Kraftigste surround forsterker 8000 - 12000? Yamaha? Pioneer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kraftigste surround forsterker 8000 - 12000? Yamaha? Pioneer?

Jeg har 30.000 å bruke på surround anlegg, og ser nå på forsterkeren. Jeg vil egentlig ha enten Yamaha eller Pioneer, fordi jeg får bra pris på disse.

For meg er det viktig at det er mye kraft i forsterkeren, vil spille HØYT på fest og vors som det blir mye av. Samtidig ser jeg mye film, så jeg vil ha surround.

Er det egentlig noe hørbar forskjell på Yamaha RXV-659, eller RXV-1700? Hva med Pioneer sine forsterkere, er det mere effekt i de? VSX-2016, tror dere den kan leve opp mot RXV-1700 med tanke på effekt og lydstyrke? Mere effekt i AX2AS?

Er det sånn at noen cd\dvd spillere har høyere utgangseffekt enn andre? Vil det isåfalt bli høyere lyd uansett forsterker?

Høyttalere er viktig at ser ålreite ut, på størrelse med Yamaha NS-555, kanskje opp til NS-777. Tror jeg går for Energy RC-50, et bra valg eller?

Håper dere kan hjelpe, da jeg er lysten på å få det i hus før julebord!!! Mye lyd er viktig, kan jo slenge inn en 12" sub kanskje?

Med vennlig hilsen
    Tim

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker lyden bedre i yamaha forsterkeren (RXV-1700) synes den har en varmere klang. Hvis valget stod mellom NS-555 (777) og RC-50 ville jeg definitivt valgt RC-50. Det er jo klasse forskjell på høytalerne. RC-50 låter veldig bra spør du meg. Hvis du vil ha lik lydsignatur i alle høytalerne kan du jo kjøpe RC30 (RCMINI)bak og RCLCR centeren. Energy har jo også noen greie subwoofere. Får sikkert bra priser på elkjøp hvis du går for hele settet.

Lykke til....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki, varm lyd er jo fint.. Men spiller den høyere, er det mere effekt? Keen på skikkelig guffe, men skal også være til surround og passe inn visuelt i en stue.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for rent db volum burde du kanskje valgt andre høyttalere.
    f.eks klipsch rf82 spiller like høyt med 20watt som yamaha høyttalerene spiller med 200.
    med bare 30watt er de forbigått!
    men det er kanskje bassmengden du tenker på?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker meg en kombinasjon av bass og høy lyd! Klipsch RF82 så jo ganske fete ut, ser ut som mange syntes de spiller bra og. Syntes de var litt dyre med tanke på at jeg får rc50 for 5000kr. Får jeg noe bedre enn rc50 for 5000kr? Som også spiller høyere?

Hva med utgangseffekten på cd\dvd spilleren, har ikke dette noe å si?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utgangseffekt fra cd/dvd varierer ikke så mye, men med en receiver kan du jo bruke digital overføring og da er det ikke noe problem.

Du kan jo kjøpe en billig receiver som har det utseende og de funksjonene du ønsker, som har pre-out og så kjøper du deg ett brukt effekttrinn.........

Denon 1706 er for eksempel en receiver med god forforsterker, men til det bruket du nevner kan kanskje utseende være vel så viktig?

Jeg har straks et slikt tilsalgs for en god pris hvis det skulle være av interesse

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Marantz 7001? Mener jeg har sett den til under 12K.

Ellers har får du Onkyo TX-SR803 til 11995,-.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelpost!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Link til Marantz 7001. Vel og merke Svensk side. I NOK vil den koste 11100,-

Välkommen till Lefflers HiFi & Hembio (velg Marantz og surround recivers)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke helt dette med brokobling av forsterkere eller hva dere sier:P Hvis jeg foreksempel nøyer meg med en Yamaha rxv 569 som vant Eisa prisen i år og går for en sånn effekt forsterker som jeg bruker på de to fronthøyttalerne, vil dette fungere? Da får jeg vel skikkelig kraft når jeg spiller musikk på fest, samtidig som jeg har skikkelig god lyd og ordentlig surround?

Jeg får veldig bra priser på alt fra Yamaha, Pioneer og Energy, derfor jeg ønsker forsterker fra en av disse...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan varmt anbefale Denon 2807. Før jeg kjøpt denne hadde jeg en runde hvor jeg lyttet til ulike forsterkere i prisklassen 9-10k. Valget falt på Denon og det var pga lyden og teknikk (Denon leder an her sammen med Pioneer). Eneste jeg har å utsette på forsterkeren er at den mangler effekt til drive store høytalere. Har aldri hatt en forsterker som har hatt så lite bakgrunnsstøy, det er helt fraværende når jeg kobler til digitalt (coax fra pc til forsterker). Veldig fornøyd.

Dersom du kombinere den forsterkeren med noen lettdrevne høyttalere og kanskje en SVS/Velodyne sub. Så skal du få nok lyd til både fest og film.

Lykke til!

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Enig med ProZac

Denon er ekstremt kraftige. Du trenger ikke se på effekt når du skal velge, for der kan det være store forskjeller

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om det er krefter som er det viktigste, så er vel Harman Kardon og Nad de som kommer best ut i alle tester. lydkvaliteten er ikke ett tema eller ?
    skal vel egentlig ikke si det, men shit å, velg H/K

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso

Ellers har får du Onkyo TX-SR803 til 11995,-.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    Da ville jeg heller kjøpt den her gitt:
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

9900kr!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er et sluttrinn eller effektforsterker? Hvorfor utelukker dere dette?

Tror dere de forsterkerne dere henviser til er så mye kraftigere enn Yamaha RXV-1700?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •