Trenger forsterker som drar Dynavoice m-65 lett! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Av det jeg har erfart tror jeg du skal styre unna Sony i den prisklassen. Den har mye mindre krefter enn f.eks HK og Marantz.

Kan ikke si deg hva du skal kjøpe, kan bare gi deg mine anbefalinger. Det er Marantz Sr4600 som du har vært inne på. Denne spille utrolig åpent i forhold til en del andre. I tillegg er det svært stømsterk (ikke la deg lure av "juksewatt" som mange produsenter oppgir). I tillegg har du utbyggingsmuligheter med effektforsterker dersom du skulle trenge dette sener, hvis dy bytter til noen større og mer tungdrevne høytalere (noe som er lett å gjøre når en først er "bitt" av denne av-basillen)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Av det jeg har erfart tror jeg du skal styre unna Sony i den prisklassen. Den har mye mindre krefter enn f.eks HK og Marantz.

Kan ikke si deg hva du skal kjøpe, kan bare gi deg mine anbefalinger. Det er Marantz Sr4600 som du har vært inne på. Denne spille utrolig åpent i forhold til en del andre. I tillegg er det svært stømsterk (ikke la deg lure av "juksewatt" som mange produsenter oppgir). I tillegg har du utbyggingsmuligheter med effektforsterker dersom du skulle trenge dette sener, hvis dy bytter til noen større og mer tungdrevne høytalere (noe som er lett å gjøre når en først er "bitt" av denne av-basillen)
    Ikke gjør det så vanskelig for meg a! :P
    Jeg tviler ikke et eneste sekund at jeg blir ENDA mere hekta på hifi nå, det har allerede begynt med litt for mange hjemmekino bilder og diverse :-D

Men er usikker på om jeg skal ha AVR240 eller Sr4600 :/

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, f6 er fine høytalere å bruke bak, skal selv kjøpe de å bruke de bak når jeg får råd.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Om du ikke er avhengig av 7 kanaler, HDMI eller noe annet "nytt" stasj ville jeg kanskje sett på en h\k avr7000, skikkelig kraftplugg!

FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt
    Støtter dette forslaget ! Her har du krefter i overflod !
    Pris er vel ikke så høy heller,har sett AVR 7000 priset langt høyere enn dette

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må jeg bestemme meg altså!

AVR240 eller Sr4600?!?!?!?!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avr7000!

Newcomer CAPTOR OF SIN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Harman Kardon avr 240,jeg hadde forgjengeren(235) til samme høytt. og det spilte meget bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CAPTOR OF SIN
    Gå for Harman Kardon avr 240,jeg hadde forgjengeren(235) til samme høytt. og det spilte meget bra.
    Men så om den dagen jeg fant ut at jeg ville kjøpe effektforsterker da og jeg har ingen pre-out på avr240 :/

Hvor masse strømforbruk har Sr4600?
    AVR240 har vel nesten 900 watt??

Og hva med NAD T744?
    4300 kr for T744 + T514 DVD spiller.
    Denne har jo pre out i alle kanalene, eller burde jeg holde meg vekk fra NAD? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR240 har pre-outs på ALLE 8 kanaler. har sett at de går for 4300,- nå og det er grisebillig for en så bra receiver. Den grisebanker alle konkurrentene når det gjelder kontroll og dynamikk. En AVR7000 er selvfølglig vesentlig kraftigere, men her begynner vel prosessoren å bli rimelig utdatert? Og på høyttalerene du har er det mer en nok med de konservative 7x50watt som AVR240 har.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av schlorp
    AVR240 har pre-outs på ALLE 8 kanaler. har sett at de går for 4300,- nå og det er grisebillig for en så bra receiver. Den grisebanker alle konkurrentene når det gjelder kontroll og dynamikk. En AVR7000 er selvfølglig vesentlig kraftigere, men her begynner vel prosessoren å bli rimelig utdatert? Og på høyttalerene du har er det mer en nok med de konservative 7x50watt som AVR240 har.
    Har den pre-out???
    Komplett.no - Harman Kardon AVR240 7.1 receiver, 7X50 W, (8ohm) "bridge ready"
    Står jo ikke noe om det der? =/

EDIT:
    Jeg har en DVD spiller som ikke er av den beste men som kommer til å brukes til å spille av filmer med, noen som kan linke til en rimelig kabel på 1-2 meter som gir lyd fra dvd spiller til receiver?

Så skulle jeg hatt en kabel (coax?) sånn at jeg bare kan koble på bærbare laptopen til receiveren å spille av musikk via laptopen, hvilken skal jeg velge der?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan bekrefte at AVR 240 har pre-out for da er det klart avgjort hva jeg kjøper =)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •