Trenger anbefaling til nybegynner-receiver

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer thomanil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger anbefaling til nybegynner-receiver

Hei,

jeg vurderer å kjøpe meg en receiver. Foreløpig bruksområde blir bare å bruke den som switcher på alle komponentkablene mine (i alt 3 sett komponentkabler, fra spillkonsoller). Er dog også etterhvert tenkt brukt for surround-lyd; kjører foreløpig bare en (for meg) helt grei budsjettløsning med logitech z-5500.

Øvrig info: Tenkt prisklasse = 2-3 tusen. Bruksområde er primært spill og film (begge deler etterhvert i 720p via projektor). Jeg er ikke veldig kresen på lyd, men det er litt viktig at evt receiver jeg ender opp med ikke forverrer bildet merkbart når jeg bruker den som bilde-switcher.

Har sett bittelitt på Pioneer VSX-416-S. Jeg beveger meg vel imidlertid helt nederst i budsjettklassen, og da er jeg litt redd for å kjøpe katta i sekken.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vurdert denne : http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=12712&cat=13. Er 500 over budsjettet ditt, men tror du kan få en bra reciever til en grei pris

Ellers så har du Proson RV-2600. Jeg brukte forrgjengeren Rv-2300 inntil nylig. Tror ikke du finner noe nytt som er bedre til den prisen.

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hej

jeg ville sett på yamaha. de har mange bra forsterkere til en billig penge.
    jeg skal kanskje selge min for 3400,-. er en rx v650, kostet ny 5500,-.
    pioneer 416 tror jeg du ikke burde kjøpe. jeg lånte en sån da min yamaha var på sørvis og var ikke spesielt fornøyd!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomanil
    Hei,

jeg vurderer å kjøpe meg en receiver. Foreløpig bruksområde blir bare å bruke den som switcher på alle komponentkablene mine (i alt 3 sett komponentkabler, fra spillkonsoller). Er dog også etterhvert tenkt brukt for surround-lyd; kjører foreløpig bare en (for meg) helt grei budsjettløsning med logitech z-5500.

Øvrig info: Tenkt prisklasse = 2-3 tusen. Bruksområde er primært spill og film (begge deler etterhvert i 720p via projektor). Jeg er ikke veldig kresen på lyd, men det er litt viktig at evt receiver jeg ender opp med ikke forverrer bildet merkbart når jeg bruker den som bilde-switcher.

Har sett bittelitt på Pioneer VSX-416-S. Jeg beveger meg vel imidlertid helt nederst i budsjettklassen, og da er jeg litt redd for å kjøpe katta i sekken.
    Jeg har testet 416 og 516, og syntes ikke de leverte i forhold til pris. Da ville jeg heller sett på en 916. Den gir mye mer kvalitet pr. krone og er virkelig verd pengene. Auto-oppsettet på denne er også veldig bra
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En som er noe dyrere, men som gir mye for pengene er yamha sin RXV 659, ingen røver på musikk, men definitivt en god hjemmekino reciever. Lett å bruke, bra med trøkk, den gjør en god jobb med component switchingen og auto-oppsett.

Kamerat av meg hadde en pio 515, synes den var svak. Følte alltid at det var noe som manglet, lydbilde var ikke komplett. Overgangen til 916 var formidabel suksess, nå kan jeg se film der uten å bli irritert på lyden

Som nenvt tidligere har du Pio 916, Yamaha 659, og du kan vel kansje plukke opp en rxv657 billig ettersom den fases ut til fordel for 659.. H/K har vel også en god løsning i denne klassen, husker dog ikke hva den heter akkurat nuh.

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Kamerat av meg hadde en pio 515, synes den var svak. Følte alltid at det var noe som manglet, lydbilde var ikke komplett. Overgangen til 916 var formidabel suksess, nå kan jeg se film der uten å bli irritert på lyden
    Jeg som trodde det ikke var store forskjellen på desse forsterkerene, annet enn 5.1, 6.1 og 7.1. Heldigvis gikk jeg for 916, men har ikke fått fronthøyttalerene enda så har ikke fått testet den skikkelig. HVa er egentlig forskjellig? Har ikke helt fått satt meg inn i alle funksjonene heller :???:

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MuV
    Jeg som trodde det ikke var store forskjellen på desse forsterkerene, annet enn 5.1, 6.1 og 7.1. Heldigvis gikk jeg for 916, men har ikke fått fronthøyttalerene enda så har ikke fått testet den skikkelig. HVa er egentlig forskjellig? Har ikke helt fått satt meg inn i alle funksjonene heller :???:
    Effekten på de er oppgitt til det samme, dunno hva som utgjorde forskjellen, bedre ble det ihvertfall. Godt mulig hans 515 var litt på tryne også, den hadde en traumatisk fartstid.

Hovedforskjellen på 516 og 916 ligger på tilkoblingsmulighetene, 516 er veldig begrenset med tanke på bildekilder mens 916 stiller i ett langt bedre lys med 3:1 component.I tilleg har 916 pre-out hvis du skulle ønske en effektforsterker og litt mer trøkk på frontene dine med tiden.
    916 har vel en noe større strømforskyning enn 516 (den trekker ihvertfall mer) , så i et 5,1 oppsett vil den vel få noe mer pusterom.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk ut bruktmarkedet! hvis man leiter litt og er litt tålmodig kan man gjøre virkelig store kupp. forøvrig bør du ikke kjøpe en reciever bare for å veksle mellom komponent kablene dine...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •