Nærvevrak (venter på en mcintosh som er forhåndsbetalt)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nærvevrak (venter på en mcintosh som er forhåndsbetalt)

.Kjøpt brukt mcintosh og håper jeg ikke motar en kasse RÅDYR murstein :-D Har jeg noen rettigheter om dette skulle skje? eller er det bare å kontakte torpedo

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel litt rettigheter, men siden det er privatkjøp så er nok torpedo mest effektivt :twisted:

Men det er jo slett ikke sikkert at du får murstein ;-) Det var vel en forholdsvis seriøs selger? Og prisen var vel ikke mistenkelig lav? :roll:

Har selv kjøpt (og solgt) en masse hifi og annet utstyr brukt og det er stort sett veldig trygt dersom man ser an selgere (og kjøpere) litt før en handel gjennomføres.
    Har bare opplevd ett problematisk kjøp i nyere tid, det var en SNES konsoll som ikke stemte med selgers beskrivelse og pris. Han var litt kranglete når jeg sa at jeg vil returnere den og ha pengene tilbake, han ville selge meg all mulig andre ting isteden for å gi tilbake pengene, men etter å ha ringt moren hans og forklart situasjonen så fikk jeg pengene tilbake og jeg sendte dr***en tilbake til han. Og ja han var en drittunge ;-)
    Jeg betalte portoen så et lite tap ble det jo men langt i fra så ille som det kunne vært :cry: Hele episoden var en liten vekker, har hatt så mange positive erfaringer med bruktkjøp de siste årene så jeg hadde nesten glemt at det finnes tullinger der ute hehe!

A

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prisen er kansje litt lav men selger virker vellstående ettersom han skulle oppgradere til de største monoblokkene til mcintosh. men dette kan jo vere en lurings fantasi. han ble litt irritert når jeg spurde om det var en kasse murstein han sendte. he he.nei jeg krysser fingrene for att han har rent mel i posen. Viss ikke skal jeg dedikere livet mitt til å gjøre hverdagen hans lite trivelig

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke kødda med deg da. Hvis du er villig til å dedikere livet ditt til en annen for en forsterker.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå har vel Snoop betalt en forholdsvis stor sum for denne forsterkeren, og dersom pakken skulle inneholde noe annet enn det han har betalt for så er han sikkert villig til å bruke endel tid og energi på å gjøre livet surt for avsenderen av pakken 8)
    Hadde jeg tapt mange tusen i et sånt tilfelle skulle jeg nok klart å sørge for at de pengene jeg tapte ikke var verdt det for selger i alle fall.
    Dersom summen er ganske stor så kan du også sette ut innkreving av pengene til "konsulenter" som er eksperter på slikt, de tar gjerne ganske godt betalt for en slik jobb men det er tross alt bedre å betale en slik "konsulent" enn å tenke på at en eller annen svindler koser seg med pengene dine :twisted:

Det som ofte er kjedelig er at selger kanskje bor veldig langt unna og derfor kan det bli en tidkrevende fritidssyssel å plage en uærlig selger.

A

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker som regel å få sporingsnummer av dem jeg kjøper fra, og sender nummer selv også. Har enda ikke blitt lurt, har handlet her, på finn.no og QXL, har stort sett forhåndsbetalt og det har gått greit.

Men hadde jeg handlet noe så dyrt ville jeg antakelig vært en smule nervøs også (kjærringa sier hver gang det går en dag ekstra at jeg har blitt lurt :-P)

De fleste er heldigvis ærlige, men noen bruker litt lenger tid enn andre, så det går nok bra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du har navn og nummer og hans kontonummer så tviler jeg på at det blir noe langvarig trøbbel selv om du skulle få murstein. Pengene kan jo spores. Men for all del, har tenkt tanken selv ved bruktkjøp.

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sporingsnummer og ellers alt av info men det sier jo svært lite om innholdet av pakken. Jeg er sikkert litt paranoid av meg når det gjelder slike ting men vi har jo alle hørt skrekkhistoriene. Skulle nåkk ha satt av litt tid hver dag/natt til telefonterror til vedkommende. Fantasien kjenner ingen grenser dersom man blir innspirert nokk =)

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner et par slike "konsulenter"

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du vet hvor i landet han bor og AVforum har ca. 20 000 medlemmer er det sikkert noen som bor i nærheten, og kan ta en tur på "besøk" :-P

Håper du slipper det uansett, mer kos med forsterkere enn deng uansett :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har man jo ingen garanti for...
    Men, man får bare tro at vedkommende som man kjøper hos hadde rent mel i posen.
    Ikke lett å vite bestandig da..
    Menmen..

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du er så paranoid og redd som du beskriver så hadde jeg ikke tenkt tanken på å kjøpe brukt engang !
    Kan jo ikke være noe hyggelig for hverken deg eller selger

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går sikkert bra, men man vil jo ha en plan viss ikke Mangler ikke på kreativ tankegang her i alle fall=)

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du kjøper noe brukt, og det sendes i oppkrav, er det bare å be selgeren klistre på en lapp som bekrefter at du har lov å inspisere innholdet under en postansatts oppsyn før pakken betales og uthentes. Da slipper du overraskelser mtp murstein, selv om du ikke får testet at innholdet ikke er ødelagt.

Jeg kjøper ihvertfall sjeldent noe dersom selger ikke vil legge ved en slik fullmakt.

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over den muligheten men effektrinnet veier ca 45 kilo ,å dessverre er 35 kilo max vekt for posten.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Berre innrøm det, dette var berre ein topic du la ut for å få fram at du har kjøpt deg McIntosh-forsterkar

Hehe, neida, tipper du får vara di, he mange gongar overført store summar(for meg) ved bruk av forhåndsbetaling, og aldri til dags dato brent meg på slikt.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MC 252? Ikke dum forsterker det.

Newcomer WOLB sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg var ute etter beroligende ord noe som jeg har fått takk takk. Men jeg er selvsakt stolt mc 252 ja, vakker lyd og ett tøft nostalgisk design,alt etter min smak=)

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man kjøpt en McIntosh så har man jaggu meg lov å skryte rævva av seg

Jeg kunne ihvertfall godt tenke meg noe fra den kanten inn i stua mi!

Intermediate redline sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DETTE er nervøs

Forhåndsbetalte 200.000,- for en bil i sommer, mest idiotiske jeg noen gang
    har gjort og jeg hadde nerver i et døgn. Heldigvis kom bilen og den var
    nesten som jeg håpet. Fikk prutet den 15K da men gjør det aldri igjen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •