Krell til Infinity?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Krell til Infinity?

Hvordan tror dere Krell (KAV 300i) vil passe til mine Infinityhøyttalere? (Kappa 7.1 i)? Dette er store og tungdrevne høyttalere. Kjører Nad effekt nå (2700), og Rotel som preamp. Jeg ønsker meg et mere dynamisk og oppløst lydbilde (noen kaller det musikalsk?). Høyttalerne spiller bredt og fett, bevares, men litt tungt. Spiller mye klassisk og jazz.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor stor strømforsyning er det på Krellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt nevnte høyttalere selv, og brukt litt forskjellige forsterkerkombinasjoner på de opp gjennom årene. Også Krell.

Min erfaring/subjektive oppfatning er at disse høyttalerne er omtrent like avhengig av rommet de står i som forsterkeren de drives av, for å levere god lyd.
    Jeg har også vært litt plaget av det du beskriver som "tung" lyd, men her er det bare å jobbe med plassering. Men disse trives nok aller best i et litt større rom enn det jeg har hatt mulighet til å gi dem. En kompis har 7.2i, men stua hans er større enn stua mi og det hadde større utslag på lyden i de nedre frekvenser enn hvilken forsterker man brukte. Noe jeg fikk bekreftet den gangen han overtok en effektforsterker jeg hadde hatt i mitt oppsett.

Uansett er det nok liten tvil om at Krell vil gi bedre lyd på de fleste parametere enn en NAD/Rotel kombinasjon, så mitt råd vil være å prøve. Med de nevnte forbehold om akustikk får du garantert et ganske stort løft i lyden.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turbo13
    hvor stor strømforsyning er det på Krellen.

Trafoen er vel på omtrent 4-500VA.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror den er litt større..

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    300i dobbler ned til 4ohm så det er nok av krefter.
    Jeg tror alikevel at siden det er rafinement du søker bør du heller se på 400xi da denne spiller "større" og er generelt en bedre konstruksjon. 400xi har en 800VA torodial strømforsyning så den skal takle store elementer og lav ohm med glans (såfremt du ikke spiller 100 db +)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    300i dobbler ned til 4ohm så det er nok av krefter.
    Jeg tror alikevel at siden det er rafinement du søker bør du heller se på 400xi da denne spiller "større" og er generelt en bedre konstruksjon. 400xi har en 800VA torodial strømforsyning så den skal takle store elementer og lav ohm med glans (såfremt du ikke spiller 100 db +)
    Vet at høyttalerne er avhengige av forsterkere som kan takle lav last (ohm?). Kan det bli et problem med 300i? Greier den lave nok laster? Må se litt på lommeboka også. Tipper at prisene på 400xi er endel høyere?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knuba
    Vet at høyttalerne er avhengige av forsterkere som kan takle lav last (ohm?). Kan det bli et problem med 300i? Greier den lave nok laster? Må se litt på lommeboka også. Tipper at prisene på 400xi er endel høyere?
    her sett 400XI til +- 20k på bruktbørsen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •