spørsmål angående forsterker m.m

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spørsmål angående forsterker m.m

Heisann..

jeg har denne surroundpakken.. Komplett.no - Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS, 5 Satelitter og Subwoofer 550W RMS

og skal kjøpe en toshiba 37 tommer LCD i januar med en oppo dvd spiller sannsynligvis.

Kan jeg kjøpe en yamaha forsterker til fks 5000kr og koble opp til dette her??

Hva annet enn forsterker har jeg glemt som gjør spill og film opplevelsen bedre?
    Er recivere og forsterker det samme?

Takk for svar og hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Kjenner ikke noe til høyttaler systemet ditt. Jeg antar at alle forsterker utgangene og prosessor ligger i suben!? For å få koblet det der med en annen forsterker så må du ha en phonoplugg inn for sub-signal, den må altså koble vekk din eksisterende prosessor. Men vil tro i ditt tilfelle at du kan kjøre sub-signal inn på "minijack stereo". De andre høyttalerene kan kobles direkte på forsterker, så lenge de ikke har en impedans under 4ohm.....

Jeg tror egentlig ikke du får det stor underverket med å koble til en dedikert forsterker på disse høyttalerene, men det igjenstår å prøve....

Surround-reciver er med radiotuner, surround-forsterker er uten radiotuner....kort forklart.....

Lykke til!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer ikke utenom prosessoren som følger z-5500 settet her. Du kan gjøre som RockyIII sier, koble senter, høyre, venstre og bakhøyttalerne via din nye forsterker/receiver, men subwoofer må alikevel kobles via z-5500 prosessoren.

DrE

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okai..

Så da må jeg rett og slett kjøpe nytt annlegg for å få maks utytelse av forsterkeren.. hmm..

Får vel kikke eventuelt på nytt da=)

Er det noen komplette hjemmekino annlegg og forsterker dere kan annbefale meg? hvis jeg setter en maks grense på rundt 10 000kr der.

Takk for svar=)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får det du betaler for stort sett, og for 10.000,- burde du kunne få til en god oppgradering i forhold til z-5500 i alle fall.

Spørsmålet blir om du som mange andre her på forumet vil gå veien om et par oppgraderinger, eller om du vil ha alt på en gang.

Det vanlige (midt inntrykk) er at folk kjøper seg en surround forsterker, et par fronthøyttalere og gjerne senterkanalen, for deretter å kjøpe bakhøyttalere i neste omgang og så subwoofer til sist.

Receiver:
    Denon AVR-1907 til ca 4000
    Pioneer VSX-916-S til ca 3300
    Yamaha RX-V559 til ca 4000

Overskrider du budsjettet bittelitt får du råd til Yamaha RX-V659 (4800) eller pioneer VSX-1016-S (5700) som begge er populære.

Fronthøyttalere:
    Her må du finne ut om du vil ha gulvstående eller stativhøyttalere. Hva har du plass til?
    Hadde det vært meg så hadde jeg først funnet et par gulvstående fronthøyttalere jeg var fornøyd med og så jobbet meg videre derfra, men såklart da kan du fort overstige 10k...

Komplette sett:
    Dynavoice høyttalerpakke og Pioneer VSX-1016 receiver (+dvd spiller).
    Pris 12800

DrE

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det komplette settet der ser veldig årleit ut da=) hvordan er dette iforhold til å sette sammen sitt eget sett iforhold til pris og kvalitet?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har det veldig travelt med innkjøpet så ville jeg fulgt bruktbørsene her på avforum, på finn.no og på hifisentralen.no

Det går an å gjøre skikkelig fine varp på høyttalere her.

Jeg vet ingenting om Dynavoice settet, men generelt så er det jo sånn at man får bedre kvalitet ved å kjøpe et par gode fronthøyttalere og bygge rundt de. Men så er det prisen da... Du får jo Dynavoice høyttalerne for ca 6000,- alt i ett. Det skal mye til å klare å finne noe billigere...

DrE

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med dette...

ITpro Priser: De beste prisene

Kombinert med..

ITpro Priser: De beste prisene

også kjøpe en Fin dvd spiller ved siden av...

da har jeg vel alt som trengs.. men hva synes dere om det? duger det bra iforhold til pris?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    17500 pluss dvd spiller er jo en del utenfor budsjetterte 10.000,- hehe.

(men det er sånn det bruker å gå vettu)

Jeg vet lite om høyttaleroppsettet, men prisen tatt i betraktning burde det jo være bra da. Det så i alle fall svært konevennlig ut!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, går litt utover budsjettet...hehe... men sånn gjør det alltid som du sier=)

MEN.. fant dette via denne nettsiden her,,,

Velkommen til L-Sound!

Er det så bra og billig som de skal ha det til? Dere som kan dette her, er dette skikkelig bra utstyr?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Ja, går litt utover budsjettet...hehe... men sånn gjør det alltid som du sier=)

MEN.. fant dette via denne nettsiden her,,,

Velkommen til L-Sound!

Er det så bra og billig som de skal ha det til? Dere som kan dette her, er dette skikkelig bra utstyr?
    Jeg skal ikke skryte over at jeg kan så mye, men etter det jeg har lest på forumet så er tilbudet du linker til over absolutt noe å regne med! XTZ får skryt for det meste de produserer, og dette til en pris et godt stykke under mange konkurrenter.

(tøft er det også)

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •