjernkontroller som "våre" danske venner. De har like lang rekkevidde som ei sniper-rifle, bare mye mer treffsikker!!!
    Selv foretrekker jeg at mine fjernkontroller har mer en hagle-karakteristikk enn sniper-rifle... Er så slitsomt å bruke kikkertsikte og anlegg for å være sikker på å treffe IR-mottakeren på apparatet jeg styrer

Unnskyld, bare måtte... Nå kan dere skrive om 3086 vs AX2 igjen...

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    La oss ta 400 kr i frakt i følge frakttabellen på fyndborsen.no = 12.590 SEK

Trekke fra 20% svensk mva, slik de gjør når de sender til Norge = 10.492 SEK

Legger til norsk mva 25% = 10.492 SEK + 2.623 SEK = 13.115 SEK til deg inkl. frakt og mva
    Sverige har i likhet med Norge 25% mva, dvs at summen vil bli den samme etter at norsk mva er lagt til.

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del har jeg ikke klart å kvitte meg med hverken 3806 eller ax2. Bare må ha begge deler;-)

pt

Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer DV-989AVI-S sammen med AX4ASi-S

Paketpris 20200 Sek. + frakt 400 Sek.

Skickas det till Norge kommer det att bli 16480 Sek utan moms...

e dette et bra tilbud eller???

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pruting!

Du burde greie å få ned prisen med et par lapper, hvis du ser på forsikringen så er den ca 10% av veiledende pris, dvs at den koster ca 12.200,- og dv 989 koster 8.650,- tot. 20.850,- Du burde kunne få det til ca 17-18k, litt avhengi av hvor "hard" du er på prutingen, jeg fikk AX2AS for 9k og dv989 for 7,5k alt i svenske priser inkl svensk mva!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •