Vurdering av en byttehandel - Ny forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurdering av en byttehandel - Ny forsterker

Hei

Jeg har lekt litt med tanken om en ny forsterker med litt mer power enn min nåværende consonance ref. 150. Har kommet i kontakt med en danske som vil bytte et hegel forsterkersett mot mine taralabs air 3 kabler + et mellomlegg på 7000 danske.

Forsterkerettet er en hegel H4 som er oppgradert til H4a og en Hegel P2A.

Problemet er at det begynner å dra litt på åra. H4a'en er ca 5 år og P2A'en er ca 3 år. En annen ting er jo at dette befinner seg i Danmark. Kvittering følger ikke med. En siste ting er at jeg ikke syns hegel er noe særlig å se på..

Prisen syns jeg slett ikke er så ille derimot. Jeg fikk mine Taralabs ganske billig, og har her en mulighet til å få en slags "fortjeneste" på dette. 7000 danske er 7850 norske.

Men hvordan blir det når jeg skal selge dette igjen? Har intrykk av at få vil kjøpe gammel elektronikk. At jeg bytter bort mine kabler har jeg ikke så veldig mye imot. Har lyst til å prøve noen sølvkabler en stund uansett. Men det blir jo uansett en ny utgift.

Hva mener troppene? Er dette en god handel eller ikke?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odo
    Hei

Jeg har lekt litt med tanken om en ny forsterker med litt mer power enn min nåværende consonance ref. 150. Har kommet i kontakt med en danske som vil bytte et hegel forsterkersett mot mine taralabs air 3 kabler + et mellomlegg på 7000 danske.

Forsterkerettet er en hegel H4 som er oppgradert til H4a og en Hegel P2A.

Problemet er at det begynner å dra litt på åra. H4a'en er ca 5 år og P2A'en er ca 3 år. En annen ting er jo at dette befinner seg i Danmark. Kvittering følger ikke med. En siste ting er at jeg ikke syns hegel er noe særlig å se på..

Prisen syns jeg slett ikke er så ille derimot. Jeg fikk mine Taralabs ganske billig, og har her en mulighet til å få en slags "fortjeneste" på dette. 7000 danske er 7850 norske.

Men hvordan blir det når jeg skal selge dette igjen? Har intrykk av at få vil kjøpe gammel elektronikk. At jeg bytter bort mine kabler har jeg ikke så veldig mye imot. Har lyst til å prøve noen sølvkabler en stund uansett. Men det blir jo uansett en ny utgift.

Hva mener troppene? Er dette en god handel eller ikke?

Det går gamle Nakamichier, Conrad Johnson, Krell, EC etc. i fleng i bruktmarkedet (her og på Hifisentralen). Så lenge produktene er gode, gjør det ikke noe om de er gamle (er 5 år gammelt for god elektronikk?).

Et annet poeng er vel å kjøpe noe en regner med å beholde en stund? ... brannfakkel ... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kommer jo litt ann på merket hva som går for gammelt. Hadde ikke hatt noe imot å kjøpe gammelt densen for eksempel da de jo gir livsgaranti.

Tja, har ikke så veldig mye imot å bytte litt, hvis jeg kan gjøre fornuftinge kjøp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •