sub forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question sub forsterker?

hei, jeg er ikke så pro på dette så jeg må spørre. Jeg har kjøpt meg en sub på biltema m 400w jeg har åsså lagd kasse. Denne suben bruker jeg inne til en vanelig forsterker til hjemme kino. tingen var om jeg trengte en vanelig sub forsterker til bassen+ at jeg deretter kobler til stereo forsterkeren?. Hvis jeg ikke trenger sub forsterker, hvordan skal jeg da koble den til sub-utgangen på stereo forsterkeren? nå har jeg bare kobla den inn i forsterker kanalen med de andre høytalerne. Føler at det ikke blir samma trøkken.. så veldi fint om jeg kunne få noen tips:neutral:neutral:

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil holde deg til Biltema kunne du ha kjøpt et Bassluttrinn Competition og en dings som kan gjøre 220V til 12V.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville heller ha kjøpt en dedikert subforsterker, hos enten Ljudia PA utstyr DJ utstyr Lys utstyr Hjemmeelektronikk , ELTEK AS eller ---Creative HiFi-----DIY products shop-----http://www.creativehifi.com

Du kan jo se hva som passer ditt budsjett. Løsning med bilforsterkere inne blir gjerne dyre og ikke særlig bra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker!

Så det vil si at jeg burde ha det... men jeg får koblet den videre til forsterkeren?
    vet ikke sell så..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har misforstått noe nå. Har du en stereoforsterker i tillegg til hjemmekinoreceiveren, og så kunne du tenkt deg å drive sub'en med stereoforsterkeren?

Eller er det slik at du har kun en hjemmekinoreceiver og ingenting annet av forsterkere?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har bare en hjemmekino receiver

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, da trenger du en subforsterker.
    Hvor mye vil du legge i det, og hva slags element er det snakk om? (Har du noe data på det?)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hakke så mye data på'n men d er en 12". jeg fant også en mono forsterker som heter Zachry D-250 fant den på ljudia. kan nok ikke gå over 2000kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg syns du bør kjøpe en subforsterker fra f.eks. eltek.no. da får du også mulighet til å stille på delefrekvens og fasevending.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, skal sjekke, takk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan justere alle "normale" parametre på den DSW-250 forasterkeren også. Har selv hatt en DSW-400, og det er mye forsterker for pengene sammenlignet med en del ting som finnes i noen ferdige forsterkere.
    Men jeg ville også vurdert ELTEK AS om jeg var deg.

De to har nokså like data, tror jeg i dette tilfellert ville ha gått foir den på Eltek.

Ellers kan du jo tråle bruktmarkedene rundt omkring, hender at det ligger noen ute.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg likte den forsterkeren der ja.. men jeg bare så at den var på 250w, og suben er på 400w men d er vell ikke så farlig eller? hvordan skifter jeg fra 4ohm til 8ohm eller motsatt på forsterkeren?:-o

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke bytte om noe på forsterkeren for å gå fra 4 til 8 ohm.
    Det gjør ingenting om elementet er på 400 og forsterkeren er 250W. Hadde forsterker på 450W som peaket på mine elementer som skulle tåle 150W, gikke kjempebra.

Har også brukt 200W forsterker på element som skulle tåle 800W og det gikk ikke bra, det brant opp før jeg rakk å skru opp i hele tatt.

Det spørs alså hvor stor klype salt man skal pøse over dataene :-)

Om du har 200 eller 250 vil du ikke merke forskjell i lydtrykk, men det kan være andre kvaliteter du merker forskjell på.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her jeg! Trenger en forsterker til enten SVS 12.2 eller Peerless XXLS 12". Har sett litt på følgende:

Zachry DSW-400 Hos Ljudia PA utstyr DJ utstyr Lys utstyr Hjemmeelektronikk
    Hypex DS2.0 ELTEK AS
    Keiga 5230 ---Creative HiFi-----DIY products shop-----http://www.creativehifi.com

Noen som har noe forslag til hva jeg burde kjøpe?

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...lage+subwoofer

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville gått for Zachry eller Keiga ger, rett og slett pga. effekt. Hypex'en har nok andre kvaliteter som er etterspurte, men spesielt SVS elementet har jeg mistenkt for å ville ha noen watt. Har hatt DSW-400, og må si at strømforsyninga i denne er relativt solid i forhold til et par andre sub'er jeg har sett innmaten i. Problemet med dem var at de leverte litt brum når det ikke var signal inn til den, ikke helt bra på en stue når det ikke ble spilt film. Hadde de stått i et dedikert kinorom hadde det ikke gjort noe.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Tror jeg ville gått for Zachry eller Keiga ger, rett og slett pga. effekt. Hypex'en har nok andre kvaliteter som er etterspurte, men spesielt SVS elementet har jeg mistenkt for å ville ha noen watt. Har hatt DSW-400, og må si at strømforsyninga i denne er relativt solid i forhold til et par andre sub'er jeg har sett innmaten i. Problemet med dem var at de leverte litt brum når det ikke var signal inn til den, ikke helt bra på en stue når det ikke ble spilt film. Hadde de stått i et dedikert kinorom hadde det ikke gjort noe.

Zachry eller keiga? Det med brummingen, er det ikke bare å slå av suben?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Det med brummingen, er det ikke bare å slå av suben?
    Klart. Men de sto litt kinkig til, derfor sto de på auto, og trafoen laget litt støy, egentlig ganske vanlig. Junior har en CLSC 12S inne på rommet, og denstøyer omtrent på samme måten. Hadde en PSB, den støyet også litt slik, men svært lite. Er nok en smule kritisk... Var egentlig verre når begge sto på samtidig også, med bare en på var det relativt tyst.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart. Men de sto litt kinkig til, derfor sto de på auto, og trafoen laget litt støy, egentlig ganske vanlig. Junior har en CLSC 12S inne på rommet, og denstøyer omtrent på samme måten. Hadde en PSB, den støyet også litt slik, men svært lite. Er nok en smule kritisk... Var egentlig verre når begge sto på samtidig også, med bare en på var det relativt tyst.

Men jeg må velge en, hvilken vil du anbefale? Hørt Keigaen?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Keigaen. Men hadde egentlig relativt gode erfaringer med Zachryen, selv om noen nok rynker på nesa av merket :-)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Keigaen. Men hadde egentlig relativt gode erfaringer med Zachryen, selv om noen nok rynker på nesa av merket :-)
    Ok. Tror jeg går for den ass. Noen fler watt i den.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •