ER dette noe bra ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ER dette noe bra ??

Fant denne da jeg kikket litt på Netthandelen....

Denne har jeg ikke sett der før, ser meget pen ut +++ men er det noe bra ????

Netthandelen.no - Vis auksjon

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris

Her fant jeg en prisliste på produktet

http://www.audiofoni.no/firma/filer/...0prisliste.doc

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne skal vistnokk være veldig bra til prisen..

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Just to let you know, I just ordered one of these from timaudio.com yesterday. Should have it home and playing by the end of next week. Looks really well finished. According to Tim, it sounds neutral with a touch of warmth in it -especially when it gets going after 30 minutes or so of playing. I guess it takes its time to really warm up and sound its best because of the pure A-class -thing. So if you're up to listening 15 minutes now, 15 then, it might not be your cup of tea."

Tviler veldig sterkt på at det er klasse-A.. Mere sannsynlig med ett A/B design. EC må også stå noen minutter for å låte best. Skulle det være KL-A så måtte det være i forforsterkerdelen.

Sikkert bra produkter, men håper nå at de ikke har latt det gå på bekostning av sikkerheten. Som feks. ved å bruke billige komponenter i deler som ikke er så viktige lydmessige.

Stiller meg litt mere tvilsomt til konseptet Netthandelen. Ser jo ett og annet kvalitetsprodukt, men er jo redd for det som har med garanti, siden det IKKE står noe som helst på siden om ens rettigheter eller om kjøpsloven...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøpsloven gjelder vel uansett når du kjøper et produkt i norge.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men e jo alltid noen som prøver å omgå den mest mulig..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det gjør jo alle, blir jo som med de som reklamerer for den kjempelange garantien som man egentlig har krav på.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var vel blandt annet testet i Lyd og Bilde for et halvt år siden med glimrende omtale og 8000 i utsalgspris fra den norske importøren. Ikke at jeg skal skryte på lyd og bilde så utrolig bra testpanel men helt ræva kan det umulig være.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    ja det gjør jo alle, blir jo som med de som reklamerer for den kjempelange garantien som man egentlig har krav på.
    Enda en stakkars forvirret person. Tror du må få nesa opp fra bakken og innse at det er ingenting som heter "rett til garanti". Faktisk er garanti noe en butikk/importør selv fritt kan tilby, eller ikke.

Reklamasjon derimot er noe helt annet, denne er beskyttet av rettighetene i forbrukerkjøpsloven, garanti står det ikke ett ord om at du har rett til der.

Ergo, garanti er noe ekstra, som selger gir/selger deg. Garanti vil f.ex kunne dekke fysisk manuell slitasje, noe reklamasjon i utgangspunktet ikke gjør (knapper som faller av, loddinger som løsner pga kabler som er tatt gjentatte ganger inn og ut).

Litt off topic, men er viktig å knuse slike utsagn med det samme så folk vet hvilke rettigheter de faktisk har og ikke ender opp med å krangle og bruke energi på det man ikke har rett på.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Skjerpings

Kunne du vært noe mer presis i overskriften på inlegget ditt?

Irriterende for oss som følger mye med, å se intetsigende overskrifter.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kan du jo forklare da??
    er det ikke slikat mange av garantiene man får allerede er dekt av kjøpsloven??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    da kan du jo forklare da??
    er det ikke slikat mange av garantiene man får allerede er dekt av kjøpsloven??
    En garanti vil dekke ting som ikke går på reklamasjon. Som jeg synes å huske ga jeg tydelige eksempler på slikt. Hvis du fysisk manuelt gjør ting, som f.ex å åpne døren på ett kjøleskap, og håndtaket skulle brytes av er dette noe som ikke dekkes av reklamasjon i henhold til forbrukerkjøpsloven, hvis det da ikke skulle vise seg å skyldes at denne var dårlig konstruert og hadde en brist fra fabrikken. En garanti vil dekke dette uansett såfremt man ikke ser at den har vært fysisk misshandlet.

Med andre ord, en garanti går lengre enn hva en reklamasjon gjør. Dette står da også i forbrukerkjøpsloven. Slå det opp selv istedet for å spre missinformasjon. Det står tydelig at en garanti er opp til selger å tilby og at denne skal tilby mer enn hva reklamasjon gjør. Men man kan fint selge ting i norge med kun reklamasjonsrett.

Til slutt, det finnes ikke lenger noen kjøpslov. Den ble avsluttet i juli 1999 om jeg ikke husker feil. Denne ble erstattet av forbrukerkjøpsloven.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke vits i å være så jævla sur heller da.... det finnes forskjellige garantier, f.eks de som garanterer pengene tilbake vis du ikke blir fornøyd innen 14 dager. Man har vel gjerne 14 dagers returrett uansett ved kjøp over nett..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nOstra er en sur, gretten gubbe som selger NAD.

Ikke bry deg om han du Jørgen. Du skjønner det, at noen tror de vet bedre enn andre, og i en del tilfeller gjør de kanskje det, sånn som at nOstra kanskje kan mer om forbrukerkjøpslov og slikt enn deg, men dessverre er han også sånn at dersom du skriver noe som han vet er galt, her forskjeller mellom forbrukerkjøpslov og rekalmasjonsrett, så gir han på pukkelen, og ønsker å fremstille den andre på en nedverdigende måte, med utsagn som "..Enda en stakkars forvirret person. Tror du må få nesa opp fra bakken og innse..." og "..Slå det opp selv istedet for å spre missinformasjon...", for så tilslutt briljére med kunnskapen sin.

Jeg har talt!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe du kan dette med å tale selv om jeg ikke er enig i alt du sier

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Til slutt, det finnes ikke lenger noen kjøpslov..
    Det finnes både en kjøpslov og en forbrukerkjøpslov!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Stiller meg litt mere tvilsomt til konseptet Netthandelen. Ser jo ett og annet kvalitetsprodukt, men er jo redd for det som har med garanti, siden det IKKE står noe som helst på siden om ens rettigheter eller om kjøpsloven...
    Konseptet til Netthandelen er hovedsakelig å selge billigvarer fra Kina.

10-20% av varene er kjente merker/er beviselig god kvalitet. Hvis du følger med er det mulig å spare noen tusenlapper på høyttalere, forsterkere, hvitevarer m.m.

Hold deg unna småvarene de pøser ut hvert eneste minutt. Som oftest kan du få både bedre og billigere tilsvarende varer på Clas Ohlson, Biltema, Europris osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nadali
    Det finnes både en kjøpslov og en forbrukerkjøpslov!
    For varer kjøpt før forbrukerkjøpsloven tredde i kraft. Og vi snakker vel om personlige kjøp nå, ikke finansielle avtaler og lignende.

Men uansett, grunnen til at enkelte kan oppfatte meg som krass er at når jeg først informerer om hvor feil enkelte utsagn er og noen betviler det så ser jeg ikke noen grunn til å legge noe imellom utsagnene mine.

Greia er den at det er utrolig mange i norge som tror på den missinformasjonen som spres på slikt vis. Dette forårsaker masse problemer og styr og det er ikke mye morsomt å prøve å roe ned en hissigpropp som har lest seg blind på desinformasjon. Og nei, jeg jobber ikke i hifiklubben og har heller ingen interesse av å jobbe der. Faktisk utdanner jeg meg innenfor media på universitetet i trondheim.

Som du sier, det er forskjellige garantier som firma tilbyr, men felles nevneren for alle disse er at de gir noe mer enn reklamasjonsrettighetene. Derfor navnet garanti.

Surpomp over og ut

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

????

Hva skjer...
    En stakker spør om produktet er noe bra.

Nå er det full diskusjon her om forbrukerrettigheter,kjøpslover,garanti og reklamasjonsrett ???:evil:

Ikke rart det er krig i verden :???:

Mange av tådene her inne sklir jo helt ut.......:? :?

Igrunn ikke rart at folk starter mange tråder omigjen om samme sak, det er jo ikke morro å lese gjennom 13 sider med ting som ikke har med tråden å gjøre.:-| :-|

5 av 19 innlegg i denne tråden handler om det jeg spurte om...:?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •