AV forsterker 10.000-15.000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det mulig å få kjøpt AV forsterkere i denne prisklassen, eller er det bare receivere? Og hvorfor er det så viktig å implementere radio i en "kino" forsterker? Er det noen spesiell grunn til dette? Grunnen til at jeg spør er at med min Denon AVR-3802, så er det mulig å høre radiosus i bakgrunnen (med antenne tilkoblet), når man bruker en annen inngang. Selvfølgelig er det bare når jeg er nærme høytalerene, og prøver å høre det, men kan vel påvirke annen elektronikk i forsterkeren også.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hallo!
    Cayin dp 12 ex er en såkalt av surroundforsterker, den har verken radio eller billeddel. Man slipper da at de tingene påvirker lyden i form av støy.Dette er en surroundforsterker som driver det meste av høyttalere. Den drar 1000 watt fra nettet. Har kraftig startstrøm. Den ligger på rundt 15990.
    Den har optiske, coaxiale og analoge innganger (mutlikanal inn i tilfelle bluray eller hd dvd).
    Dette er en av surroundforsterker jeg kan anbefale på det beste i både tokanals musikk og surround.
    Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får Primares Spa20 eller 21 til 10-15k brukt, meget gode forsterkere!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble gjerne litt misforstått. Jeg lurer på hvorfor det er så viktig for produsentene å få en radio inn i en hjemmekino forsterker. Skjønner det kan være greit med en stereoreceiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    Jeg ble gjerne litt misforstått. Jeg lurer på hvorfor det er så viktig for produsentene å få en radio inn i en hjemmekino forsterker. Skjønner det kan være greit med en stereoreceiver.
    Grunnen til at det som regel følger med radio er vel at det er mande som ønsker å få med det og at det nok ikke koster produsenten så mange kr å legge til dette. Vil tippe at det ikke koster mere enn 50kr for produsenten og legge til dette og hvis dem for solgt mere på dette så er det jo da forstålig men det er jo dårlig hvis radio delen forstyrrer for de andre lyd inngangene da.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sid
    men det er jo dårlig hvis radio delen forstyrrer for de andre lyd inngangene da.
    Bare å bruke "Pure direct".

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se på radioen som en "adden value" - og glem den. Finn beste receiver uten å tenke på radio-delen, er min anbefaling. Det koster tross alt "next to nothing" å integrere en radio i enheten allikevel. Jeg benytter ikke radio i min receiver, men tror ikke at jeg hadde valgt annerledes allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke "pure direct" på 3802. Er radioen så å si "gratis" så er jeg med, men da kunne de hatt radio på alle modellene over også. Eller er det slik at i en høyere prisklasse så kan det påvirke de indre kretsene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok korrekt det at radiodelen ikke koster noe særlig. Men hvis vi ser det fra en litt annen side, hvorfor er de ikke radiodel i de dyre seriøse komponentene(det forekommer selvfølgelig). Jo, fordi det er den største potensielle støykilden i tillegg til de digitalekretsene..... Dermed så er den sløyfet for å få best mulig lydkvalitet......

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •