Forsterker til B&W DM603 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til B&W DM603 S3

Er ute etter en integrerte forsterker i prisklassen rundt 5000 som klarer jobben med å drive DM603 høyttalere, som utfra det jeg har lest på forumet her skal spille veldig bra men kan være litt tungdrevne.

Har sett litt på disse:
    - Rotel RA-06, etterfølgeren til RA-03 som fikk mye skryt i flere tester. Har ikke funnet så mye stoff på RA-06, men den bør vel duge og vel så det. Problemet er prisen (6-7000?), kanskje litt i overkant for meg. Erfaringer? Verdt pengene?
    - Rotel RA-05 (erstatter RA-02?). Kraftig nok?
    - Arcam A70. Noe å satse på? Har sett blandede kritikker på forgjengeren A65
    - H/K 970. Ser mange skryter av denne, noen som vet om den går greit mot DM603?

Blir kun "solo-høyttalere" til stuebruk i denne omgang (musikk, film/HDTV), blir for mye mikmak og kabler med fullt kino-oppsett. (Ser mange andre "hjemmekinogjengere" også har gått over fra surround til stereo...ny trend eller..?). Må selvsagt bruke noen timer i lytterom og teste ut selv, men greit å være litt forberedt..

Takker for alle tips!

Hilsen "(sylfersk Hifi-entusiast"

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv DM603 S3 til stueanlegget.
    Til forsterker så kjøpte jeg en XTZ Class A-100. Fungerer glimrende og holder god kontroll på de litt tungdrevene DM603.

Du får denne for ca 5100kr fra FYNDBÖRSEN - Hemelektronik på internet sedan 1997 og sa 5600kr fra Surround.no.

Du finner info om denne forsterkeren her på forumet, bl.a. her

eller på Minhembio forum -> XTZ Class A-100D

Fikk rimelig bra karakter i Lyd og Bilde. Om det betyr noe. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en sikker vinner - takk! Ser ut som Surround.no har best pris nå, de selger den til 5300 (5700 på fynbørsen). Slipper vel frakt hvis jeg henter selv Knall kino du har forresten, stilrent og lækkert!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor varm blir XTZen? Hørte den kunne bli rimelig heit. Skal inn i et litt trangt møbel (hvis jeg kjøper den da..), med kun 15 mm luft på sidene (rikelig plass over og bak).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En brukt Lyngdorf \ Tact sda 2175 vil være MEGET god til din høytalere. Jeg bruker en selv til min 604 og det spiller fantastisk bra. Se test:audiophile.no

Disse ligger til rundt 6K brukte. Bedre lyd enn dette får du ikke for så lav pris spør du meg. Den rundjuler i hverfall min Denon 3806:-D

Edit: Ups, så du nå at du er ute etter integrertops:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    603 er vel ikke så tungdrevene? er bare 604 det, som har en litt rå impedansekurve når du drar på endel, og da kneler fort de fleste forsterkere som ikke liker seg på 4ohm eller mindre. 603 har vel ikke dette "probelemet".

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av acer8202
    Hvor varm blir XTZen? Hørte den kunne bli rimelig heit. Skal inn i et litt trangt møbel (hvis jeg kjøper den da..), med kun 15 mm luft på sidene (rikelig plass over og bak).
    XTZ'n blir varm den, men så lenge du har god plass over skal ikke det være noe problem. Varm luft går som kjent opp og ikke ut til siden.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    603 er vel ikke så tungdrevene? er bare 604 det, som har en litt rå impedansekurve når du drar på endel, og da kneler fort de fleste forsterkere som ikke liker seg på 4ohm eller mindre. 603 har vel ikke dette "probelemet".
    Jeg har aldri prøvd mine 603 med strømsvak forsterker, men alt av hva jeg har lest om disse høytalerene, indikerer at de trives best med en del pulver i effektleddet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ'n blir varm den, men så lenge du har god plass over skal ikke det være noe problem. Varm luft går som kjent opp og ikke ut til siden.
    Tenkte d gikk greit ja, ville bare være på den sikre siden.. Takker for bekreftelsen
    En brukt Lyngdorf \ Tact sda 2175 vil være MEGET god til din høytalere...
    Har ikke handlet høyttalere enda, hadde bestemt meg for 603ene, men r ikke så sikke lenger. Snuser litt på noen brukte klipsch RF35, mulig de blir litt for store for rommet (25-30 m2)? Må vel uansett ta en lytterunde før jeg bestemmer meg...

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    En brukt Lyngdorf \ Tact sda 2175 vil være MEGET god til din høytalere. Jeg bruker en selv til min 604 og det spiller fantastisk bra. Se test:audiophile.no

Disse ligger til rundt 6K brukte. Bedre lyd enn dette får du ikke for så lav pris spør du meg. Den rundjuler i hverfall min Denon 3806:-D

Edit: Ups, så du nå at du er ute etter integrertops:
    Sdai hadde fungert megetbra,men noe dyr. Mitt tips er Thule som er noe varm i lyden noe som passer 603 som fot i hose.
    ia60 koster vel ny 4995,- en brukt ia75b får du vel for rundt 4-5k.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en XTZ Class A-100 nå når den går for 4000,- alt inkludert på nytt Powerbuy! Bare vi bli mange nok. 4 er allerede påmeldt, trenger 4-5-6 til, 4 dager igjen...

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du nevner Rotel RA05 her. Selv har jeg litt erfaring med Rotel RA01, som er forgjengeren (har hørt den sammen med Klipsch B2, B&Wp5 og B&W CM7) til RA04 og RA05. Klangmessig skiller den seg positivt fra andre forsterkere i samme prisklasse, men svakheten er at det er lite effekt. Ser for meg at den kan passe med små høytalere (eks B&W DM601) til lytting på normalt lydvolum, men til DM 603ville jeg hatt noe litt kraftigere. Nå er ikke antall watt alt, men jeg tror likevel det til DM603 kan være godt å komme opp over 50W. Det er jo tross alt en høytaler som er ment for litt større rom også. Mitt valg til denne høytaleren ville vært RA06! Heller det enn både Denon og HK. Min erfaring er at de blir litt mørke med BW. Et annet alternativ enn Rotel i denne prisklassen kan jo være Marantz! Hvis du går på bruktmarkedet, kan du kanskje finne en Densen B-100 eller Audiolab 8000S (evt.Arcam eller Thule). Da blir du garantert fornøyd!

(Eh, så ikke det siste innlegget ditt, at du hadde bestemt deg... Lykke til i alle fall)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Havnet til slutt på Focal 816V etter en tur innom Andre på Hifi-huset, har ikke angret et sekund Spiller bra sammen med XTZ'en på TV/film/musikk. Ikke så fornøyd med lyden på CD, men er vel begrenset hva en gammel Marantz 67SE kan utrette (har aldri spilt bra på noe), blir nok byttet ut...
    Rålekre høyttalere - glir perfekt inn med pianolakk-LCD-TVen (sharp LC37XD1E) når den kommer på plass om noen dager
    Takk for alle tips!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •