Yamaha DSP-AZ2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha DSP-AZ2

Noen som erfaringer/synspunkter med denne å dele på?

Jeg har nemlig en ca et år gammel Yamaha RX-V550 og føler at det er på tide med mer musker, og fikk i denne sammenheng tilbud om å bytte mot en AZ2 mot et "lite" mellomlegg. Siden jeg ikke har råd til å dunke 14-15000 på bordet (som AZ2en visstnok kostet ny) lurer jeg også på om det evt er lurere å kjøpe en ny noe rimeligere modell?

Edit:
    Ingen som hadde hørt om den altså?:shock:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Dytte" :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor "lite" er dette mellomlegget, da?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er så "lite" som 3000.- Det vil vel sånn ca si at jeg betaler 5000.- for den vil jeg tro.. Kjenner du til AZ2`en og har noen erfaringer å dele på kanskje? Finner noen tester av den fra den var ny der den får endel skryt, men det har vel kommet masse spennende til salgs etter den tid..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har hatt AZ2 i ca. tre år, men den ble skiftet ut for et års tid siden.

5.000,- syns jeg absolutt at den er verd enda, kanskje litt mer også (fikk 6.5 for min, men så har det gått et år i mellomtiden).

Det er helt klart at AZ2 ikke er det rette valget hvis du er veldig opptatt av å ha det siste innen funksjonalitet, den er bra utdatert sånn sett.

På en annen side er dette en tungvekter, enda mer enn dagens dagens RX-V 2700. Og den har en effektforsterkerdel som det er vanskelig å matche under 15k.
    Med forbehold om at dette kan være på plass på RX-V2700, er det også den eneste/nyeste under AZ1/AZ9 som er i stand til å gjengi både 6.1/7.1 og front-effektkanaler (som nå er omdøpt til "presence-kanaler") samtidig.

Om disse egenskapene veier opp for mangel på DPL IIx (den har bare DPL II), romkorreksjon, HDMI, lipsynk, iPod-tilkobling o.s.v må du avgjøre selv.
    Hvis du velger en AZ2, bør du absolutt også koste på deg å montere opp lere til front-effektkanaler. Det kan være små rimelige satelitter. Det er disse som gjør AZ2 og flaggskipmodellene til Yamaha til noe unikt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, jeg syns det er helt greit at Clas Ohlson er best på dingser. :-P

Jeg er vel fremdeles å regne som hjemmekinojomfru, og er først og fremst ute etter å få litt mer muskler til fronthøytalerne og gjerne/helst mer kvalitetslyd når jeg spiller musikk.

Så da sier jeg takk for informasjonen, og regner med å ha "ny" forsterker i hus om ikke så lenge..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •