Rimelig, fremtidsrettet receiver med preout?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelig, fremtidsrettet receiver med preout?

Er ute etter alternativer til en rimelig receiver som skal gjøre en ok jobb i surround. Bør ha preout til ihvertfall fronter og center. Har ikke så mye peil på hjemmekino, så fint om noen kan gi meg gode alternativer til et merke som spiller bra i surround. Raffinement foran ville krefter.

Er det noe spesielt jeg bør se etter hvis jeg vil ha en som er "up-to-date" i noen år fremover, er autooppsett med mic et must? Fungerer det bra? Hadde i utgangspunktet tenkt meg dette på et stramt budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RXV659 fra Yamaha. Koster vel 5000kr. Absolutt å anbefale. Den vant Eisa prisen i år for beste surround forsterker i den klassen.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er ute etter alternativer til en rimelig receiver som skal gjøre en ok jobb i surround. Bør ha preout til ihvertfall fronter og center. Har ikke så mye peil på hjemmekino, så fint om noen kan gi meg gode alternativer til et merke som spiller bra i surround. Raffinement foran ville krefter.

Er det noe spesielt jeg bør se etter hvis jeg vil ha en som er "up-to-date" i noen år fremover, er autooppsett med mic et must? Fungerer det bra? Hadde i utgangspunktet tenkt meg dette på et stramt budsjett.
    Definer rimelig?

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo mange "rimelige Denon recievere med auto set up med mic. Sjekk hifiklubben.no

Newcomer atarup sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha rx-v 1700. Kommer litt an på hva du mener med rimelig.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget rimelig, gjerne ned i 3-4 laken. Trenger ikke mye watt, men må ha preout på fronter og center...

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DENON AVR-1907 Hjemmekinoreceiver
    burde sikkert gjøre jobben greit, har auto oppsett og preout. pioneer har også bra utvalg rundt den prisen. ellers er ville jeg kanskje kikket litt på bruktmarkedet i den prisklassen.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er irriterende er at funksjonalitet ofte koster mye penger, og med på kjøpet følger det med masse watt som en ikke trenger hvis en har effektforsterker. Jeg har tenkt tanken om å bytte ut min RX-V2600 med en slik receiver du ønsker deg, og heller kjøre effekt på frontrekka, men det er ikke lett å finne noe billig. Denons AVR2807 er et alternativ med god flerpunkts romkorreksjon, men det er jo litt ergelig å la så mye effekt stå ubrukt også.

Skulle du finne drømmereceiveren så send meg en PM da!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt litt negative erfaringer om Denon som forforsterker her. Problemer med å gå i protection av eller annen grunn.

Ellers er jo Pioneer VSX-916 og VSX-1016 gode alternativer. God elektronikk på de samt gunstig priset.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne skal jeg ha;

AVshop.no

Høy WAF + at den støtter 1080p HDMI, som jeg ser på som "fremtidsrettet" hvertfall.

Sony : STR-DA3200ES (STRDA3200ES) : Tekniske spesifikasjoner : Norge

Auto-oppsett er ikke et must men hvis du skal selge recievern senere så vil folk sikkert spørre om den har det.

Jeg syns lydkorrigering er gøy hvertfall hehe.

Hvis full-HD HDMI ikke er så viktig så er Pioneer VSX-1016 helt klart bedre valg, ganske sikker på at den har endel bedre lydkvalitet. Jeg bryr meg ikke så veldig mye om det, fordi høyttalersystemet jeg skal ha vil neppe tyne ut alt VSX-1016 har å by på.....

Edit; Kanskje dyrere enn du hadde tenkt deg da? VSX-916 er kanskje tingen for deg...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av grunnene til at jeg ønsker å bytte receiver er at jeg gjerne skulle hatt flerpunkts romkorreksjon. Den rimligste receiveren jeg vet om som har dette er 2807. Negative erfaringer med Denon som forforsterker? Hvor har du sett det? Er litt nysgjerrig fordi jeg selv vurderer 2807.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    En av grunnene til at jeg ønsker å bytte receiver er at jeg gjerne skulle hatt flerpunkts romkorreksjon. Den rimligste receiveren jeg vet om som har dette er 2807. Negative erfaringer med Denon som forforsterker? Hvor har du sett det? Er litt nysgjerrig fordi jeg selv vurderer 2807.
    Har selv 2807 og veldig godt fornøyd med denne, har ikke prøvd den som forforsterker, men blir vel kanskje det etterhvert. Står i innstruksjonsboka at hvis du spiller over lengre tid med høyttalere med lav ohm (4 ohm) at beskyttelseskretsene kan aktiveres, men har ikke opplevd dette med mine Audio pro 4 ohm høytalere. Men den bør plasseres luftig ihvertfall.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er irriterende er at funksjonalitet ofte koster mye penger, og med på kjøpet følger det med masse watt som en ikke trenger hvis en har effektforsterker. Jeg har tenkt tanken om å bytte ut min RX-V2600 med en slik receiver du ønsker deg, og heller kjøre effekt på frontrekka, men det er ikke lett å finne noe billig. Denons AVR2807 er et alternativ med god flerpunkts romkorreksjon, men det er jo litt ergelig å la så mye effekt stå ubrukt også.

Skulle du finne drømmereceiveren så send meg en PM da!
    Der traff du på kornet, jeg har jo allerede Atollen din frontene, så jeg tenkte at en billig receiver med bra spec og preout vil holde for meg. Er jo bare å kjøpe en monoblokk eventuelt til center så har du ok med trykk der. Men nå får vi se. Setter pris på om noen har flere gode idèer...

Har jo vurdert å selge Atollen og kjøpe en god receiver, men tviler på at jeg vil få samme gode lydkvalitet for pengene.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om fabian blir happy for dette, men er uansett han jeg har det fra. Gjaldt dog ikke 2807.

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ion#post516848

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    RXV659 fra Yamaha. Koster vel 5000kr. Absolutt å anbefale. Den vant Eisa prisen i år for beste surround forsterker i den klassen.
    Forgjengeren 657 er fremdeles tilgjengelig en god del rimeligere. Har selv gode erfaringer med yamaha forsterkere.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er spent på å se receivere fra Onkyo etter hvert. De kommer også med Audyssey romkorreksjon som Denon bruker. Jeg tror jeg kunne levd med en 7*75 watt eller noe + effekt til frontrekka.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •