NAD vs. Harman Kardon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD vs. Harman Kardon

Jeg står nå mellom H/K avr 340 og NAD T 754.

Hvilken av de er den kraftigste.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge er gode forsterkere. Men ville selv ha gått for den H/K-en ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Begge er gode forsterkere. Men ville selv ha gått for den H/K-en ;-)
    Kan du begrunne, plis? Vurderer bl.a. NAD selv, og lurer på hva slags erfaringer folk har med hjemmekinoutstyret deres.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man velge mellom 2 ting bør man teste de opp mot verandre selv!!

Jeg har selv Nad T753, og den fungerer meget bra
    Men Harman Kardon levere også ganske greie recivere...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben har selv sagt at NAD har sagt at de ikke prioriterer prosessordel i sine surr.forsterkere, men legger hovedvekt på effektdel og strømforsyning.

Jeg spurte dem da, hva i huleste er vitsen med en surr forsterker med god effektdel og strømforsyning når prosessordelen da blir en stor flaskehals i systemet, og fikk til svar at han ikke hadde kjøpt en NAD surr.forst. idag av nettopp den grunnen. Jeg var ikke der for å kjøpe noe heller, men for å lytte litt til høyttalere.....

Til hjemmekino hadde jeg uten tvil valgt H/K forsterker, men det spørs helt hva du verdsetter og legger vekt på tror jeg. Ikke minst hvilken av dem du liker best, test dem selv opp mot hverandre

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en H/K AVR-7000 og er meget godt fornøyd med den. Kansje ikke den nyeste, men funker ypperlig
    Syntes den spiller penere enn NAD. Mye mere oppløst diskant.
    Syntes H/K har mere futt i bassen også

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hifiklubben har selv sagt at NAD har sagt at de ikke prioriterer prosessordel i sine surr.forsterkere, men legger hovedvekt på effektdel og strømforsyning.

Jeg spurte dem da, hva i huleste er vitsen med en surr forsterker med god effektdel og strømforsyning når prosessordelen da blir en stor flaskehals i systemet, og fikk til svar at han ikke hadde kjøpt en NAD surr.forst. idag av nettopp den grunnen. Jeg var ikke der for å kjøpe noe heller, men for å lytte litt til høyttalere.....
    Det med dårligere prossessring på NAD er det samme inntrykket jeg har fått, utfra hva andre har sagt. Får håpe de snart kommer med nye modeller, og at de lar litt av teknologien fra Master-serien dryppe ned på de billigere modellene... Eventuellt fått forsterkere med prossessorene og forforsterkerdelen til Denon, og effektdelen til NAD.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK'en er vel ganske mye nyere enn nad'en, er den ikke?

Og jeg kan ikke tenke meg at det finnes en enste person som synes nad'en ser bedre ut???

for meg er dette 2 gode argumenter hittil..

Av tilkoblingsmuligheter er de vel ca like, men slik jeg husker det er HK'en veldig god på dette området også, i hvertfall ikke noe dårligere enn nad'en.

Begge er nok lette å for solgt senere også.

Hk'en har automatisk oppsett av høyttalerne, og ipod tilkobling The Bridge.. for dem med ipod og bryr seg om slikt er det jo positivt.

Jeg hadde uten tvil valgt HK. (uansett fremfor nad recievere, nesten bare på grunn av utseende til nad som jeg synes er så utrolig kjedelig)

Effektmessig er det ganske like! Jeg personlig tror ikke man merker så veldig stor forskjell, man merker nok mer forskjell på lyden!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K har vel akkurat det samme som NAD men i tillegg gode prosessorer. H/K har alltid hatt rykte på seg for å ha gode forsterkere så der tror jeg ikke nad kan hevde seg noe spesiellt på noen som helst måte. Muligens prismessig... Dessuten er selv Pioneer VSX-1016 kraftigere enn T753(4) og med langt langt bedre prosessorer. (Ikke tenk på juksewatt målingen til pioneer. Tenker da på aktuell effekt målt av homecinemachoice)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i en test i homecinemachice fikk NAD T 753 bedre enn H/K 330.

Men jeg er noe usikker fortsatt, har nesten bestemt meg for NAD.

Hva sier dere?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke NAD akuratt sluppet nye modeller da ? Tror de er enda bedre! Sjekk www.hifiklubben.no

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde lytte på begge modeller før du bestemmer deg, da lydsignaturen er relativt forskjellig på HK og NAD!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg burde lytte til begge, men dette kan bli vanskelig i og med at Hifiklubben har NAD og Hificenteret har H/K. Jeg vurderer sterkt å kjøpe QLN artech 8 fra Hificenteret, som høyttalere.
    Noen innvendinger

Her er recieverene det står mellom:

NAD T754 Hjemmekinoreceiver

Harman/Kardon AVR 340 - Hi-fi Center Kjeden

Kan harman kardon avr 340 Bi-ampes
    Hvor mange watt yter hver av de i stereo mode.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begynt og "samle" nad effekt-trinn.Men nå er det på tide å få Proson ut døra og handle ny reciver el for-forsterker.Men en ren for-forsterker koster jo mer enn en reciver???? Er det mye å hente på lyden her,eller bør jeg finne en "svak" reciver med alt av utganger og tilkoblinger?
    Har og droppet nad som alternativ der.Men h-k er på ønskelista el kanskje denon??

Newcomer Knottpøbel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jensemann4
    Ja, jeg burde lytte til begge, men dette kan bli vanskelig i og med at Hifiklubben har NAD og Hificenteret har H/K.
    Jeg mener at iallefall HiFi-klubben har full returrett hvis du ikke er fornøyd, så kanskje du kan kjøpe begge, og returnere den du ikke vil ha? Hvis du har råd å legge ut for begge riktignok... Litt sleipt kanskje?? ;-)

Men kanskje du kan få låne med deg hjem en demomodell eller noe, hvis du spør pent? Skader ikke spørre.... Du får ikke annet enn et nei! :-)

Hvis du får gjort en sammenligning, har du rapporteringsplikt hit!!! Ikke sant?? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du spurte etter den kraftigste: HK er den kraftigste. Finner ikke info om NAD sin strømforsyning, men HK har en strømforsyning på 890w. Det gir 7x55w = 385w + 50% til varmetap og drift av forsterker = 770w. Dvs godt innenfor de oppgitte marginene.

Har hørt at HK har godt samsvar mellom pre- og effektforsterker også.

Sånn i praksis vet jeg ikke hvor stor forskjell det er på disse to da. Gå etter magefølelsen din Design eller..uhm... NAD?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    Du spurte etter den kraftigste: HK er den kraftigste. Finner ikke info om NAD sin strømforsyning, men HK har en strømforsyning på 890w. Det gir 7x55w = 385w + 50% til varmetap og drift av forsterker = 770w. Dvs godt innenfor de oppgitte marginene.

Har hørt at HK har godt samsvar mellom pre- og effektforsterker også.

Sånn i praksis vet jeg ikke hvor stor forskjell det er på disse to da. Gå etter magefølelsen din Design eller..uhm... NAD?
    Hvilken moddel tenker du på nå?

Hvordan kan du si at HK`en er kraftigst når du ikke vet hvor stor strømforsyning Nad`en har?

Litt greit å si hva for noen modeller du sammenligner...!;-)

Min Nad T753 trekker 3A på det meste. Det tilsier en strømforsyning på ca 690Watt. Det fordeles på 6 kanaler, i motsetning til HK`en du oppgir som fordeler på 7 kanaler.
    Nad`en er oppgitt til og levere 6x70Watt i 8ohm. Mens den i følge strømforsyninga levere 115Watt i alle kanaler!
    Det er krefter!

Dette er "målinger" jeg selv har kommet frem til. Om de stemmer på prikken er vel heller tvilsomt. Men om HK er kraftigere en Nad per krone er jeg nok heller tvilsom til;-)

Jeg synes faktisk selv at Nad ser ganske råe ut! Mens HK er bånn i bøtta design messig!
    Men det får være opp til vær og en enkel! Synes egentlig det er helt på tryne å dra inn personlige meninger rundt utsenede da det er opp til hver og en enkelt hva de egentlig synes er aktraktivt. Mye mulig trådstarter synes Nad`en ser bedre ut en HK`en... vica versa!

Jeg er hvertfall kjempe fornøyd med min Nad reciver. Men har knappt testet HK, så har ikke så mye å komme med fra den siden.

Som nevnt før, test de opp mot hverandre selv!;-)

Edit: Sorry jerk, så ikke hvilken model det var snakk om før nå! Mulig HK`en er litt kraftigere!:-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må du huske at forsterkeren har rundt 40% varmetap så først må trekke fra 40% fera 690watt deretter kan du fordele det utover kanalane. Men selv dette er ikke en "nøyaktig" måling på noe som helst vis.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler på 890 og 690watt er riktig, særlig ikke i denne prisklassen.. ikke mye penger igjen i kretsene da...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det er vel ikke noe nytt når det gjelder NAD sine receivere. De sier det jo selv. Power fremfor lyd

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •