Funker dette bra?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Funker dette bra?

Jeg har en NAD C372 og et sett med Cerwin vega cls215.
    Spiller ganske greit

Vurderer å gå til innkjøp til CERWIN-VEGA A-serie effektforsterker PA (A1.5KW)
    og brokoble med den gamle

Tror dere det bli bra?
    har dere noen tips/ideer?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm begge forsterkerene er for små for de høyttalerene etter min mening. CV forsterkeren er ihvertfall kraftigere enn NAD forsterkeren så det er et steg i rett retning. Det du kan gjøre er å kjøpe den du har planer om å så oppgradere med en til etterhvert. Alene blir den for liten den også ihvertfall om du vil dra høyttalerene til det ytterste

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du brokobler en NAD og en CV så har to kanaler med forskjellig ytelse, forskjellig gain og forskjellig lydsignatur. Så det vil ikke virke med brokobling ;-) Du vil nok få en ganske rar lyd og den vil kanskje flytte seg fra en høyttaler til den andre ettersom hvilket volum du hører på (pga. gain forskjeller).
    Skal du brokoble og så bruke de på et par stereohøyttalere MÅ du ha to like forsterkere.

Du kan biampe med NADen din og en CV, men jeg tror fortsatt at jeg er enig med Revox; de er for små til så store høyttalere.

A

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva om jeg kjøper 2 stk Cv forsterkere og brokobler, og eventuelt bruke Nad'en som en for-forsterker.....er det mulig????

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir noe helt annet ja, og vil sikkert fungere helt utmerket :-D
    Men du burde nok sikte deg inn på et par av de største CV forsterkerene, det er enormt med krefter som trengs til så store høyttalere.
    Selv om høyttalerene er forholdsvis billige og lettdrevne så trengs det mye effekt, det finnes utallige tråder om dette på forumet. Søk litt og du vil finne ;-)
    Betjeningen på HFK vil alltid anbefale noe de selv selger så deres råd kan du ta med en klype salt. Men nå har de jo endelig fått noe i sortimentet som kan brukes på CLS215.

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •