Surround spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surround spørsmål

Hei. Nå har jeg nettopp bestilt meg 1x center + 2x bakhøgtalere fra klipsch, og Rotel RSX 1057.. Tror den er ganske ny etter hva jeg forstod.

Det jeg lurer på er.. Jeg har en Electrocompaniet AW 70 ( 2 kanals ) effektforsterker. Går det an å kople den på en pre out og bruke den som en del av surrounden på film ? Altså att EC en driver de 2 fronthøytallerene mens rotelen tar seg av center + de 2 bakhøgtalerene ? Eller vil dere anbefale å bruke Rotelen på alle 5 ? EC en er av den nyeste modellen. Og har vert MEGET fornøyd med den på mitt 2 kanals system som jeg nå oppgraderer.

Front = 2x RF 5
    Center = RC 64 (flaggskipet)
    Bak = 2x RB 51

Og til sist ett lite spørsmål.

Om jeg bruker bare 3 kanaler av Rotelen vill ikke de få mere Strøm/effekt da enn ved bruk av 5 ?

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant det er pre-out på rotel og main in på EC så bør det funke fett. Bruker en slik løsning selv, merker stor forskjell på lydbilde.

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Vell EC har selfølgelig main in. Jeg har tatt det for god fisk at Rotellen har pre out. Trodde d var standard på surround receivere Så får da inderlig håpe d

Takker for svar

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke standard med pre-out på recievere desverre.
    Men rotel har stort sett alltid hatt pre-out på sine recievere og integrerte forsterkere, noe som er et stort pluss pga fleksibiliteten man får med disse ut- og inngangene :-D

Det er også noen av de billigere recieverene som henter ut pre-out signalet fra effektdelen i forsterkeren, dvs at de bruker lavnivå adapter på høyttalerutgangene til å lage pre-out, dette gir nok betydelig dårligere signal enn om det gjøres på skikkelig måte.

De merkene som er flinke til å inkludere pre-out er bla. NAD, rotel, denon, marantz og harman kardon.
    Yamaha og pioneer har det ikke på sine billigste som regel, men på de litt dyrere modellene finner du pre-out som regel.

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •