forforsterker delen i NAD forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forforsterker delen i NAD forsterkere

Hei!
    Jeg lurer på om forforsterker delen i de forskjellige NAD forsterkerene(c320BEE, C352, C372) er mye forskjellige. Da mener jeg lyd messig. Eller er det bare effekten som er forskjellig på disse. Har planer om å kjøpe nye høyttalere og i den anledning tror jeg kanskje forsterkeren min (C320BEE) er i svakeste laget. Derfor lurer jeg på om jeg skal selge denne å kjøpe en ny, eller heller kjøpe en separat effektforsterker ala C270/2, 216. Vil en delt løsning eller en ny integrert med kanskje bedre forforsterker gi bedre lyd?

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!

NAD forsterkeren C320BEE er ikke NADs kraftigste forsterker akkurat men det kommer an på hvilke høytalere du skal drive og hvilken impedanse de har.
    Jeg vet ikke hvordan forforsterker delen er i de nevnte forsterkerene men det jeg har hørt er at forforsterkere ikke skal legge til noen lyd men heller ikke ta bort noe, så jeg har fått inntrykk av at en forforsterker "styrer bare lyden mens det er effektforsterkeren som bestemmer hvordan lyden skal være.
    Selv om jeg ikke vet hvordan forforsterker delen er i NAD C320BEE men jeg hadde ikke lagt penger i forforsterker hvis jeg hadde hatt NAD C320BEE. Dessuten kan samtidig drive dine "gamle" høytalere med NAD C320BEE.

Lykke til med plan om kjøp!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare få utstyret i hus og avtale på HiFiklubben at dersom du ikke blir fornøyd så returnerer du det du ikke har bruk for da?

Hva er budsjettet og hvilke høyttalere er det snakk om?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    114
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke penger enda til noen høytalere, men tenkte mest på en av dali suitene. Vil ikke gå så veldig mye over 7000. Går jeg for 1.7 trenger jeg vel egentlig ikke noen ekstra forsterker. Egentlig spekulerer jeg bare mest. Det jeg egentlig lurte mest på er noe vesentlig forskjell i lydkvaliteten på de forskjellige forsterkerene? Er litt lat. Har ikke orket og kommet meg ned på hifiklubben enda og fått prøvelytta. Folkene som jobber på hifiklubben tør jeg i hvertfall ikke høre på. Derfor spør jeg dere.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For alt jeg vet kunne det være de samme komponentene som sitter i en 320 og i en 162. Derimot så tviler jeg sterkt på det siden 162 koster langt mer, og den veier nesten like mye. Hvor mye som skiller derimot er ikke lett å si uten å ha sett på konstruksjonen eller hørt den. Det HiFiklubben selv avslører er derimot at 162 er mer eller mindre den samme som forforsterkeren i 372. Forskjellene ligger i MM/MC-innganger, "forbedrede kretsløp" osv...

Ser man på 372 i forhold til 272 så er prisforskjellen den samme som hele 320-en koster. Det er vel grunn til å anta at dette er penger som er lagt i forforsterkerdelen, og at den derfor er langt mer forseggjort enn i 320.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •