Forsterker med trådløse bakhøyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker med trådløse bakhøyttalere?

Off topic; handler vel om litt forskjellige komponenter dette innlegget, så om det er postet feil må gjerne moderator flytte det.

Er ikke noen voldsom Hi-Fi entusiast. Der andre trenger anlegg til 50k nøyer jeg meg med 5k++. Så er det sagt.

Har kjøpt ny LCD-TV og kunne tenkt meg litt mer lyd. Selges jo nok av "hjemmekino-pakker" på Elkjøp osv., men dette er som regel med høyttalere og DVD-spiller i ett. Det er forsåvidt sakens kjerne, at dette ønsker jeg ikke.

I disse dager pøses det jo ut med DVD-spillere, og vi har HD-klare spillere mer eller mindre rett rundt hjørnet. Ønsker derfor ikke at mitt "hjemmekinoanlegg" skal være sentrert rundt en eller annen forsterker med integrert DVD-spiller. (De fleste har jo ikke engang HDMI enda, og maks 720p oppskalering.)

Altså er det naturlig å kjøpe en frittstående forsterker/receiver fra f.eks. Denon (eller Pioneer osv. for den saks skyld).

MEN - the big "men". Jeg ønsker trådløse bakhøyttalere. Slik som leiligheten er oppbygd per i dag er det helt uaktuelt med kabler trekt over gulv eller langs vegger. (Jeg vil ikke ha det slik selv, og dama kommer aldri til å tillate det...) Og da skrumper utvalget heftig inn? Selges jo flere av disse enkle hjemmekinoanleggene på Elkjøp, Lefdal osv. som har trådløse bakhøyttalere, men da har man igjen problemet at det følger med DVD-spiller osv. i pakken (såvidt jeg har sett).

Så til spørsmålet; kan noen vise meg en pakke som bare gir meg lyd og som har trådløse bakhøyttalere? Det må selvsagt være mulig å koble til enheter som DVD-spiller, spillkonsoll, TV, digital dekoder osv. Pris rundt 5-8k kanskje...

Åpen for kreative løsninger!

Newcomer SubSonic sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trådløse bakhøttalere

Logitech z-5450, er ikke akkurat high fidelity, men passer ihvertfall beskrivelsen for hva du er ute etter.....

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SubSonic
    Logitech z-5450, er ikke akkurat high fidelity, men passer ihvertfall beskrivelsen for hva du er ute etter.....
    Jo... et alternativ der. Så ikke så dumt ut.. billig da. Kanskje for billig? Godt under 3 tusen liksom... :-P

Noen andre/flere forslag?

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sine recievere har mulighet for trådløse høyttalere. Kansje ikke alle men husker og ha sett en slik utgang..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    Sony sine recievere har mulighet for trådløse høyttalere. Kansje ikke alle men husker og ha sett en slik utgang..
    Vet at Sony har flere (komplette) hjemmekinoanlegg med trådløse bakhøyttalere ja, men aldri sett disse uten at en DVD-spiller utgjør "basen" i anlegget? Og det vil jeg jo ikke ha...

Ser ikke at det står noe om trådløse høyttalere når jeg leser om receiverne deres? Må jo kjøpe til en sender eller noe i tillegg i tilfelle? Men det ser jeg heller ikke noe om... Skeptisk. :evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •