Det evige spm`et: hvilken receiver i prisklassen 4-7000??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Det evige spm`et: hvilken receiver i prisklassen 4-7000??

heisann

Jeg lurte på hvilken reciver man burde gå for, har følgende komponenter fra før som skal brukes sammen:

Nad 216 som tar seg av fronthøytalerene = trenger da ikke så mye watt på receiver.
    Pioneer dvr-433h dvd opptaker med komponentutgang og IKKE hdmi
    Panasonic pv500e 42" plasma med hdmi inngang

så kommer saken: jeg skal helst bruke receiver til å styre bilde og lyd, bilde til tv`en gjennom hdmi og dvd til receiver gjennom komponent.

vil helst ha 7.1 reciever, men er åpen for forslag i 6.1 også.
    prisklasse 4-7000. og ikke mer da jeg skal investere i bakhøytalere og senter også.

så da har jeg kommet fram til en liste som er interesant men vil gjerne ha innspill fra dere om lydkvalitet, bildekvalitet, utseende (vil helst ha i sølv og gjerne romkorreksjon).

- Denon 1907, denne har vel ikke hdmi utgang så da er den egentlig uaktuell.
    - Denon 2307 kr 6 995
    - Nad T754 kr 6 498
    - Yamaha rx-v659 kr 4 499
    - Pioneer vsx-1016-s kr 5 500
    - Sony str-da3200es kr 6 495

og må bare legge til at jeg har hørt Nad T753v2 mot Denon 2106, og der syns jeg Denon`en hadde mye bedre lyd, og har hatt HK og ble aldri helt fornøyd med den.

mvh

Heffalompa

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hvis du absolutt må ha HDMI-switching, så må du jo bare kjøpe en billig, ny surr.reciever (4000-7000 kr) og håpe på at switchingen virker. Bl.a. tyske tester har vist at dette sjelden fungerer slik produsentene lover.

Det er en Sony STR-VA333 til salgs på AVforum akkurat nå. Glimrende forsterker (reciever) til prisforlangende 5.500,-. (Er nå min mening, da)
    Gå heller for et strøkent brukteksemplar til "ingen" penger.

Jeg har ingenting med selgeren å gjøre. Så tilfeldigvis annonsen i går.

Vel, så har du fått min mening.

P.S. Blant de nye modellene du nevner, har Sony (igjen...) sin 3200-modell fått veldig bra kritikker der den har blitt testet.

Mvh 777

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Yam' og Pio!!

Om det passer så gå for testvinnerene; det skal stort sett være Pioneer og Yamaha. Det er andre som også leverer gode receivere men da er det utenfor mitt erfaringsgrunnlag.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man droppe hdmi switching, hvilken av dem vil da gi best lyd?

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare for å nevne det, jeg hadde for et par uker siden en nad t753, den var jeg ikke særlig fornøyd med, jeg syns det låt flatt og lite oppløst, og lyden var generelt dårlig synes jeg, så byttet jeg til harman/kardon avr 435, har aldrig vært mer fornøyd enn jeg er nå, det låter rett og slett fantastisk mye bedre enn med nad'en, og det er ikke tull.

onkelen min har et par patos lyric 401mk2 jeg har dynavoice challenger m85, ca 10000kr prisklasse forskjell, han syns musikk låt bedre hos meg enn hos han.

så hadde ejg vært deg så hadde jeg kjøpt noe fra harman kardon.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da sitter jeg igjen med disse 4 receiverne:

- Denon 2307 kr 6 995
    - Yamaha rx-v659 kr 4 499
    - Pioneer vsx-1016-s kr 5 500
    - Sony str-da3200es kr 6 495

Har hatt HK og jeg trivdes ikke med den i hus så den blir d nok desverre ikke. noen liker mora, noen liker dattera og enkelte liker begge.. =)

noen som har noen erfaringer med disse receiverne? positive/negative ting å si om noen av disse. ser 777 anbefaler Sony sin, jeg personlig har kun hørt Denon sin så jeg er rimelig blank her...

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale Pioneer forsterkeren dersom du har planer om å bruke eksterne effekt forsterkere (kansje et must med denne recieveren) ,har ikke prøvd reciveren uten effektforsterkere, men har lest andre som syntes den er litt for bass svak.
    Sammenlignet med andre recivere jeg har testet syntes jeg pioneer forsterkeren er mest brukervenlig.
    Hdmi switchingen fungerer meget god ,hadde problemer med noe redusert kvalitet på hdmi signalet da jeg testet denon 2807.
    Har også testet yamaha 2600 ,men fikk ikke testet den grundig nok til å kunne hevde at denne er dårligere/bedre en de øvrige reciverne jeg har testet ,men vil tro den er overlegen dersom en skal bruke effektrinnet som er i reciveren.
    Jeg syntes pioneer reciveren er den som låter best.både i stereo og surround sammenlignet med denon 2807 recieveren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •