dolby digital!! prøver igjen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dolby digital!! prøver igjen

Når jeg ser på filmer med dd 5.1 osv.. setter jeg på auto surround på forsterkeren..men den setter seg automatisk til stereo! Hva skjer? når jeg da velger standard surround, eller advanced surround så blir det 5.1 lyd, men subwooferen virker da ikke....den virker kun på filmer med dts! subwooferen virker heller ei når jeg spiller musikk..skjønner ikke hva som skjer..den virket til musikk før.. har pioneer vsx-916! hjelp!

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    Når jeg ser på filmer med dd 5.1 osv.. setter jeg på auto surround på forsterkeren..men den setter seg automatisk til stereo! Hva skjer? når jeg da velger standard surround, eller advanced surround så blir det 5.1 lyd, men subwooferen virker da ikke....den virker kun på filmer med dts! subwooferen virker heller ei når jeg spiller musikk..skjønner ikke hva som skjer..den virket til musikk før.. har pioneer vsx-916! hjelp!

Hei, har ikke pioneer selv, men her virker det på meg som om "noen" har vært i setupmenyen og endret instillinger. Slik er det ihvertfall på min Denon hvor man selv kan sette hva som skal være "default surround" , hvilken inngang og hva dette skal inkludere av HT bl.a. Vet ikke, men verdt en sjekk?!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo være verdt en total resetting da hvis det bare skaper problemer for deg slik det er nå?

Se screenshotet vedlagt ( fra brukermanualen, side 68 ) på hvordan du gjør en total factory reset.

DrE

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må spørre: Du bruker digital overføring fra DVD til receiver.
    Hvordan er høyttalerne dinesatt opp? Kan hende det ordner seg om du setter fronter til small?

Ellers ville jeg nok også ha startet med en total reset og kjørt autooppsett på nytt, og tatt det derfra.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Må spørre: Du bruker digital overføring fra DVD til receiver.
    Hvordan er høyttalerne dinesatt opp? Kan hende det ordner seg om du setter fronter til small?

Ellers ville jeg nok også ha startet med en total reset og kjørt autooppsett på nytt, og tatt det derfra.

ja...har satt de på small..sub funker..men ved auto surround ender den alltid opp på stereo..har digital overføring fra dvd ja=) men er ikke noe stort problem nå..men greit å vite grunnen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at kilden leverer DD? At den aven eller annen grunn automatisk sender ut PCM-stereo dersom ikke du går inn og velger DD spor?
    Lite trolig siden du sier at det skjer på alle filmer...
    Har du prøvd å kjøre alle tilgjengelige lydspor på en film hvor du har en del muligheter? Eks, Pink Floyd Pulse?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Sikker på at kilden leverer DD? At den aven eller annen grunn automatisk sender ut PCM-stereo dersom ikke du går inn og velger DD spor?
    Lite trolig siden du sier at det skjer på alle filmer...
    Har du prøvd å kjøre alle tilgjengelige lydspor på en film hvor du har en del muligheter? Eks, Pink Floyd Pulse?

går alltid inn å velger lydspor før jeg ser selve filmen! Med DTS velger receiver automatisk, mens med DD velger den stereo! får bare prøve å resette alt da..sikkert en liten tullefeil bare

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å resette den, så ser du hvordan det blir da. Har ikke flere ideer jeg, kanskje noen andre har det?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom DVD spillern er satt opp til å lever ut PCM på digitla utgang vil du kun få stereo på receiveren. Sjekk oppsettet på DVD spillerens digitalutgang

Newcomer peritass sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

standard

Når du skal se en film så trykk standard på audio på fjernkontrollen. Da skal den selv velge det beste lydsporet. Og sette seg selv til DD.

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NotValid
    Dersom DVD spillern er satt opp til å lever ut PCM på digitla utgang vil du kun få stereo på receiveren. Sjekk oppsettet på DVD spillerens digitalutgang
    Garantert dette svaret som er riktig...:razz:
    Tipper DVD spilleren må justeres...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •