Beste receiver til 4-6 tusen lappen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer David NAD+CW sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste receiver til 4-6 tusen lappen?

Hei. Vurderer å invistere i en surround receiver om en mnd's tid, men jeg er veldig i tvil hvilken receiver som er riktig for meg. Er ute etter en middels klasse receiver i prisklassen 4-6 lapper. Jeg har lenge tenkt på å kjøpe Pioneer 1016, men nå har jeg lest så mange poster på forumet om slapp bass og flat lydbilde at jeg er skikkelig i tvil.

Jeg er ute etter en fortserker med god prossesor del som gjør seg godt til både musikk og film. Effekt delen behøver ikke være så veldig kraftig for jeg skal kjøre et oppset med CV! CLS 15 på Carver effektforsterkern min så receivern trenger bare å dra CV! CLS 6 og CV! CLS 6-C. Det som er planen ihvertfall

Komm med forslag på receivere som er gode til musikk og film til 4-6 tusen lappen. Må ha romkorreksjon og pre out på alle kanalene er ønskelig

Yamaha, Denon, Marantz, Nad, Pioneer - komm med forslag :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen mener jeg du får SVÆRT mye for pengene med denne:
    CAMBRIDGE 540R v.2, den får du for 3698,- på HIFIklubben

CAMBRIDGE 540R v.2 Hjemmekinoreceiver

Personlig synes jeg den er overraskende "musikalsk" og god også i vanlig stereo (noe som er sjelden i prisklassen under 10 K etter hva jeg har hørt på). Totalsett gir receiveren meget bra "value" og matcher mange receivere som er langt dyrere etter min meningen.

Den har dog ikke romkorreksjon, men "pre out" på alle kanaler

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at det er opprettet ørten tråder om folk som ikke får bass ut av 1015/16 sin, er at de ikke leser bruksanvisninga si. Da ender de oftest opp med at den er innstillt på "small" høyttalere, og da kutter den all bassen.

Det er en grunn til at 1015 vant fjorårets EISA, og at 1016 av mange regnes som referanse i prisklassen. Slike karakterer hadde den ikke fått om den hadde slike store mangler.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VSX-1016 er nok en av de bedre innenfor disse prisrammene ja. Uten tvil. Denon har jeg hørt negativt om når brukt som forforsterker. Harman/Kardon vil jeg også sette høyt på lista som et godt alternativ. Yamaha også for den saks skyld

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en VSX-915 selv og kjenner ikke igjen problematikken over. Kjører uten sub og synes ikke bassen er tilbakeholden for det. Jeg tror også du får utrolig mye for pengene med en 1016.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Nå blei 1016 mer akutuel igjen Noen som har noen andre merker og modeller å anbefale?

Er det noe særlig forskjell på prossesor delen på VSX 916 og 1016, for skal som sagt ikke kobla til noe monster høytalere på receivern

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av David NAD+CW
    Er det noe særlig forskjell på prossesor delen på VSX 916 og 1016, for skal som sagt ikke kobla til noe monster høytalere på receivern

Pioneer produkter

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for det pirium. Er ikke store forskjellen egentlig, 1016 har HDMI og et par ekstra innganger og utganger + mer effekt

Går det annå bridgmode bakhøytalerne på 1016/916? Veit det går på frontenepå 1016, men skal jo kjøre egen effektforsterker på dem

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •