Oppsett av Pioneer VSX-AX2AS-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett av Pioneer VSX-AX2AS-S

Hei,

Jeg har akkurat kjøpt denne receiveren og har noen spørsmål angående oppsett som jeg håper noen kan svare på:

1) Dersom jeg kobler en DVD spiller med HDMI til receiveren er det da nødvendig å koble til en separat lydkabel også ? (HDMI overfører jo både bilde og lyd)

2) Etter at jeg kjørte automatisk oppsett av høytalere er det veldig lavt lydnivå (volum på receiveren må settes til -30dB for at det skal være ok). Kan dette ev endres på ?

3) Jeg har ikke subwoofer og synes at det er lite bass, er det noen innstillinger som kan bedre på dette ?

Jeg har også koblet receiveren til TV'en via HDMI.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min Denon 3806, har jeg iallefall en manuell eQ som kan heve/senke de laveste frekvensene noe.. regner med at Pioneer har noe alà samme funksjon. På mine gamle høyttalere var dette svært kjekt.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av legjno
    Hei,

Jeg har akkurat kjøpt denne receiveren og har noen spørsmål angående oppsett som jeg håper noen kan svare på:

1) Dersom jeg kobler en DVD spiller med HDMI til receiveren er det da nødvendig å koble til en separat lydkabel også ? (HDMI overfører jo både bilde og lyd)

2) Etter at jeg kjørte automatisk oppsett av høytalere er det veldig lavt lydnivå (volum på receiveren må settes til -30dB for at det skal være ok). Kan dette ev endres på ?

3) Jeg har ikke subwoofer og synes at det er lite bass, er det noen innstillinger som kan bedre på dette ?

1. nei

2. ja, gå inn på setup

5. manual spset
    b. ch level

grunnen til at det settes så lavt er at lydtrykket skal følge thx standaren, dermed spiller alle oppsett med likt lydtrykk uansett hvor stort rom.

3. ja, top menu på fjernkontrollen skru på tone controll og juster bass og diskant. ellers kan du også fikkle med mcacc og sette opp lydnivået på 63 hz og 123 hz. dette anbefalers ikke fordi det er en grunn til at recieveren har stilt de inn slik de er. ellers må du sette center, surround og back surround på small. tenker det er problemet.

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sikkerhet?

Sitat Opprinnelig postet av legjno
    Hei,

På min forsterker var alle høyttalere satt til -7,5db før jeg kunne klå på den, jeg satte alle ned til 0db og centeren +2,5db, på musikk kan centeren bli litt høy, men da kan man alltids justere den ned på 0db, dette gjøres på manuelt oppsett!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •