Trafostøy (cambridge 640Av2)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trafostøy (cambridge 640Av2)

Grrrrr.....

I går var jeg på HiFi-klubben og henta min Cambridge 640A v.2 fra reprasjon for annen gang. Det som var feil var veldig lav trafostøy. Kobla opp og trykka på on og der er **** meg den samme støyen fortsatt... Den er slik at det er irriterende å ha forsterkeren på hvis det ikke står på musikk, jeg må slå av forsterkeren (bakpå, slå strømmen helt av) hvis jeg skal sitte og lese eller jobbe eller sove... Det er mæd irriterende, så nå var jeg nede på HiFi-klubben igjen og sa hvordan det var på en veldig saklig måte, de koblet den opp og da var det seff ingen trafostøy, antagelig fordi den var veldig kald... De sa nå hvertfall at den skulle stå på dagen ut så skulle de høre på den etterhvert, men det var en billig forsterker så litt trafostøy måtte jeg forvente... (3200,- er ikke billig for en student...)

Hvis de har mye støy i butikken når de hører på den er det ikke sikkert de hører noe med mindre de legger øret helt inntil, i såfall kommer de sikkert til å si at det er det ikke noe å gjøre med... Han kisen som er daglig leder der spurte meg om støyen hadde vært der lenge, om jeg ikke hadde hørt den først, men det er snakk om støy som høres helt tydelig i et stille rom flere meter unna... Og den kom plutselig.

Så her kommer spørsmålet: Hva slags rettigheter har jeg her? Nå (hvis de sender den inn til rep igjen) har den vært inne til reprasjon 3 ganger. Er feil som dette "å forvente" at oppstår etter en stund? Eller har jeg krav på å få rettet dette, og evt få ny forsterker hvis de bruker alt for lang tid på dette?

Jeg vet hvor dyr en trafo er og det skal vel endel til å fikse en trafo, derfor skjønner jeg at de er tilbakeholdne med å skifte trafo på sterkern min, men det skal de vel gjøre?

Forsterkeren var bare litt over 2 måneder gammel da feilen oppstod så er det sagt...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikkert ingenting å gjøre med det. vanlig.
    nettstøy kan gjøre det værre!
    min vincent sv233 durte litt av og til, og trafoen i den er minst 4 ganger så stor som den som står i 640. slik er det bare

Active Motoman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de gikk med på å reparere den i utgangspunktet, må de jo ha vært enig i at det var unormalt mye støy? Hadde jeg vært deg hadde jeg henvist til forbrukerkjøpsloven, og krevd ny vare. Du kan jo høre om du kan ta med deg en annen forsterker av samme type, og se om du har samme problemet med den.

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ha litt is i magen her, det kan jo være strømnettet i ditt hus som er årsaken, da er det ikke produktet sin feil. om så er , vil du bare få utgifter selv ved en klage. sjekk dette( om du ikke kan, få en elektrikker) en slik feil i huset går også ut over andre ting. om strømnettet er i orden, da kan du forlange utbedring, eller et nytt produkt.
    husk også at produktet er like bra som du trodde, at de har fått en mandagstrafo av en underleverandør, gjør ikke produktet dårlig. det hender selv de mest nøye leverandører.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •