Fersk på dette, skal kjøpe forsterker+høytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 38 av 38
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg syns du skal kjøpe deg noen billige kabler på feks biltema eller clas o.
    Da burde du slippe unna ganske billig.

Også kan du deponere på dyrere kabler på et senere tidspunkt for å se om du syns det er noe forskjell, og om det er verdt å bruke langt mere på kabler ;-)

En annen vei å gå kan være å kjøpe brukte kabler, der kan man ofte gjøre gode kjøp sammenliknet med nyprisen på kablene. Men det forutsetter at du har noen kabler du kan bruke mens du leter etter brukte kabler (feks Biltema).

A

edit: Velkommen til forumet forresten :-D Håper ikke du blir skremt vekk fra denne interessen av alt som blir sagt rundt på forumene, det er mye å sette seg inn i. Men du trenger ikke å vite stort for å nyte musikk og film!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha forsterkeren du nevner er god nok til å drive Dynavoice Definition serien. Har akkurat annbefalt naboen min om å kjøpe rx-v659 og definition serien med høytalere.
    Har selv tenkt å oppgradere mine høytalere med surroundpakken på surround.no.(Dynavoice Definition-pakke i Sort farve)
    her får en mye for pengene!

Hvis du kjøper dynavoice høytalere er det nok en del som vil vite hva du syns om de.. mange som er veldig spente på de nemlig ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen fortelle meg hva effektrinn er? Er det sånn at hvis jeg kobler til dette på forsterkeren og så videre til foreksempel front høyttalerne så drives disse av effekttrinnet og ikke surround recieveren. Effekttrinnet guffer derfor opp signalen det får fra surround recieveren?

Så hvis jeg vil ha mere kraft enn foreksempel rxv659 eller RXV1700 klarer så kjøper jeg meg bare et effekttrin. Med tanke på at jeg er lysten på å ha mye kraft i høyttalerne forran for disse brukes på alle vors\fester jeg har.

Link til et effekttrinn? Er det samme som effektforsterker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    Kan noen fortelle meg hva effektrinn er? Er det sånn at hvis jeg kobler til dette på forsterkeren og så videre til foreksempel front høyttalerne så drives disse av effekttrinnet og ikke surround recieveren. Effekttrinnet guffer derfor opp signalen det får fra surround recieveren?

Så hvis jeg vil ha mere kraft enn foreksempel rxv659 eller RXV1700 klarer så kjøper jeg meg bare et effekttrin. Med tanke på at jeg er lysten på å ha mye kraft i høyttalerne forran for disse brukes på alle vors\fester jeg har.

Link til et effekttrinn? Er det samme som effektforsterker?
    Ja, du tenker helt korrekt. Effekttrinn og effektforsterker er det samme, kjært barn har mange navn.... så derfor trenger du "PRE out" på surroundreciveren du kjøper.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Agamemnon
    Yamaha forsterkeren du nevner er god nok til å drive Dynavoice Definition serien. Har akkurat annbefalt naboen min om å kjøpe rx-v659 og definition serien med høytalere.
    Har selv tenkt å oppgradere mine høytalere med surroundpakken på surround.no.(Dynavoice Definition-pakke i Sort farve)
    her får en mye for pengene!

Hvis du kjøper dynavoice høytalere er det nok en del som vil vite hva du syns om de.. mange som er veldig spente på de nemlig ;-)
    Tenkte på Dynavoice M-65 jeg, men er Dynavoice Definition noe bedre ? høytalerne er mindre (fysisk) og ser jo så og si like ut.

Så hva er egentlig den store forskjellen Mellom M-65 og Definition ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva koster et ålret effekttrinn som skal drive 2 høyttalere? Jeg tenker å kjøpe meg en RXV-659 fra Yamaha og et effekttrinn for å få litt mere guffe til fronthøyttalerne. Er ikke spesielt kresen, men liker høy lyd på fest!

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timmern
    Hva koster et ålret effekttrinn som skal drive 2 høyttalere? Jeg tenker å kjøpe meg en RXV-659 fra Yamaha og et effekttrinn for å få litt mere guffe til fronthøyttalerne. Er ikke spesielt kresen, men liker høy lyd på fest!
    Hvis du kjøper en brukt effektforsterker så kan du finne gode kjøp helt ned til ca to tusen. Effektforsterkere er ganske trygt å kjøpe brukt.
    Skal du ha nytt så må du nok regne med å betale endel mere.

Nå sier du ikke så mye om hvor stor effekt du trenger?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ziaka
    Tenkte på Dynavoice M-65 jeg, men er Dynavoice Definition noe bedre ? høytalerne er mindre (fysisk) og ser jo så og si like ut.

Så hva er egentlig den store forskjellen Mellom M-65 og Definition ?

du har blandt annet bånd diskant.. er sjeldent på så billige høytalere.. ellers har e hørt fra folk som har hatt de som sier at det er bedre og mere fyldig lyd i de kontra de andre dynavoice høytalerne.. men får sjekka det i helga nå som naboen endelig har fått de ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Agamemnon
    du har blandt annet bånd diskant.. er sjeldent på så billige høytalere.. ellers har e hørt fra folk som har hatt de som sier at det er bedre og mere fyldig lyd i de kontra de andre dynavoice høytalerne.. men får sjekka det i helga nå som naboen endelig har fått de ;-)
    Det står at:

Impendans:
    6 ohm

Har ikke vanelighvis høytalere 8 ohm?

- Kan jeg ha fler 5 høytalere med 6ohm og 2 med 8ohm?
    - Kan forsterkeren kjøre 8ohm ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg fått mer valutta for pengene ved å kjøpe denne pakken?

Link: EISA-vinner Yamaha RX-V659 RDS Proson Kevlar Testvinnerpakke

Proson MKII Kevlar, er det gode høytalere?

Satt opp imot Dynavoice Definition Pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lytt til den totale amatør...

... for jeg har ikke brent meg på feil innkjøp ennå:-)

5k for en surroundreceiver er max medmindre du er utstyrt med hørsel på linje med nabobikkja.

innganger / utganger er viktig. jeg ser etter receiver med hdmi. håper det dukker opp noe med 1.3 snart. men det er kommet et par ok med hdmi 1.2. savner nettverksporter og usb inn. det er for mye gammelt krafs på baksiden av dinoene!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder yamaha`en du lurer på så kan eg anbefale denne på det sterkeste, bruker selv en rx-v657 og det er så og si samme receivere bare det er ipod doc, 5w ekstra å noe småtteri på 659`en ellers så spiller de helt likt.
    Rx-v659 ble også kåret til årets receiver 06/07

Dynavoice m65 høgtalerene har fått mye skryt men det kommer litt an på hva du hører på, de skal vist spille best til rock/pop osv.
    Ellers så har du jo dynavoice F6 som eg kjøpte for å teste de pga de var så billige og pga de fikk 10 av 10 i testen i lyd og bilde og mye skryt over alt, disse imponerte meg enormt og er konge høgtalere til den prisen (ca 1000,- par) bruker yamaha/dynavoice komboen selv å det er en meget god kombo med ren, klar og dynamisk fint lyd...

Dette er da min anbefaling av prod. du har sett på som er nesten like mine og eg anbefaler dette..

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar

Sånt varmer godt =)

Nå står det mellom "Dynavoice M65" og "Dynavoice Definition"

Vet ikke helt hvilke jeg skal kjøpe

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er litt i samme båt som deg mht. budsjett og sånn. jeg kjøpte nylig en marantz pakke med dv4610 dvdspiller og sr4600 surroundreciever for 4k. høyttalerne hadde jeg fra før. jeg liker å kjøpe de dyreste kablene fra biltema jeg. de har høy kvalitet og meget lav pris. f.eks. den dyreste scartkabelen derfra er fullkoblet med individuelt skjermede ledere i ofc kobber med 99,998% ren kobber. kontaktene er skikkelige og gullforgylte. denne koster da bare 250 kr for 1 meter. når du kjøper anlegg, så bør du kjøpe kablene derfra. i vår prisklasse er det bare tull å kjøpe noe dyrere...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Altsååå

Uansett hvor mye penger du skal legge i ett anlegg, så er det vel neppe kabler man burde legge mest penger i, FOR det som egentli skal gi lyden er vel høytalerne, du skal være EXTREMT kresen om du skal i høre i hele tatt noe forskjell om du bytter kabler, om du da skal legge x antal penger i ett anlegg, så bruk mest penger i høytalerne, så i forsterker
    Låver deg det er det du HØRER merkbart forksjell på om du skal handle noe dyrere

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Eneste jeg kan si ang din post, er at de høytalerene spiller MYE bedre enn de "burde" til den prisen Jeg ble faktisk fantastisk imponert Om en skal kjøre litt budsjett-class greier, så er i allefall Dynavoice M-65 et GODT kjøp uansett hvordan en vrir og vender på det...

Selv kjører jeg Dynavoice M-65 på en Onkyo 764 reciever.. nå er IKKE jeg noen ekspert, men jeg synest fortsatt at det spiller EKSTREMT bra(i ALLEFALL med tanke på pris).....og nei, du trenger nok IKKE å bytte reciever/forsterker en haug med ganger selv om folk sier det...det er DU som skal høre på annlegget ditt, så om DU synest det låter bra til ditt bruk: Hvorfor da bytte?
    Du kan jo alltids kjøpe noe større/bedre etter hvert som økonomien tillater det

Lykke til i allefall......og husk: DU er den beste lydeksperten i din egen stue :P

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med de fleste andre her. Yamahaen er bra i sin prisklasse, Dynavoice er meget bra i sin prisklasse og kabler bruker du ikke mye på i denne prisklassen. Kjøp en av de tykkere Biltema kablene! Skjønner ikke at noen kan anbefale å kjøpe kabler til 2000 når hele annlegget ellers koster 5-6000. Det blir for dumt.

Bakhøytalerne dine kan du fint bruke til du får råd til noe mer, men jeg vil virkelig anbefale senter i helst samme serie eller i det minste samme merke som fronthøytalere, ellers blir det fort feil.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å snakke om et helt annet oppsett
    Har du sett denne testen: http://www.harman-neby.no/test/PrimushkLB1106.pdf

Komplett surroundpakke (med sub, DVD-spiller, 5 høyttalere og reciever) til 14.500,-.
    Har hørt en del på Beta-serien til Infinity og det er absolutt en bra høyttaler. Hvis Primus spiller noe i nærheten er det en veldig bra høyttaler for pengene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •