Rotel Rb1070 bra match påB&w 603 - s3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rotel Rb1070 bra match påB&w 603 - s3

Har to spørsmål i sammeband med rotel rb1070 og 603s3

1. Har rb1070 nok kraft (130 watt) til å drive de bra? Og blir lyden bra med rotel og B&W kombo?

2. Vil rotelen gjøre en bedre jobb enn Denon 3806 en jeg pr i dag har på å drive frontene?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teigas
    Har to spørsmål i sammeband med rotel rb1070 og 603s3

1. Har rb1070 nok kraft (130 watt) til å drive de bra? Og blir lyden bra med rotel og B&W kombo?

2. Vil rotelen gjøre en bedre jobb enn Denon 3806 en jeg pr i dag har på å drive frontene?
    Fikk låne en RB1070 i forrige uke som jeg fikk testet på 603S3.
    Fra før av så har jeg Denon3805.
    Grunnen til at jeg testet var for akkurat å se hvor mye forskjell det var i lyden og om det var verdt pengene.
    Har hørt at Rotel er en bra kombinasjon hvis man har høyttalere som er strømkrevende og er litt spisse i diskanten.

Jeg gjorde en enkel test ved å kjøre som vanlig, dvs 603s3 i stereo og deretter koble til RB1070 med 3805 som forforsterker.
    Gjentok dette flere ganger og testet med forskjellig musikk.
    Jeg kunne høre forbedring i lyden hver gang jeg byttet til Rotel, men det er vanskelig å beskrive den helt eksakt.

Bassen var veldig lik som før, mellomtonen fikk mer spredning og oppløsning og diskanten ble mer dempet og behagelig.
    Selve lydnivået ble ikke noe høyere og det hørtes ut som at Denon'en hadde like mye kraft.

Jeg likte RB1070 bedre enn 3805, MEN jeg synes det ikke er verdt pengene å kjøpe ny hvis man leter etter gevinst i stereo.

Kunne dog tenke meg en brukt en om ikke så alt for lenge slik at Denon'en får mer ressurser til senter og bakhøyttaler.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde RMB-1075 på B&W603s2 og det var en veldig god match synes jeg. Kvittet meg med 5-kanalern 1075 da jeg ikke hadde penger til å fullføre 5.1-oppsettet.

RMB-1075 er forøvring 125W og hadde ingen problemer med å drive høyttalerene. Stor forbedring i diskanten fra den forrige effektforsterkeren jeg hadde ( NAD218 )

DrE

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •